Skriver upp alla övningar jag kör här i journalen,så jag börjar alltid med rotatorcuffar och lite uppvärmning för axlarna..Är grymt viktigt...
Sen startar jag med sittande Militärpress där jag har vinkeln nästan lodrät och tar ner stången ända ner på bröstet.Kör en 6-8 reps på 3 set.
Sen kör jag en traps övningen mellan militären och hantelpress bara för att axlarna ska få återhämta sig lite för mer kraft i övningen.
Sen blir det hantel press 2-3 set med 6-8 reps..Beroende på hur pigg axlarna känns..Försöker alltid att köra strikt när jag kör axlar,dels för skaderisk och dels för att det tar mycket bättre.
Efter hantelpressen är avslutad blir det hantelsväng framåt och åt sidorna..kör lite olika vikter här beroende på ork..Viktigaste är att man ligger på en vikt man tar max 10 ggr..och verkligen känner att man träffar rätt i axleln när man kör.Håller koll på vinklar med armar ock kropp..Sen blir det baksida axlar som jag oftast kör 2 övningar på..en i Pecmaskinen som jag kör omvänt..sen tar jag en bänk som jag ställer i ca 45 grader och lägger mig med magen mot och tar 2 hantlar och kör baksida axlar även där..Grym övning som verkligen ger kramp känsla
Men som sagt jag kör nästan alltid traps i samband med axlar..och känn efter när du kör så att du verkligen använder axlarna och inte fusk lyfter med pecsen ...