2007-10-10, 01:10
|
|
|
Athletic chick on a stick.
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath
Varför köra med brett grepp?
Kroppen är gjord för att utveckla mest kraft i dragläge med smalare/axelbrett grepp. Jag har också väldigt mycket lättare för den sista biten om jag kör chinups istället för pullups.
Kul att du provade magrull med viktskiva på ryggen också, det blir snabbt mycket mer plågsamt! 
|
Provar bredare grepp nu för att försöka få med latsen mer. Har tidigare kört axelbrett eller smalare än så och det har blivit mycket biceps känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Är passet skrivet i den ordning det utfördes? Du börjar alltså med en arm och latsövning innan du går på chinsen?
Jag röstar på mer chins och mindre av de andra
Z: Dessutom förespråkar jag smala och breda chins på olika dagar. Ena behöver inte utesluta den andra.
|
Svar ja.
Jag brukar köra rodd för att värma upp ryggen innan jag börjar med vad det nu än är jag ska göra (mark, chins). Mer chins låter bra i teorin men i praktiken är det så jobbiga att jag vill spy. Fast å andra sidan blir man aldrig bra på det man inte övar...
Men det verkar öka lite i latsdrag så förhoppningsvis tar jag mig över någon typ av tröskel med chinsen snart (och om inte annat så ska jag bli lättare :P)
|
|
|
2007-10-10, 22:24
|
|
|
|
10 oktober - axlar & triceps
Sittande hantelpress:
9kg x 10
12kg x 8
14kg x 5
12kg x 7, 7
10kg x 7
Dips:
oassisterade x 4, 2
Pushdowns:
10kg x 10
15kg x 10
20kg x 4
15kg x 8
Tryndrag:
25kg x 10
40kg x 3
35kg x 6
30kg x 8
Fjärilen:
4kg x 10
5kg x 8
4kg x 8
3kg x 10
Triceps extensions
med rep, ovan huvud:
5kg x 10, 10
|
|
|
2007-10-10, 22:38
|
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Hmm spännande, ser fram emot att se progress bilder mot våren. Träningsdiciplin och vilja är det inget fel på, bara bita ihop inte tänka för mycket och köra hårt
|
|
|
2007-10-11, 07:42
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Men fram tills att det svenska vokabuläret utökas med ett ord som definierar "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast" så får jag gå emot mina egna principer och kalla det "'midja'". Eftersom man oftast både tappar och lägger på sig där först är det mer intressant att mäta.
|
Blir det inte höfterna man mäter? På mig sitter iaf höftbenen i höjd med den "bulliga" delen av magen. Håller med om att det är ett intressantare mått än midjan. Min midja brukar hålla sig relativt konstant oavsett vikt, medan höftmåttet/bullmåttet varierar lite mer.
|
|
2007-10-11, 10:18
|
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Pony, jag brukar läsa din journal och din blogg och jag vet inte hur många gånger jag har sett ditt youtube-klipp, men aldrig innan skrivit till dig. Men nu måste jag även om detta kommer låta töntigt.
Du är så jäkla cool, du dansar så jäkla bra och du är så freaking snygg. Jag är sjukt avundsjuk på din kropp och ditt utseende och önskar att jag kunde svinga mig runt pålen som du. Fan, vissa dagar önskar jag att jag var du!!!
Ja, alltså...hmm..keep it up!
|
Sådär känner jag också jämt så fort jag tittar här inne eller ser en bild på henne. Så därför skriver jag inte så ofta här för det blir bara "jag hatar dig för attu du är så snygg/stark/smart/rolig" eller andra "jag vill vara du"-inlägg. Pony är ubermensch, jag säger ju det.
(jag gillar verkligen Pony alltså, om nån nu tolkade det ovan som att jag typ stör mig på henne eller nåt, så är det inte så)
Citat:
Även "midja" är missvisande (då den naturliga midjan oftast sitter ca 7 cm ovanför naveln). Men fram tills att det svenska vokabuläret utökas med ett ord som definierar "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast" så får jag gå emot mina egna principer och kalla det "'midja'". Eftersom man oftast både tappar och lägger på sig där först är det mer intressant att mäta.
|
Jag brukar mäta dels midjan, alltså smalaste stället, och dels ungefär vid naveln, alltså där det bullar, och sen även höft, vid höftbenen och såklart på rumpan. Det händer faktiskt saker med midjan också, och det kan vara roligt att få känna sig lite smal där liksom. Rekomenderas. Kör hårt och posta snart lite bilder så vi får dregla lite.
|
|
|
2007-10-11, 18:29
|
|
|
Registered User
|
Citat:
fram tills att det svenska vokabuläret utökas med ett ord som definierar "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast" så får jag gå emot mina egna principer och kalla det "'midja'".
|
Höggravida kvinnor. Som delar med sig av sina erfarenheter i detalj.
Som om graviditet är ett helt nytt fenomen.
Världens mest spännande samtalsämne.
"I morse åt jag två sockerkakor och lite våfflor", säger de, och man nickar instämmande och försöker se intresserad ut. "Sedan", fortsätter de, "åt jag en köttfärspaj. Till efterrätt tog jag en fruktsmoothie med mangosmak." De tillägger: "Lasse, min make, köpte lite sötsaker till mig som tröst för att jag råkade kräkas på honom under min morgonyrsel."
