Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-25, 11:09   #1606
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Lördag 24/11, rodd, ben, mage, promenad

Ovilligt träningspass igår, var splittrad och hade miljoner andra saker i huvudet.

Rodd
3 min uppvärmning, samt 1 min max (eller nåt). Inget PB. Fan vad jag har svårt att maxa på riktigt när det inte är tävling på riktigt
Använde min matt-tejp och det var ett h-e att få bort från byxorna sen, förvandlades till typ tuggummi och tog en evighet att få bort. Sambon fick en del blickar när han petade bort bitarna från min rumpa
Boxböj+fria böj
20 kg: 5+10
30 kg: 5+8
35 kg: 5+6
Var för trött, ofokuserad och spänd så ryggen muckade bara, lade ned.
Böj i Smith Halvor för att skona dumma höften
45 kg: 12
55 kg: 10, 10, 9
Utfall i Smith
45 kg: 11, 10, 10/ben
Liggande enbenscurl Tung
5 kg: 8, 7, 7, 7, 6/ben
Båda
13 kg: 8, 5, 5, 5
Enbenspark Tung
5 kg: 11, 10, 10, 9/ben
Båda
15 kg: 3x10
Knästående crunch i kabel
45 kg: 12, 12, 10, 10
Vader i benpress
Lätt för blodgenomströmning
110 kg: 3x15-20

Lite stretch och sedan promenad i 40 min.
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 11:24   #1607
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 25/11, morgonpromenad

Ironbabe: Tack bruden!!!!! Tycker att du ska komma till Lund och köra MP med mig, hahaha..

Angående pallen.. Vi är 4 anmälda hittills tror jag i min klass, sen får vi se efter inmätningen vad som händer. Det finns i bakhuvudet att jag vill fixa pallplats om vi är 4 st, men...nej, inte tänka på det nu. Fortsätter ta en dag i taget och sedan ge järnet på lördag, så får vi se. Fokuserar på att plocka fram den där extra gnistan "fan vad jag är bra" och framför allt ha kul!.

Och gällande tömning blir det en mild variant, kanske ändrar mig och kör en fegisvariant också beroende på mående. Som du säger, det är min första tävling och jag vet inte hur det känns i slutet av veckan. Har lagt upp en mat- och vätskeplan nu men är beredd att avvika från den.

Idag har jag tagit en längre morgonpromenad faktiskt, blev 1 timme och 15 min. Jag brukar ju gå högst en timme, men ville passa på nu sista lediga dagen före tävling. Dessutom var det underbart skönt och vackert med rosa himmel och lagom mycket nysnö

Dagens göromål: Skicka inköpslista till min kompis i Malmö (typ fiskblock, potatis och bananer ), öva posering och annat pyssel. Sedan mitt sista "riktiga" träningspass innan tävling. I morgon blir det ett "köra igenom de viktigaste muskelgrupperna" och sedan mjukismotion tisdag-onsdag.
Gammal 2007-11-25, 11:55   #1608
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Lördag 6/1, ben och mage
Oj, flera som är mångalna. Semiramis, visst är det underbart med fullmåne och pms samtidigt? Väldigt optimalt och man har ju inte alls moodswings heller

I natt har jag sovit hyfsat iaf och den diffusa förkylningen är mycket bättre.
Blev ett snällt benpass idag.
Knäböj i Smith
25 kg: 14
35 kg: 13
40 kg: 11, 11
Det har hänt lite med styrkan sedan 6/1 hörru!
Roade mig med att jämföra lite av dina pass, men det blev svårare än vad jag trodde du då inte har samma upplägg. Noterade dock bra ökningar i chins mm nu mot för då. Way to go!

Stort jubel för bilden på förra sidan på din ådriga arm, såg mkt bra ut!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 12:09   #1609
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det har hänt lite med styrkan sedan 6/1 hörru!
Roade mig med att jämföra lite av dina pass, men det blev svårare än vad jag trodde du då inte har samma upplägg. Noterade dock bra ökningar i chins mm nu mot för då. Way to go!

