Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-25, 15:58   #661
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Det är ju kul att någon tycker det. Personligen tycker jag allt som ser oproportionerslig stort eller litet ut i förhållande till allt annat ser förjävligt ut. Hatar att mina breda axlar är det första folk lägger märke till.
Jo förstår det är jobbigt, har alltid själv bara fått kommentarer för mina biceps så visst förstår man! Men det är ju bara att få de andra muskelgrupperna att bli proportionellt lika stora eftersom du inte kan bli smalare över axlarna Dock tycker jag inte det ser konstigt ut nu, men smaken är som baken!
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 11:58   #662
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Men det är ju bara att få de andra muskelgrupperna att bli proportionellt lika stora eftersom du inte kan bli smalare över axlarna
Det är det jag försökt under hela min träningskarriär. Det har gått sådär. Dessutom skulle jag aldrig vilja ha t.ex. en sådan grov arm som skulle passa till mina axlar. Borde ju ligga kring 50 cm i såna fall. Jag eftersträvar sprinterkroppen, inte bodybuildarkroppen.

Från en sak till en annan, så blev jag för ett par dagar sedan kontaktad av en tysk fotograf som hade lagt märke till mig här på kolo och ville att jag skulle komma till Tyskland nästa år (han betalar resa och hotell) för att göra en "sport-model" shooting. Kul egoboost. Fan vet vad han sett för bilder!

Jag är ytterst skeptisk, men han ska fota Norsk_gadd i år och har även fotat Sondre Bjerke Martinsen, Kristjan Samuelsson and Jan Helgeland. Lite annan division än Slarti mao.

Lite oroande när man kollar in hans portfölj, dock. Kan ana en viss koncentration på en speciell målgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 12:03   #663
GymTT
Registered User

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Det är det jag försökt under hela min träningskarriär. Det har gått sådär. Dessutom skulle jag aldrig vilja ha t.ex. en sådan grov arm som skulle passa till mina axlar. Borde ju ligga kring 50 cm i såna fall. Jag eftersträvar sprinterkroppen, inte bodybuildarkroppen.

Från en sak till en annan, så blev jag för ett par dagar sedan kontaktad av en tysk fotograf som hade lagt märke till mig här på kolo och ville att jag skulle komma till Tyskland nästa år (han betalar resa och hotell) för att göra en "sport-model" shooting. Kul egoboost. Fan vet vad han sett för bilder!

Jag är ytterst skeptisk, men han ska fota Norsk_gadd i år och har även fotat Sondre Bjerke Martinsen, Kristjan Samuelsson and Jan Helgeland. Lite annan division än Slarti mao.

Lite oroande när man kollar in hans portfölj, dock. Kan ana en viss koncentration på en speciell målgrupp.

Grattis man! motivationshöjande ?
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 12:06   #664
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av GymTT Visa inlägg
Grattis man! motivationshöjande ?
Jo, det är ju kul bekräftelse att det faktiskt syns att jag tränar. Chansen att jag antar erbjudandet är typ 1%, men det är ju ändå lite kul.

Modellande är inget för mig, dock.

Citat:
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Gammal 2007-06-27, 12:07   #665
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Varför har han inte kontaktat mej?*whistle*

Klart du skall nappa på det, kan ju leda vart som helst! Du kan ju bli känd ffs!!!!

Go for it SLARTI!!!!!

JAG TYCKER ALLA SOM LÄSER JOURNALEN SKALL UPPMUNTRA SLARTI ATT ANTA ERBJUDANDET!

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 12:11   #666
muddler
Lekfarbror

muddlers avatar

Reg.datum: Jun 2004
håller med finska sisun!!! go for it ffs!!

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 12:58   #667
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

HAHA! Tack för supporten killar, men jag tror uppriktigt inte fotomodellande är nåt för mig. Farsan läste mailet jag fick av tysken och jag kände mig som zoolander när hans farsa jobbade i kolgruvan.

Dessutom var Tom of Finland-nivån på bilderna i tyskens portfölj smärtsamt hög. Alla var dessutom 10-20 kg tyngre än mig.

Citat:
Gammal 2007-06-27, 13:52   #668
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Gör det. Passar dig perfekt ju
En grym opportunity, missa den inte!
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 13:58   #669
Jones
Superklen

Joness avatar

Reg.datum: Sep 2006
Är det bilder till en gaykalender? I så fall när kommer den ut och var finns den att köpa?
Skämt å sido... Kul grej ju!
Jones är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 14:55   #670
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Gör det Du har inget att förlora
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 15:51   #671
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

På fotografen verkar det inte handla om nån gaykalender direkt:

"Sport-model shooting is a technique usually not to shoot a bodybuilder, but the person's personality in doing sports. The most important thing is the face and the location, and your face was simply very interesting, I think very good to shoot. And some of the pictures show a very defined, sportive guy. That is why I decided to write you. Öivind is a competitive bodybuilder, that needs another kind of shooting, more the shooting of a bodybuilder."

Dock vill han att jag deffar ytterligare. Trots att jag i ett mail bifogade bl.a. denna bild från då jag vägde 80 kg:

Deffar jag mera än så försvinner jag helt.

Dagens pass vid Jeppis Gym:

Benpress
100 x 8
130 x 5,12,10

Böj
110 x 10
100 x 10

SLDL
120 x 8,8,8

Vader
160 x 14,9,8,8

hantelcurl
21 x 7
26 x 10,8
23,5 x 8

Passet tog hela 50 minuter. Jag var totalt död i slutet. Tyngsta passet på väldigt länge. Ett tag trodde jag inte jag skulle klara det.

Citat:
Gammal 2007-06-27, 16:25   #672
BigForre
Registered User

BigForres avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Varför har han inte kontaktat mej?*whistle*

Klart du skall nappa på det, kan ju leda vart som helst! Du kan ju bli känd ffs!!!!

Go for it SLARTI!!!!!

JAG TYCKER ALLA SOM LÄSER JOURNALEN SKALL UPPMUNTRA SLARTI ATT ANTA ERBJUDANDET!
Ja, för fan Slarti, är det ett seriöst fotojobb så är det klart att du ska göra det, kul som fan!
BigForre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 16:50   #673
GymTT
Registered User

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BigForre Visa inlägg
Ja, för fan Slarti, är det ett seriöst fotojobb så är det klart att du ska göra det, kul som fan!
+1 slarti! kom igen nu.
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 17:13   #674
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Men jag vet inte varför jag skulle göra det. Öyvind gör det för att det hjälper honom fram i karriären som byggare, men jag har ju inga såna ambitioner. Inga som helst önskningar att göra karriär som fotopojke heller. Det skulle vara en engångsgrej som man gör bara för att kunna säga man har gjort det. Men vem ska man säga att man har gjort det åt? Jag personligen vinner ingen nytta av det och knappast mina bekanta heller. Det skulle bara vara väldigt omständigt för väldigt lite nytta. Men det var väldigt roligt att han kontaktade just mig, och det var ju lite av en egoboost. Inte speciellt lockande att spendera en helg i Düssldorf med en vitt främmande karl, dock

Citat:
Gammal 2007-06-27, 21:11   #675
Lexidos
Registered User

Lexidoss avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av BigForre Visa inlägg
+1
Klart, du får säkert betalt osv
Kan vell vara skoj att ha några bilder själv sen som är tagna av en proffsfotograf om inte annat?
Lexidos är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:55.