Och när man sitter där, grubblandes på ifall man verkligen hörde rätt, fortsätter de: "I kväll skall vi mäta mitt bukomfång." Vid det här tillfället brukar de klappa sig själva på magen belåtet, innan de säger: "På bara ett par dagar ökade mitt bukomfång från 108 till 116 centimeter! Det skall bli så spännande att se hur stor min parvel därinne har blivit!" Sedan fnissar de oroväckande för sig själva.
Thus. Bukomfång: Partiet som sitter mellan nedersta revbenet och översta spetsen på höftbenet. Det låter sannerligen som en fullgod träff av "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast".
Så.
|
|
|
2007-10-11, 23:20
|
|
|
|
11 oktober - ben
Böj:
0kg x 10
20kg x 10
30kg x 3
40kg x bom! ...pinsamt
35kg x 1, 1
30kg x 3
20kg x 5
Vadpress i benpress, 2upp/1ner:
120kg x 20
160kg x 12
200kg x 6
120kg x 12
Raka mark:
40kg x 10
50kg x 10
60kg x 5
Chins, smalt grepp:
oassisterade x 5, 4, 3
Kort pass. Huvudvärk from hell. Men jag är skitglad ändå för mitt jobb är bäst i världen och jag kan inte sluta le flera timmar efter att jag instruerat ett pass
|
|
|
2007-10-11, 23:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Bra raka mark där! Men varför bommade du på 40kg i böj? 
Edit: sjuka vadpressar
|
|
|
2007-10-11, 23:53
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Pony: Du är grym och jag gillar dig. Kommentarer om ditt utseende är givetvis överflödiga men seriöst, skulle du inte kunna extraknäcka lite som modell?
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2007-10-11, 23:55
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Jepp. Det är bland annat därför jag döpte om ett av måtten till "arm" istället för "biceps". Även "midja" är missvisande (då den naturliga midjan oftast sitter ca 7 cm ovanför naveln). Men fram tills att det svenska vokabuläret utökas med ett ord som definierar "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast" så får jag gå emot mina egna principer och kalla det "'midja'". Eftersom man oftast både tappar och lägger på sig där först är det mer intressant att mäta.
|
Då blev jag lite klokare!  Smart faktiskt.
Citat:
|
|
|
|
2007-10-11, 23:57
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Vad tycker du om vanliga mark? En mycket bra gluteus och hamstrings övning.
Citat:
|
|
|
|
2007-10-11, 23:57
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av acroyear2
Höggravida kvinnor. Som delar med sig av sina erfarenheter i detalj.
Som om graviditet är ett helt nytt fenomen.
Världens mest spännande samtalsämne.
"I morse åt jag två sockerkakor och lite våfflor", säger de, och man nickar instämmande och försöker se intresserad ut. "Sedan", fortsätter de, "åt jag en köttfärspaj. Till efterrätt tog jag en fruktsmoothie med mangosmak." De tillägger: "Lasse, min make, köpte lite sötsaker till mig som tröst för att jag råkade kräkas på honom under min morgonyrsel."
Och när man sitter där, grubblandes på ifall man verkligen hörde rätt, fortsätter de: "I kväll skall vi mäta mitt bukomfång." Vid det här tillfället brukar de klappa sig själva på magen belåtet, innan de säger: "På bara ett par dagar ökade mitt bukomfång från 108 till 116 centimeter! Det skall bli så spännande att se hur stor min parvel därinne har blivit!" Sedan fnissar de oroväckande för sig själva.
Thus. Bukomfång: Partiet som sitter mellan nedersta revbenet och översta spetsen på höftbenet. Det låter sannerligen som en fullgod träff av "den bulliga delen under naveln där man är som fläskigast".
Så.
|
Så härligt det låter! Jag blir alldeles glad och varm när ja läser det där.
Citat:
|
|
|
|
2007-10-12, 00:06
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Bra raka mark där! Men varför bommade du på 40kg i böj? 
Edit: sjuka vadpressar
|
Därför att mina quadriceps blev bortamputerade av östtyska läkare när jag var tre!
Jag vet inte varför jag är så svag i framsida lår. Eventuellt för att mina risiga knän inte tillåtit mig att träna just den rörelsen på ganska länge (quadsen var däremot ganska fläskiga när jag tränade karate).
Det är också benen som sätter stopp i marklyft då jag känner att ryggen klarar bra mycket mer än futtiga 80 pannor men benen inte alls vill samarbeta.
Det här är vad jag tycker om att träna ben: som att simma motströms i en flod av bajs!
Men det är bara att bita ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Pony: Du är grym och jag gillar dig. Kommentarer om ditt utseende är givetvis överflödiga men seriöst, skulle du inte kunna extraknäcka lite som modell?
|
Jag skulle kunna ta det långa svaret men jag föredrar det korta: jag vill inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Vad tycker du om vanliga mark? En mycket bra gluteus och hamstrings övning.
|
Jag gillar marklyft. Men ibland låter det "kraaak" ur mina knän. Det är mindre trevligt.
|
|
|
2007-10-12, 11:06
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Ah jag förstår. Klart att du inte ska göra det om du inte vill.
Tråkigt det där med knäna alltså. Mycket tråkigt
Citat:
|
|
|
|
2007-10-13, 09:22
|
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Därför att mina quadriceps blev bortamputerade av östtyska läkare när jag var tre!
Det här är vad jag tycker om att träna ben: som att simma motströms i en flod av bajs!
Men det är bara att bita ihop.
|
hahah
Men du kan trots allt ändå köra knäböj nu utan att knäna hatar dig?
Citat:
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.
|

|