Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: köra mer i knäböj
Motivation: Arg, revanschlysten, taggad och GRYMT motiverad!
knäböj
1 set [ 8 x 20 kg ]
atg
1 set [ 6 x 60 kg ]
atg
1 set [ 6 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 90 kg ]
1 set [ 4 x 100 kg ]
PB i antal reps på 100kg och delmål 31/3 avklarat!!!! med magbälte dock
1 set [ 4 x 75 kg ]
höll på att tappa stången bakom mig, lite smått kaos
1 set [ 6 x 70 kg ]
atg
benpress, så brett och högt med fötterna som möjligt
1 set [ 6 x 160 kg ]
1 set [ 4 x 200 kg ]
kändes lite i mitt högerknä
1 set [ 4 x 240 kg ]
+fler reps på 240kg o PB!
1 set [ 6 x 200 kg ]
1 set [ 12 x 160 kg ]
liggande lårcurl (hamstrings)
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 80 kg ]
1 set [ 2 x 100 kg ]
sträckning i höger vad/muskelfästet och fetingfailure
SUMMERING:
Nytt pass och nya lärdomar!
Riktigt taggad idag. "Harry" den store 120-kilos-kolossen var inne i benrummet idag. Hans armar är typ grövre än min midja, inklusive min ölmage. Bara att se en sådan grov människa gjorde mig taggad att själv agera neandertalare i böjen. Av någon anledning la jag stången PERFEKT på ryggen idag, ca 1dm längre ner än vad jag brukar och låste fast den på någotvis med armbågarna. Helt kanon! Vek fram ryggen en aning för balansens del, men inte farligt.
Tog iofs hjälp med bälte på 100kg, men avlossade 4 reps och kände att jag hade mer o ge, utan tvekan!
Tabbade mig lite sedan med stången på ryggen igen, hade nog lite för bråttomt så jag började tappa stången av ryggen. Blev lite balansövningar och "skeppsbrottgympa" innan jag fick fast stången i stångracket...
Nog om positiva lärdomar kring knäböj.
Dagens andra lärdom var att i lårcurlen tar jag uppenbarligen till vadmusklerna rejält i bottenläget. Jag tänker inte på det, men 100kg lårcurl är så gröndjävulskt tungt att jag måste nypa åt curlkudden med hälarna. Vadmuskeln är alltså kontraherad med full kraft för att jag ska kunna få få rullning på curlen. Utan speciellt uppvärmda vader så är det alltså ingen bra idé att brassa på fetingtungt i lårcurlen. Resulterade i en liten sträckning i övre högra muskelfästet till högra vadmuskeln. Ingen fara på taket dock, jag avbröt omedelbart passet och lunkade hem. Framledes kommer jag värma vaderna innan jag kör någon benövning i huvudtaget.
Dagens positiva får ändå bli PB i böj och PB i benpress och ändå känner jag att jag har mer o ge, mer ska lastas på, mer ska köttas!