Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-01-08, 08:34   #11
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Långa tröskelintervaller med kort vila. Tufft? Eller gött?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tufft men gött Tröskeltempo ska man ju kunna hålla i åtminstone 40 min i sträck om man är uppvärmd, så 17 min är ju egentligen inget problem. Men det är ju fortfarande förhållandevis långa intervaller. 2 min vila tycker jag dock är fullt tillräckligt, har gått ner till 2min även i mina VO2max-intervaller och tycker jag hinner bli ganska återhämtad på den lilla tiden. Ska börja sänka vilan på snabba intervaller ner till 90 sek och sedan 60 sek (ännu snabbare om jag kör riktigt korta intervaller).
Själva passet kändes gött och jag höll inte lägst tempo även om de flesta som var med på passet var erfarna maratonlöpare och triatleter. Känns gött att crossfittomten kan konkurrera ut några som viger sitt liv åt löpning även om täten förstås stack iväg i väl under 4-tempo.

På kvällen efteråt kände jag mig dock begravd, nästan lite febrig och magen var total kaos. Magen kan iofs bero på att jag tryckte en kebabrulle på typ 90 sek när jag kom hem. Hade inga höga förhoppningar om att ta mig upp kl 5 och träna innan jobbet men vaknade upp utvilad och mjuk i kroppen så det gick vägen.

Bänk:
90 kg x 6 x 6 enkelt

5 varv:
- 12 ring row
- 10 strika ring dips

Stretch.

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.