Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Långa tröskelintervaller med kort vila. Tufft? Eller gött?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
|
Tufft men gött

Tröskeltempo ska man ju kunna hålla i åtminstone 40 min i sträck om man är uppvärmd, så 17 min är ju egentligen inget problem. Men det är ju fortfarande förhållandevis långa intervaller. 2 min vila tycker jag dock är fullt tillräckligt, har gått ner till 2min även i mina VO2max-intervaller och tycker jag hinner bli ganska återhämtad på den lilla tiden. Ska börja sänka vilan på snabba intervaller ner till 90 sek och sedan 60 sek (ännu snabbare om jag kör riktigt korta intervaller).
Själva passet kändes gött och jag höll inte lägst tempo även om de flesta som var med på passet var erfarna maratonlöpare och triatleter. Känns gött att crossfittomten kan konkurrera ut några som viger sitt liv åt löpning

även om täten förstås stack iväg i väl under 4-tempo.
På kvällen efteråt kände jag mig dock begravd, nästan lite febrig och magen var total kaos. Magen kan iofs bero på att jag tryckte en kebabrulle på typ 90 sek när jag kom hem. Hade inga höga förhoppningar om att ta mig upp kl 5 och träna innan jobbet men vaknade upp utvilad och mjuk i kroppen så det gick vägen.
Bänk:
90 kg x 6 x 6 enkelt
5 varv:
- 12 ring row
- 10 strika ring dips
Stretch.