Har funderat en stund på om denna tråd gör sig bättre i allmänt eller träningsdelen. Lägger denna allmänt då ämnet till stor del är psykologiskt och inte bara har med träning att göra.
Hur gör man för att ha distans till träningen? Är medveten om att många i den här delen av forumet knappt tränar men ni får byta ut ordet träning mot något annat tex teve-spelande/sex/frimärkssamlande etc.
Jag är själv medveten om att jag lägger alldeles för stor del av min vakna tid på att fundera kring träning. Hur jag ska optimera mitt upplägg osv. När jag flyttade förra året så var en stor faktor i frågan var jag skulle flytta hur bra gym det fanns på orten.
Jag brukar tänka som så att jag har några få övningar jag ska fixa progression i och resten får komma spontant. Dessvärre håller detta bara i sig en träning sen börjar min hjärna optimera. Jag tänker typ "ja men va fan jag kan ju inte freestyla tricepsträningen då blir det ju för många övningar" osv. Första passet är alltid roligast på ett nytt upplägg för då har jag ingen jävla press på mig att vara bättre förra gången. Bara en härlig känsla rakt igenom. Sen kommer nästa pass och jag känner mig tvungen att slå resultatet från förra träningen and so it continues.
Har "slösat" bort så många år på att gå omkring och fundera på träningen 70% av den vakna tiden. Känner mig helt slut mentalt, men jag kan inte sluta! Jag sätter mig ner för att plugga men inom 10 min uppdaterar jag kolozzeum eller någon annan träningssida.
Hur får man mer distans? Måste man blir tvångsinlagd nånstans och käka psykmedicin?
Sorry for wall of text. Men det filtrerar bort de oseriösa med en lång text.