Då var det dags för mig att starta en Journal!! Tänkte presentera lite snabb bakgrundsfakta samt annat som kan vara av intresse.
Ålder: 18 år
Längd: 179cm
Vikt: 75kg
Bakrund:
Har så länge jag minns tränat och tävlat på alla sätt man kan, hockey,fotboll,löpning,skidor,slalom,friidrott,inn ebandy,stryketräning m.m... det som jag fortfarande sysslar med är Hockeyn, löpning samt styrketräning. Är dock osäker på om jag väljer att fortsätta med hockeyn nästa säsong, tappat intresset helt enkelt.
Alltid varit en tung och kraftig kille, vägde vid 16 års ålder 88 kg och var rätt muskellös.
Dock tyckte jag att jag var lite för stor och gick ner till 83 kg på någon månad. Fick då väldigt mycket kommentarer som var uppmuntrande. Jag nöjde mig inte där och här upplever jag själv att jag utvecklade en ätstörning.
Den 1 oktober 2013 vägde jag 65kg och bestämde mig för att börja leva igen, efter att haft träningsförbud i några månader började med att käka upp mig till 67kg innan jag den 1 december tog mitt första steg in i gymmet.
Sedan dess har jag följt Stronglifts 5x5 slaviskt och gjort stora framsteg.
Väger idag 75 kg och kämpar fortfarande mot hjärnspöken vissa dagar. Men det går framåt!
Bestämde mig för någon dag sedan för att bryta från Stronglifts då jag kände att jag ville prova något nytt. Startade en tråd och fick tips av
Jeml om ett upplägg som han själv precis börjat träna. Jag bestämde mig för att köra precis lika och vi får se vem som utvecklas bäst!
Lite stats:
Marklyft: 150kg 1x5
Benböj: 130kg 5x5
Bänkpress: 77,5kg 5x5
Militärpress: 50kg 5x5
Stångrodd: 67,5kg 5x5
NU KÖR VI!