2010-01-31, 11:54
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Idag ska jag ladda med en riktigt stor och fet portion lasagne! För något sådant kommer det inte bli de närmsta veckorna om jag ska hålla jämna steg med dig. Jag har ju sett din FETA ådra på axeln och snart kommer hela du vara helt ådrig =)
|
|
|
2010-01-31, 11:54
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
whoooooooooops, journalen är påväg o spåra ut rejält nu, får döpa om den till Fråga Skuggan istället. 
|
Du får helt enkelt kompensera med att träna mer.
|
|
2010-01-31, 12:49
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Du får helt enkelt kompensera med att träna mer. 
|
Så att han får ännu mer ådror...?
Men skjut mig, felåååt för OT, I'm out  Ni hittar mig i babbla kanske
|
|
|
|
2010-01-31, 14:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Idag ska jag ladda med en riktigt stor och fet portion lasagne! För något sådant kommer det inte bli de närmsta veckorna om jag ska hålla jämna steg med dig. Jag har ju sett din FETA ådra på axeln och snart kommer hela du vara helt ådrig =)
|
själv äter jag 188g nygrillad vitlöksmarinerad fjärilskotlett med strips och lohmanders bea just nu..  ... får väl säga adjöken till stripsen nu ett tag framöver, även om det bara är potatis.
Landar på 872,3 kcal, 101,5 prot, 47,9 carbs, 44,0 fat nu inkl EAA'n runt träningspasset. Sedan blir det makrill mm i eftermiddag för o passera 180g protein.
Jag tyckte det var svårt att tappa vikt sist jag testade, även om jag gick ner lite. Lärde mig en hel del av det dock, så jag hoppas att ta lärdom och erfarenheten ett steg längre nu i ännu en "minideff".
Har inget behov av att bli rippad eller se mer vaskulär ut, men det skulle vara trevligt o bli lite tightare runt buken/midjan, särskilt då mina obliques är rätt stora/tydliga som de är. Krävs därmed inte mkt fett runt midjan för att jag ska se just fet ut, för fettet lägger sig verkligen precis över obliquesen. Skulle vara trevligt o bli kvitt månen också, jag har typ Sportlife Almedals största måne.
|
|
|
2010-01-31, 14:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Har fortfarande inte hittat något bra mellanmål för jobbet. Skulle vilja hitta något som går enkelt/snabbt att göra i ordning hemma och som jag kan ha på jobbet bara för att få lite i buken runt 09:30 och runt 14:30. Jag tror det är nyckeln till framgång för min deff att INTE vara så jävla vrålhungrig vid lunch eller vrålhungrig när jag kommer hem från jobbet - vilket jag är nu idag.
Jag funderar på två saker. Dels får jag i mig sjukt lite fibrer under en deff. Om jag förstått det rätt så finns det inga kostfibrer i animaliska livsmedel, så om jag bara äter kött, kött och åter kött så får jag inte i mig de kostfiber som är bra för tarmarna/buken.
Jag är lur på att köpa något nyttigt knäckebröd och göra någon slags gojja till knäckebrödet, för då kan jag göra i ordning det på söndagarna och ha det som mellanmål på jobbet. Det kladdar inte osv o jag kanske rentav kan ta med mig det på mina tjänsteresor.
Jag älskar de där wasa-sandwisharna och fan om man inte kan göra någon god gojja själv med pepparrot och kesella??
|
|
|
2010-01-31, 14:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Nåt jag tycker är så jäääääävla gott till mellanmål är kvarg med frukt. Brukar köra valfri mängd kvarg, en liten skvätt blå mjölk (för att få bort lite av strävheten) och en skvätt funlight i valfri smak. Sedan skiva lite äpple, banan, apelsin t.ex. och ha ovanpå bara. Stööört gott är det. SÅ det tycker jag du ska prova. Går ju att ha kvargen i en plastburk och frukten i en annan och sedan bara hälla över när du ska äta det.
Edit: Är ju en smula fiber i frukten
|
|
|
2010-01-31, 19:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
JAG BLIR SÅ JÄVLA SNE!!!!!!!
Har fan inte haft ett enda rätt idag, Murphys lag har varit på mig hela tiden.
