Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-01-15, 10:41   #1
Växjö81
Registered User

Växjö81s avatar

Reg.datum: Nov 2012
Zumba-tjockis blir styrkelyftare

Ja herregud hur gick det här till? Innan november 2012 hade jag aldrig satt min fot bland de fria vikterna på gymmet. Jag var ju Zumba-tjockisen som utöver zumbapassen stod och nötte på löpband och crosstrainer i hopp om att Någon gång kunna bli sådär långsmal som sig bör. (Jag är 159cm kort - så hur fan skulle det gå till??)

I november iallafall så hjälpte en dedikerad vän mig ut på golvet. Bland de fria vikterna. Hon satte ihop ett program och på ett par veckor var jag fast. Så otroligt kul! Gick från noll och ingenting till att ta i från tårna 6dagar i veckan på gymmet.

Samma dedikerade vän hade nyligen värvats till grannbyns styrkelyftarklubb. Ett tu tre så var det bestämt att jag skulle med ut och testa. Det var lucia (2012). Idag en månad senare sitter jag här och har trikåpanik inför lördagens tävling.

Ikväll ska jag till klubben för en formcheck. Efter lite sjukdom och tre tappade kilon så hoppas jag inte på för mycket. Men jag är envis som synden!

Återkommer med uppdateringar.

Slänger in ett luddigt men viktigt mål för min träning:
Jag ska bli stor och stark. Som fan.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.