SL5x5 och vägen till fight-debuten.
Hej!
Nu är det dags att ta tag i träningen på riktigt.
Jag är en sån person som har gymmat 3 månader för att sedan vila 6.
Men nu ska det bli ändring på det.
Känner att en journal här på Kolozzeum kan hjälpa mig med att få lite struktur och kontinuitet i träningen.
Förhoppningsvis finns det några vänliga själar som kan komma med tips och konstruktiv kritik på vägen.
Lite bakgrund.
När det kommer till gym så anser jag mig själv vara ganska novis, men känner samtidigt att jag har hyfsad koll på grunderna.
Jag har en bakgrund som hockeyspelare, spelade tills att jag var 18(är 26 idag). Vid det laget blev det för seriöst, och andra saker jag annars aldrig hann med blev för lockande. Började syssla med extremskidåkning på vintrarna istället, blev ingen barmarksträning på somrarna och tillslut blev det ingen träning alls.
Har gett mig på gymträning ett antal gånger efteråt men har aldrig riktigt fått någon struktur på tränandet och då också tröttnat efter några månader.
Nu har jag hittat thaiboxning(Muay Thai) som jag fastnat för, har tränat i cirka ett halvår och älskar det. Tyv har jag varit borta helt från träningen i ungefär 2 månader nu på grund utav ett kraftigt skov av Ulcerös Kolit.
Jag känner att det är dags att komma igång ordentligt nu och bygga upp styrkan också så att man kan börja gå lite matcher.
Stats:
Ålder: 26
Vikt: 78,5kg (morgonvikt 75,1kg)
PB (Gamla)
Mark: 1x140kg
Bänk: 2x80kg
Ohp: 1x42.5kg
Squat: Aldrig maxat, har varit rädd att fastna ^^
Rodd: 5x60 kanske.
Mål med träningen:
Bli en så stark 71kg's fighter som jag bara kan.
Mark: 200kg.
Bänk: 100kg.
Squat: 140kg.
Ohp: 60kg.
Rodd: Vet inte vad som kan vara rimligt.
Upplägg:
Tänkte börja så här så får jag se om det känns optimalt eller om det måste ändras med tiden.
Mån: SL5x4.
Tis: Myau Thai.
Ons: SL5x5.
Tor: Muay Thai.
Fre: SL5x5.
Lör: Teknik Muay Thai eller vila, beroende på vad kroppen säger.
Sön: Teknik Muay Thai eller vila, beroende på vad kroppen säger.
Kom gärna med idéer, tips eller konstruktiv kritik!
|