Stort jubel för bilden på förra sidan på din ådriga arm, såg mkt bra ut!
Haha, vad kul med jämförelser!!! Ska bli kul att summera året sen. Ja, nu är man uppe i 60 kg i Smith-böjen och det på diet. Känns fint!

Tack!
Gammal 2007-11-25, 12:42   #1610
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
machine gun: Tack! Och tack för tipset, blir nog att skaffa sig lite lämplig utrustning . Gällande morgonpromenader/jogging så kommer det nog bli några såna när jag känner för det, även när jag inte deffar. Helt enkelt för att det är skönt och dessutom gillar jag inte det där tänkandet "antingen deff eller tokbulk". Jag tror på att hålla en hälsosam form och kondition året runt Och om man skulle få för sig att tävla igen så är det närmare till formen om man inte svullar upp sig..
Låter som en sund inställning!

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 20:23   #1611
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 25/11, rodd, dips, armar, promenad

Jag försöker att inte vara stressad men...så sjukt mycket som snurrar i huvudet nu. Har 3-4 olika listor i omlopp. Har gett min kompis i Malmö inköpslista bestående av fiskblock, potatis och bananer Min mat sista dagarna blir för enkelhetens skull ganska ensidig men det är ju så lite tid kvar innan jag sedan kan slappna av och äta varierat igen, så det är bara att hålla ut.

Har poserat idag och fått låna lite småpryttel (tack Camilla!!!!) bl a en kaliper.
Ska bli mycket intressant att kolla fettprocenten denna vecka. Vi provnöp magen (i sidan) och den visade bara 1-2 mm eller vad det var för enhet. Fattar inte att jag lyckats komma ned så lågt alldeles på egen hand, har ju lagt upp och justerat hela dieten själv på min första tävling. Är lite stolt faktiskt

Dagens pass blev ju inget maxpass direkt, men ändå:
Rodd
3 min uppvärmning och 1 min nästan max. Struntade i att tejpa och sedan tokro utan övade på att hålla en lång rörelsebana hela minuten, något jag brukar vara dålig på. Ska nöta teknik igen på tisdag.
Rotatorcuff samt hantelshrugs
1 set vardera för uppvärmning
Dips Ej maxning
5 som uppvärmning, sedan 12, 10, 8, 6
Sista dipsen före tävlingen. Nervöst
Pushdown vinklat handtag
32 kg: 9, 7, 7, 7
Enarms stående hantelextension
6 kg: 5
5 kg: 3x7/arm
Stående alternerande hammercurl
2x11 kg: 7, 6, 6/arm
Scottcurl med hantel
11 kg: 7, 7, 6/arm
Kabelcurl
28 kg: 8, 8, 7

Lite bålträning och sedan promenad på ca 40 min. Var huuungrig och ville bara heeeem

Veckans träning blir som följer: Morgonpromenad mån, tis, ons. Lätt styrketräning av muskelgrupper som känns som om de behöver "upprätthållas" inför lördag. I morgon måndag pumpa lite ben och rumpa. På tisdag kväll lite axlar och bål, även lite lätt roddteknik. Under veckan stretching och poseringsträning.

Nu ska jag kolla igenom mina listor och ta kontroll så jag kan sova i natt...
Gammal 2007-11-25, 21:49   #1612
agemo
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Det här är jätte spännande. Tror du kommer sätta minst ett PB på tävlingen
agemo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 13:35   #1613
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag sitter här och får fjärilar i magen när jag läser din tråd! Det är faktiskt du som ska vara nervös, inte jag!

Försök låta benen vila så mycket som möjligt innan lördag, det är som du vet enda muskelgruppen som visuellt blir sämre av träning.
När du pumpar innan du ska ut på scen för bedömning; lägg mycket krut på axlarnas utsidor så du ser bred ut. Armhävningar är oxå kanon för att få upp lite pump i bröst och axlar. Och... TA PLATS! Se ut som om du älskar att stå där, och det kommer du att göra oxå. Du har kämpat jättelänge för att komma dit, och låt stoltheten lysa om dig, så ska du se att det går kanon!