Fastnade i bildörren, halkade ute i snön, fick problem i solariet, tappade stekspaden med smör på det nystädade golvet 3 ggr, spillde ut ett glas dricka över diskbänken, öppnade en burk dressing och pga övertryck så exploderade det ut dressing över halva diskbänken, skulle stoppa ner lite skräp i den upphängda papperskorgen på köksluckan och hela skiten lossnade och kaffesump mm spreds över mitt nystädade (igen) golv... jag blir så förbannad så det är sjukt!! helvete!!
|
|
|
2010-01-31, 19:35
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Tillbaka till högrepträning
Muskelgrupp: Axlar
Målsättning: Rehab, lätt + högrep
Motivation: Lagom motivation, inte übertaggad, men sugen o motiverad.
rotatorcuffar
flertalet set med fria vikter i olika övningar
sittande militärpress i smith, ryggstöd
1 set [ 20 x 10 kg ]
1 set [ 12 x 30 kg ]
1 set [ 10 x 40 kg ]
1 set [ 10 x 40 kg ] uff, för tungt för 5x10.. jävla päron
1 set [ 10 x 35 kg ]
1 set [ 10 x 35 kg ]
1 set [ 10 x 35 kg ]
enhands lyft åt sidan i cc, bakom rygg, rak arm
1 set [ 12 x 4,5 kg ]
1 set [ 12 x 9 kg ]
1 set [ 12 x 9 kg ]
1 set [ 12 x 9 kg ]
stående arnoldpressar
1 set [ 6 x 15 kg ] men LOL vad slut jag var i axlarna då!
1 set [ 7 x 12,5 kg ] MEN VAFAAAAAAAN HÖLL PÅ ATT FÅ FAIL?!?!!  
1 set [ 10 x 10 kg ] + [ 2 x 10 kg ] förbannade skit vad mjölksyra, började nästan gråta
1 set [ 12 x 10 kg ] var sjukt nära på att börja gråta/skratta hysteriskt
sidolyft hantlar
1 set [ 12 x 7,5 kg ]
1 set [ 14 x 7,5 kg ]
1 set [ 14 x 7,5 kg ]
+ kärringgrill 10 min
SUMMERING:
Inget vidare pass. Kände mig laddad o taggad o så, ett kostintag med mkt vatten och kolhydrater tidigare under dagen (även om studier säger att det inte påverkar passet med kolhydratintag samma dag, så inbillar/känner jag mig mkt starkare om jag tryckt i mig kollisar tidigare under dagen).
Fick dock blixtersnabbt mjölksyra i axlarna och jag blev inte kvitt skiten, det transporterades fan aldrig bort. I sidolyften slog trapezius till rejält och när jag sedan skulle köra arnoldpressar så hade jag så mkt mjölksyra att det började göra ont. Duktigt ont, samtidigt som styrkan bara försvann.
I sidolyften så var jag så slut så jag hade duktiga problem med att lyfta hantlarna i huvudtaget. Flippade ur på något av seten och höll på att börja gråta eller skratta hysteriskt, kände mig bara så sjukt trött o urflippad.
Sedan har Murphys lag jagat mig hela dagen idag. Mjölksyran o pumpen gjorde att jag inte fick av mig tröjjan då jag skulle in i kärringgrillen. Den hann starta så jag fick springa ut och fick tag på en tjej som fick hjälpa mig att dra av mig tröjjan medan solariet brummade på för fullt. Sedan väl inne i kärringgrillen så släppte inte mjölksyran på högersidan av baksida axel/trapz, utan jag låg o vände o vred mig och försökte stretcha - konstant i 10 min. Utan resultat.
Inte nog med det, utan flera gånger så fastnade mina svettiga lats mot solariet och när de lossnade så kom det pruttljud utan dess like. Resonansen och akustiken under den ovala solarieväggen var magnifik. Hörde hur två tjejer utanför började asgarva, det lät onekligen som om jag hade ätit bruna bönor och låg o drog av brakare på brakare.
Nej fan, inte min dag idag.
|
|
|
2010-01-31, 19:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Har en del kolhydratrika maträtter som jag åker på att äta nu någon dag in i veckan, sedan räknar jag med att kunna köra en riktigt strikt diet. Framförallt ingen alkohol, inte ens en kall pilsner en fredagskväll.
Så dagens kost är inget bra exempel på dietkosten, men den visar ändå att jag har legat högt på kolhydrater och ffa fett, men ändå så landade jag på kcalminus.
