Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-03-09, 01:33   #9
Bailah
Registered User

Bailahs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Ja jag märker att den koncentriska fasen inte går att utföra lika explosivt. Därför börjat labba med time-under-tension, myoreps. Lyft med paus, hålla emot i excentriska fasen osv. Mer hypertrofi helt enkelt. Återhämtningen mellan set i isolationsövningar är helt sjuk, 10-30 sek sen är jag redo att mosa vidare.

Åt ett hekto björnbär på test, tänkte att man kan testa färska bär emellanåt för att se hur kroppen reagerar. Är väl svag karaktär som sabbar adaption i längden, men det kan jag leva med som nybörjare. 20 gram fruktos bör inte trigga ett skov. Äter 2 stora mål om dagen men är inte uppe i dina mängder, får nog inte i mig ett kg köttfärs. Blir ca 7-8 hekto blandat kött och chark + ~6 ägg och ibland ost på en dag, hade bara entrecote inte vart så dyrt hade det gått ner två kg om dagen, nu mkt färs, ägg och bacon. Bäst gillar jag att ha blandat på talkriken så försöker laga olika varje dag och blanda rester.

Hur känns ryggen på morgonen, stel och öm efter en stund stilla? Eller ondast efter belastning, träning?

Viktade dips går väl men kanske inte för att grinda tunga singlar. Ursäkta om jag hijackar din journal. :>
Hej, sålänge du får i dig kött och känner dig pigg så är allt bra. Känner du dig trött, öka fett/salt.
Ägg bacon är standard frullen, så jävla gott. Och ja, min main dish är väl nötfärs. Entrecote blir kanske 1-2kg i veckan. Är de på rea blir det självklart mer.

Ryggen är kaos, tror den blev riktigt jävligt efter cyklingen hem i förrgår. Körde lite rehabövningar + lacrosse smash. Men känns inge bra. Ligger med havrekudde och hoppas det blir bättre imorrn. Måste palla jobba söndag.

Tränar inget direkt nu. Lite pushups och hänger mest för ryggen. Det känns lite skönare då. Så kanske kör en minuts häng i chins stången el trappan. Får se det som lite greppträning eller något haha. Nja, ska hålla mig borta från tunga dips, kommer fucka axeln mer. Det är jag säker på.

Du är så välkommen, inte ofta någon som käkar som jag tittar förbi

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.