Kommer att heja på dig allt vad jag kan.
Gammal 2007-11-26, 15:27   #1614
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Snygga ådror - såg någonstans en bild på vena axillaris.

Bra stamina.

Fast jag skulle aldrig kunna tänka mig att deffa på hösten.

Senast redigerad av Chaan den 2007-11-26 klockan 15:29.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 20:10   #1615
cam
Registered User

cams avatar

Måndag 26/11, morgoncardio och lätt träning

agemo: Jag siktar på det, ja

Stumpis: Haha.. Jag är konstigt lugn, det är nog för att jag lagt upp en tidsplan nu och bara försöker se en dag framåt.
Ja, nu körde jag lite latmansträning för benen idag men sen blir det hyfsat lugnt och sista dagarna högläge eller nåt. Antar att man samlar vätska i dem om man anstränger dem?
Visst ska man inte pumpa ben innan man ska ut på scenen heller? Hur är det med magen, bör man göra några situps också eller blir det konstigt då?
Jag ska göra allt för att känna mig som en queen på scenen Har coachat mig själv mentalt hela året nu och hoppas att jag orkar göra det in i det sista.
Få se om vi hinner ses också och om jag är mottaglig för konversation

Chaan: Tack!
Själv gick jag bara grundkursen i anatomi, så du får utveckla om du vill..
Jag har nog lite annan inställning till hösten än du, det är min favoritårstid. Däremot när vintern kom så var inte deffen någon dans på rosor längre...

Idag blev det morgonpromenad och lite jogg i total snöyra, 1 decimeter nysnö och oplogat var det. Jag fick ta den korta rundan som normalt tar 30-35 min, idag tog den 45 min och då joggade jag också . Fick jobba hårt för att hinna runt.
På kvällen blev det extremt slapp benträning, vevade i några discomaskiner och sen körde jag lite sittande rodd och lite bål. Riktigt skön vecka det här när man för en gångs skull får ta det lugnt *skrattar*

Nu ska jag jobba hemma i två dagar. Skönt!!! På onsdag slutar jag lite tidigare för att hinna med pyssel utan stress. Bland annat ta bort all kroppsbehåring...
Gammal 2007-11-26, 20:19   #1616
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Pump i benen på scen är ingen fördel, låt dom vara. Strunta även i magen, vete fanken om det kan göra nån skillnad om du kör situps eller så, men jag röstar ändå på att du ska lägga krutet på överkroppen. Axlar, armar, bröst, rygg...
Vet inte alls hur mycket hantlar o dyl det finns på Decembercupen, men med hjälp av en handduk och en coach kan man göra mycket. Gummiband är oxå bra, och dom tar ju inte heller nån större plats i väskan.

Nu fick jag fjärilar i magen igen...
Gammal 2007-11-26, 20:45   #1617
Fairing
Kung Lasse

Fairings avatar

Reg.datum: Jul 2001
Härligt kämpat Camilla och stora framsteg har du gjort. Håller tummarna för att allt går bra på tävlingen.

Lycka till
Gammal 2007-11-26, 20:51   #1618
Nimille
Registered User

Nimilles avatar

Reg.datum: Mar 2007
Gash.. Stort lycka till på din första tävling! Kan bara föreställa mig hur nervös jag skulle ha varit
Hoppas det går fint, vilket datum är det exakt?
Nimille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 21:29   #1619
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
stort lycka till på tävlingen!

du ska vara stolt över vad du åstadkommit (vilket du nog är också)
det är en sak att drömma och en sak att faktiskt genomföra det.
strongt jobbat!
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 21:50   #1620
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fairing Visa inlägg
Härligt kämpat Camilla och stora framsteg har du gjort. Håller tummarna för att allt går bra på tävlingen.

Lycka till
Tack!
Jag ska ge allt jag har!!! Fullt ös (men inte medvetslös)!!

Nimille och sissa: Tack!!! Nu på lördag 1 december smäller det. Jag kommer att vara sååå stolt bara att ha tagit mig dit!!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:15.