Min brorson är 10 bast. Nyligen lyckades han med konsstycket att stjäla skolans alla brännbollsrack och använda dessa som projektiler genom sina klassrumsfönster (han är stor och stark för sin ålder)när han hade blivit utkörd ifrån en lektion.
Innan det hade han grävt upp skolans blomsterrabatt, stulit en morakniv och tillsammans med en kompis hotat sin fröken med en elektrisk borrmaskin.
han och två ungar till i samma klass är helt utom kontroll och vid ett tillfälle när de ströp en annan unge (han började! - yeah right) fick fröken gripa in och örfilade min brorson.
Situationen är ohållbar och alla tre ungarna har blivit avstängda fram till sommarlovet.
Då tar min brorsa och hans exfru (pojkens mamma) samt Polska mormor (som är galnast av alla)och anmäler läraren och kallar hennes tilltag för misshandel och "överfall". Dessutom kan de ju inte bara ta semester sådär, jobbet är ju så jävla viktigt, dessutom kan ju inte skolan bara stänga av sådär för det är ju tydligen skolplikt.
(jag förstår skolan till 100%)
Så då det ju givetvis jag som får ta hand om ungen rätt många dagar, men hos mig sköter han sig.
Vad skall man göra?