2007-09-30, 18:47
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Jo men det faktum att hon tar emot sprit utan att känna sig förpliktigad att göra något tillbaka är ju ett sätt att slå tillbaka mot vad könsrollerna säger, iaf enligt mig 
|
Äsh, dom har i alal tider taget emot saker utan att ge emot.
Såhär säger könsrollarna.
Killarna bjuder på sprit
Tjejerna nickar glatt och tar emot.
LI nickar glatt och tar emot spriten.
På vilket sätt slår hon tillbaks emot könsrollerna?
|
|
|
2007-09-30, 18:47
|
|
|
aka Coxcombred
Reg.datum: Feb 2006
|
Den som bjudit ut tar notan. Ser inga problem med det.
Sen så skulle jag nog inte bjuda ut någon på middag som förstadejt men det är en annan femma.
|
2007-09-30, 18:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb
Jag är uppfostrad konservativt, alltså betalar jag. Dagens moderna samhälle där killar och tjejer ses som ett är nästan skrämmande.
|
Tack för de orden.
|
|
|
|
2007-09-30, 18:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Nej du förstod inte vad jag skrev.
Jag tycker inte att det är en könsroll att män ska bjuda på dricka, därav nyttjar jag den! Jag har bjudit ruskigt mycket killar på öl och inte gör det mig till en man.
|
Varför är det då en könsroll om mannen bjuder på middag?
Personligen så tycker jag att man ska dela om man tillsammans har bestämt att man ska gå ut och äta. Har jag däremot frågat om jag får bjuda ut henne på middag/fika så kommer jag att betala om hon inte vill något annat. Har hon bjudit ut mig så får hon gärna betala om hon vill, men jag kommer nog ändå att fråga om vi ska dela.
Förstår inte varför de som alltid säger att könsroller är förlegat börjar snacka om det så fort en kille vill betala. Det är ju ganska tydligt att de personer verkligen har hakat upp sig på gamla könsroller och verkligen inte kan tänka sig att göra så bara för sakens skull. I min mening går det alldeles utmärkt att säga "tack, jag betalar nästa gång".
|
|
|
2007-09-30, 18:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag följer inte med på en middag om inte tjejen betalar.
"whats goes around comes around"
|
|
|
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
På vilket sätt slår hon tillbaks emot könsrollerna?
|
Genom att själv bjuda på drinkar!
Så enligt dig bör varken killar eller tjejer bjuda varandra? Idiotiskt och ohållbart. Jag slår helt enkelt tillbaka genom att göra detsamma.
|
|
|
|
|
|
Heinoist
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Jag tycker inte att det är LadyInsane som utnyttjar sin könsroll utan killarna som bjuder på dricka. Det är dom som försöker utnyttja ett system där mannen ska försörja kvinnan och kvinnan ska i sin tur återgälda med sex m.m. Bara för att hon tackar ja till att bli bjuden på sprit innebär inte att hon accepterar systemet. Och jag är säker på att hon hade tackat ja till en gratis drink från en en tjej, eller hur?
|
Om det redan finns ett system som accepteras vilket ska stödja/stjälpa sitt kön så nyttjar man det snarare än utnyttjar. Bjuda på sprit är isåfall som tidigare upplysts om, tydligen, en förväntan om sex. För inte får väl alla som bjuder på sprit sex? (isåfall bjuder jag alldeles för sällan). Så jo, bara för att man tackar ja. Om hon tackar ja till en tjej, finns det något som säger något om det? Bjuder en tjej en kille, finns det något sådant? Representationer.
Notera att jag är inne på koncepten här, jag bryr mig inte om hon tackar ja till en drink från Tjikatilo
|
2007-09-30, 18:53
|
|
|
Spamming user
|
LI: Gå tillbaks och läs dina egna formuleringar, det är du som tar upp detta med drinkar, i samband med att någon nämner könsroller angående att bjuda på mat. Det är även du som tar upp "drinkprincipen", men du försvarar det hela med "dom är ändå idioter".
Kort sagt, du säger ju i stort sätt att det är en könsroll du utnyttjar för att den nyttjar dig. Backar du på detta nu?
|
|
|
2007-09-30, 18:53
|
|
|
Starkare
|
Jag har föresten ingen lust att bli utpekad som ett förbaskat jäkla drinkluder för att jag tar emot drinkar av folk, ja, killar och tjejer. I min värld ska tjejer och killar ha möjlighet att kunna bjuda varandra på saker, båda två.
|
|
|
2007-09-30, 18:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Jag har föresten ingen lust att bli utpekad som ett förbaskat jäkla drinkluder för att jag tar emot drinkar av folk, ja, killar och tjejer. I min värld ska tjejer och killar ha möjlighet att kunna bjuda varandra på saker, båda två.
|
Varför inte middag?
|
|
|
2007-09-30, 18:55
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
|
Men förfan LI, det är ingen som dömmer dig, det är antagligen ingen i hela jävla tråden som bryr sig om dig till den graden att dom bryr sig om att dömma dig. SJÄLVDISTANS, snälla.
Och jag håller med om att folk ska få bjuda folk fram och tillbaks hur dom vill, men det är inte så du uttrycker det ibörjan av dina inlägg, då uttrycker du det som att du utnyttjar idioter som försöker använda förlegade könsroller, för att dom förtjänar det.
Edit: För övrigt vill jag länka till Lellans kärleksfullt skäll, före någon anmäller mig.
|
|
|
2007-09-30, 18:59
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Men förfan LI, det är ingen som dömmer dig, det är antagligen ingen i hela jävla tråden som bryr sig om dig till den graden att dom bryr sig om att dömma dig. SJÄLVDISTANS, snälla.
|
Gött, nu kunde du trycka ned mig till tårna också och få mig att känna mig värdelös.
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Varför inte middag?
|
För att det handlar om mycket mer pengar. En drink är en drink ffs.
Jag vill inte bli bjuden på middag av någon.
|
|
|
2007-09-30, 19:01
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
Gött, nu kunde du trycka ned mig till tårna också och få mig att känna mig värdelös.
|
Skälet till den meningen var snarare att du verkar, relativt ofta i diverse sådana här diskussioner ta åt dig åsikter som personliga angrepp emot din karaktär, trots att dom inte alls är riktade så.
Kärleksfullt skäll, kärleksfullt!
|
|
|
2007-09-30, 19:02
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
För att det handlar om mycket mer pengar. En drink är en drink ffs.
Jag vill inte bli bjuden på middag av någon.
|
jag tror du har en poäng där
jag skrev tidigt att jag inte är helt bekväm med att bli bjuden men det beror på.
Vet jag att mannen är ganska tät så är det lättare. Då känns det inte lika jobbigt.
Men om jag vet att det gräver gropar på hans sparkonto är det inte ok för då blir det lite som en investering för honom och då känns det jobbigare.
|
|
2007-09-30, 19:02
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Skälet till den meningen var snarare att du verkar, relativt ofta i diverse sådana här diskussioner ta åt dig åsikter som personliga angrepp emot din karaktär, trots att dom inte alls är riktade så.
Kärleksfullt skäll, kärleksfullt! 
|
Jag är en passionerad person. Tar allt personligt. Har dessutom haft en av de värsta dagarna i mitt liv, så humöret är inte på topp heller... well well.. lämnar denna tråd nu.
Edit:
Cilia: Precis! Middag kan ju bli ruskigt dyrt.
Vinter: Visst, men bara om jag får ligga! haha...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.
|

|