|
Fjantigt ålderskomplex som förstör mitt liv
Jag har ett grovt ålderskomplex som stoppar mig ifrån att tänka på någonting annat, Hur bra självförtroende & självkänsla jag än har så blir jag låg när jag tänker på årtalet Jag är född, då jag känner mig äldre till mognaden. Som en person född i fel kropp (kön) fast i mitt fall är det fel årtal.
Jag är född tidigt på året, endast några dagar in på januari. Jag har försökt hitta vägar till att se mig själv som ''äldre'' men året jag är född är tidigt 1995, dvs att när jag ska göra det så tänker jag på att jag ''hör'' till den övre delen av decenniumet, vilket jag inte skulle gjort om Jag var född ett par dagar tidigare. Det här är ju riktigt vrickat.. Vadå hör till den övre delen liksom? dessutom är det ju bara ett par dagar! Så det är enbart jag som plågar mig själv...
Hur kommer jag ifrån det här sjuka tänkandet? jag är medveten om att åldern endast är ett TAL och ingenting annat och det är vad mina medmänniskor fortsätter att säga till mig, ingen fattar hur jag kan göra en sådan big deal av det här. ''Det är ju bara ett jävla tal, vad spelar det för roll?!''
Det här tär på mig som fan och jag måste göra någonting åt det, då det endast är Jag själv som ställer till det psykist för mig själv.
Det skulle definitivt vara en bit på vägen om jag började fokusera på min Ålder (siffran) framför årtalet jag råkade bli född, eftersom att jag blir äldre till siffran än årtalet då jag är född så pass tidigt.
Måste ta tag i detta en gång för alla nu så det inte blir ännu värre, hjälp mig!
|