Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Jag kom på en jävlig som jag törs posta!
Jag har aldrig haft en homofobisk ådra inom mig men använde trots det ordet "bög" som skällsord upp till, i efterhand, för hög ålder. Nu har jag lärt mig att det är dumt att använda "bara för att man alltid har använt det och inte menar något med det", det hade jag inte då, pepplez minns nog detta  Vi är i alla fall på en studentgrej med tusentals andra, står i en ring och kör någon lek med ett gäng kompisar och några som jag aldrig har träffat förut. Kan vara sanning eller konsekvens eller något i det stuket. En snubbe ombeds säga "det värsta han kan" och jag skjuter snabbt in "säg att du är bög!" i ett pubertalt försök att vara rolig. Märker hur stämningen dör och den överförfriskade versionen av mig lommar iväg i jakt på några roligare personer. En polare kommer fram och berättar för mig att han jag "skämtade med/om" de facto är bög. Skämdes fan bra länge över detta.
Detta är nog en av de bättre saker som jag har avvant mig ifrån, ingen bra sak att ha i sitt standard-vokalbulär när man är högljudd och skämtsam  Slipper man framstå som en grottmänniska.
|
Usch. Kan relatera till det där. Har fått vänja mig av med att, beroende på grupp, försöka vara rolig alls emellanåt. Ganska ofta räcker det att ha trevligt. Måste inte skämta jämt. Blir som en börda.