|
Dr Levak or how I stopped worrying and love the gym
(aka Vägen till ekonomiskt oberoende träning eller Träningsjournal v.2)
Lära som man lever, leva som man lär. Det passar inte, men det här är ett steg på vägen. Jag uppmuntrar att hålla koll på träning och resultat men gör det inte själv. Utvecklingen finns, I look fucking awesome! men det här skulle då ge mig en överblick om någon vecka, månad, år över förväntning kontra realitet.
Förutsättningar: 24,7 jordsnurr, 194 cm, 105 kg, 105 bänk, 205 mark, 170 böj, lätt asymmetrisk (exakt en hand och en handled kortare på höger arm), löjligt mycket fritid, gratis gym, grymt motiverad
Motgångar: feeeeeeeeeett, huuuuuuud, lätt asymmetrisk (exakt en hand och en handled kortare på höger arm), rökning, diverse smärtstillande
Mål: tävla i styrkelyft, spela i landslaget i flaggfotboll, springa milen under 50, öka till 500 RAW, regenerera exakt en hand och en handled
Så jag har tränat gym lika delar från och till under 6 års tid. Nu har jag äntligen hittat lite kontinuitet och utvecklas både här och där. Jag har droppat från 155kg till 90kg och byggt upp till 105kg (damn you m&m's!!!). Barn, övervikt leder till ganska permanent överskott av hud. Det ska jag fylla ut med ett överskott av muskler istället för skalpell och fettsugare.
Just nu följer jag inget direkt schema förutom 2split över/underkropp. Vet någon ett som tar galet mycket tid att genomför med basic övningar + assistansövningar säg till. Jag ska pressa mig till en vana att skriva minst efter varje pass samt lägga upp bilder, filmer eller soundbytes från passen.
Frågor? Bra då kör vi!
|