Provade ett nytt GI-hamburgerbröd och höll på att ramla av köksstolen då jag såg proteininnehållet i det. 21g?!!!! Var tvungen o kolla på nätet om det var felskrivet, men det var korrekt. Riktigt gott var det också. Nu ska jag skära ner på kollisarna, så det lär inte bli något bröd alls på ett tag, men i sommar ska jag lätt nyttja detta som grillhamburgerbröd.
Kommer bli ett par "ätardagar" nu för att bli kvitt allt bröd o skit som jag har hemma, sedan kör vi. Vikten nu under eftermiddagen var 83,7 på vågen, ska ta ny viktmätning imorgon bitti + mäta midjan med måttband.
|
|
|
2010-01-31, 19:58
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
JAG BLIR SÅ JÄVLA SNE!!!!!!!
Har fan inte haft ett enda rätt idag, Murphys lag har varit på mig hela tiden.
Fastnade i bildörren, halkade ute i snön, fick problem i solariet, tappade stekspaden med smör på det nystädade golvet 3 ggr, spillde ut ett glas dricka över diskbänken, öppnade en burk dressing och pga övertryck så exploderade det ut dressing över halva diskbänken, skulle stoppa ner lite skräp i den upphängda papperskorgen på köksluckan och hela skiten lossnade och kaffesump mm spreds över mitt nystädade (igen) golv... jag blir så förbannad så det är sjukt!! helvete!!
|
Ser bra ut. Kör hårt.
|
|
|
|
2010-01-31, 20:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
[B][SIZE="4"]
I sidolyften så var jag så slut så jag hade duktiga problem med att lyfta hantlarna i huvudtaget. Flippade ur på något av seten och höll på att börja gråta eller skratta hysteriskt, kände mig bara så sjukt trött o urflippad.
Sedan har Murphys lag jagat mig hela dagen idag. Mjölksyran o pumpen gjorde att jag inte fick av mig tröjjan då jag skulle in i kärringgrillen. Den hann starta så jag fick springa ut och fick tag på en tjej som fick hjälpa mig att dra av mig tröjjan medan solariet brummade på för fullt. Sedan väl inne i kärringgrillen så släppte inte mjölksyran på högersidan av baksida axel/trapz, utan jag låg o vände o vred mig och försökte stretcha - konstant i 10 min. Utan resultat.
Inte nog med det, utan flera gånger så fastnade mina svettiga lats mot solariet och när de lossnade så kom det pruttljud utan dess like. Resonansen och akustiken under den ovala solarieväggen var magnifik. Hörde hur två tjejer utanför började asgarva, det lät onekligen som om jag hade ätit bruna bönor och låg o drog av brakare på brakare.
Nej fan, inte min dag idag.
|
hahaha gött att alltid veta att man kommer få sig ett gott skratt när man läser din journal!
|
|
|
2010-01-31, 21:25
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Jag har läst ikapp mig litegrann i journalen. Skönt att den är tillbaks i gammalt slag med snusk, roidrage, snusk och lite träning.... sa jag att det var snusk också?
Bra jobbat!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2010-01-31, 21:29
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Sedan har Murphys lag jagat mig hela dagen idag. Mjölksyran o pumpen gjorde att jag inte fick av mig tröjjan då jag skulle in i kärringgrillen. Den hann starta så jag fick springa ut och fick tag på en tjej som fick hjälpa mig att dra av mig tröjjan medan solariet brummade på för fullt.
|
Fatta det tillfället Skuggan "hej, jag har så grooova axlar att jag inte får av mig tröjan, kan du hjälpa mig att få av den?  "
Ja vad fan, såna där dagar har jag med ibland, det är bara att skratta åt eländet.
|
|
2010-01-31, 21:37
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
haha hjälp med tröjan inför solarie? Dags att sluta använda XS skuggis
|
|
|
2010-01-31, 23:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Ser bra ut. Kör hårt.
|
det såg skitbra ut! not!... bad days work..
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
hahaha gött att alltid veta att man kommer få sig ett gott skratt när man läser din journal! 
|
heh, mjo man får väl bjuda lite på sig själv.. puuh..
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
Jag har läst ikapp mig litegrann i journalen. Skönt att den är tillbaks i gammalt slag med snusk, roidrage, snusk och lite träning.... sa jag att det var snusk också?
Bra jobbat!
|
mäh, vaddå snusk?.. på tok för lite snusk här!
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.
|

|