2007-04-12, 19:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Uff, du börjar få lite för bra tider nu.
|
Måste piska mig själv efter en förlust.
|
|
|
2007-04-12, 19:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Måste piska mig själv efter en förlust.
|
Helt rätt inställning.
Kan avslöja för dig att du bör njuta av den sista gång du kommit före mig i mål på en lite längre distans. Det kommer helt enkelt inte att hända igen. Aldrig.
Så var det sagt. Its on.
|
|
|
|
2007-04-12, 19:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Helt rätt inställning.
Kan avslöja för dig att du bör njuta av den sista gång du kommit före mig i mål på en lite längre distans. Det kommer helt enkelt inte att hända igen. Aldrig.
Så var det sagt. Its on.
|
Jaså, du söker motivation. Det kan jag bjuda på. Lovar att vinka åt dig när du går i mål på Lidingöloppet. Jag kommer att stå strax efter mål med en kexchoklad i handen och en medalj runt halsen...
|
|
|
2007-04-13, 19:20
|
|
|
Registered User
|
13/4 - styrka
Marklyft
10*60kg
10*90kg
3*6*110kg
8*90kg
Chins
10
6
Hantelrodd
3*6*42kg
Skivstångscurl
4*8*30kg
Crunches +10 kg
Benkast
Helt okej träningpass där stor del av energin kom från yoghurtgodis som intogs i en rejäl mängd innan träningen. Enda smolket i bägaren är att greppet fortfarande är så gudförbannat dåligt. Har varit betydligt bättre, men nu känns det nästan som om jag måste börja använda dragremmar igen för att köra slut på ryggen ordentligt i marken och hantelrodden. Duger inte att hålla på att tappa stången hela tiden.
Vikt: 74,5 kg (7 kg mindre än toppen, snyft)
|
|
|
2007-04-13, 19:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Helt okej träningpass där stor del av energin kom från yoghurtgodis som intogs i en rejäl mängd innan träningen. Enda smolket i bägaren är att greppet fortfarande är så gudförbannat dåligt. Har varit betydligt bättre, men nu känns det nästan som om jag måste börja använda dragremmar igen för att köra slut på ryggen ordentligt i marken och hantelrodden. Duger inte att hålla på att tappa stången hela tiden.
Vikt: 74,5 kg (7 kg mindre än toppen, snyft)
|
Kör du omvänt grepp i marken då eller? Jag lyfter lite mer med omvänt. Egentligen inte så mycket tyngre vikter om man bara gör en repetitions maxning, men jag blir uthålligare.
|
|
|
|
2007-04-13, 19:58
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Kör du omvänt grepp i marken då eller? Jag lyfter lite mer med omvänt. Egentligen inte så mycket tyngre vikter om man bara gör en repetitions maxning, men jag blir uthålligare.
|
Jo mixat grepp använder jag redan. Får nog sats på dragremmar igen alternativt sluta vara en vekling och kämpa på tills greppet är tillbaka. Har jag klarat 180 utan remmar innan så borde de här blygsamma vikterna gå också.
|
|
|
2007-04-14, 13:52
|
|
|
Registered User
|
Blir ingen träning idag, men jag har varit ut i solen i alla fall. Gick en del av John Bauerleden tillsammans med några vänner. 5,5 timme var vi ute och njöt av natur och medhavd korv och annanas. Såg förutom vildhundar, vildkatter, vildhästar och mustanger, en överkörd salamander och fjärilar även en huggorm. En yngre kille som slingrade iväg och gömde sig under en rot när vi ville titta närmre.
Imorgon ska det däremot bli träning. Ett cykelpass på cirka tre timmar är planerat.
|
|
|
2007-04-14, 14:45
|
|
|
Egenanpassad
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
.
Imorgon ska det däremot bli träning. Ett cykelpass på cirka tre timmar är planerat.
|
Woopie!! Hoppas det fina vädret håller i sig då!
|
|
|
2007-04-14, 14:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan
Woopie!! Hoppas det fina vädret håller i sig då! 
|
Verkligen, det är ju hög tid att börja jobba på cykelbrännan. Denna ädla bränna som får vilken tjej som helst att tända på alla cylindrar.
|
|
|
2007-04-14, 15:02
|
|
|
Egenanpassad
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Verkligen, det är ju hög tid att börja jobba på cykelbrännan. Denna ädla bränna som får vilken tjej som helst att tända på alla cylindrar.
|
Ahahaha! Japp! Finns väl inget sexigare!
|
|
|
2007-04-14, 22:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Nu inväntar jag en obligatorisk bild på Rasumussens cykelbränna.
|
|
|
2007-04-14, 22:45
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Blir ingen träning idag, men jag har varit ut i solen i alla fall. Gick en del av John Bauerleden tillsammans med några vänner. 5,5 timme var vi ute och njöt av natur och medhavd korv och annanas. Såg förutom vildhundar, vildkatter, vildhästar och mustanger, en överkörd salamander och fjärilar även en huggorm. En yngre kille som slingrade iväg och gömde sig under en rot när vi ville titta närmre
|
vad i helvet... dina delar av småland verkar betydligt mer spännande än dessa delar.
|
|
|
2007-04-15, 07:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
vad i helvet... dina delar av småland verkar betydligt mer spännande än dessa delar.
|
Eventuellt var inte alla djur så vilda, men mustangen var det åtminstonde. Tur att han var inhängnad.
Huggormen däremot var trevlig att se, det var många år sedan sist.
Noodles: Ska jobba på det, men jag tror jag får svårt att slå skaparn. Hm, brun utan sol kanske för att skapa en grym linje?
|
|
|
2007-04-15, 07:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
Nu inväntar jag en obligatorisk bild på Rasumussens cykelbränna.
|
Nej, det blir istället ett alternativ till den som inte hinner träna i solen. Kroppsmålning - lika tufft.
|
|
|
|
2007-04-15, 16:32
|
|
|
Registered User
|
15/4 Del 1 - paddling
Var: Vättern
Satt i: Kajak
Vana: Första gången
Ramlade i: Nej (men jag var orolig, Vättern är kall)
Tid: 0:35
Betyg: Riktigt härligt sånär på ett sovande ben
Del 2 - cykling
Sträcka: 60,1 km
Tid: 2:04:58
Medelhastighet: 29,2 km/h
Medelpuls: 133 slag/min
Första passet i korta byxor och kortärmad tröja, strålande solsken, cirka 20 grader och 1 bar mer i däcken än tidigare. Kan det bli bättre? En helt underbar runda där tempot var bra i början med sjönk sedan allteftersom då min träningskamrat hade sin första runda för året och var lite seg. Har detta som ursäkt innan skaparn börjar klaga på pulsen. Sista milen körde jag själv och snittade då 150. Glädjande nog har jag även lagt grunden till årets bränna. Markerat ut några fina linjer på överarmarna och benen.
Kajakpaddlingen var också riktigt skön. Sitta på Vättern när det nästan är vindstilla och kvicksilvret har arbetat sig upp till en bra nivå är inte fel. Var lite orolig för att välta trots en stabil kajak, men det klarade sig. Däremot somnade benet efter halva tiden och mot slutet var det svårt att styra eftersom jag inte kände styrpinnen med foten, eller snarare, jag kände inte foten.
Nu funderar jag på rodelträning, tycker att jag är värd det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.
|

|