|
Läst Boken av skaldeman (LCHF)
Kost intresserar mig väldigt mkt. Så försöker lära mig så mkt som möjligt.
Min flickväns moster har gått ner 50 kilo av lchf dieten vilket är SJUJKt bra gjort av henne.
Jag nämde för henne att jag hjälper en vän till mig att gå ner i vikt, när jag gjorde det så gav hon mig en bok hon läst som Skaldeman skrivit.
Har inte gett boken till min vän eftersom jag inte tycker att det finns någon anledning att strypa socker och kolhydrater.
Å de har gått himla bra för min vän, startade på 125 kilo, väger idag 95 kilo.
Så hon är å¨bra väg.
Men nu till saken. Av ren nyfikenhet läste jag hela boken om lchf dieten och i mina öron är mkt rent skitsnack i den.
Han säger tex, Tjocka människor kan inte änta kolhydrater men de bör inte heller smala göra. Vilket min vän är ett levande bevis på att de går hur bra som helst.
Sen skriver han om att äta vid rätt tillfällen så kroppen förbränner energin.
Mkt sådant som jag tycker är helt galet.
Sen finns det ett kapitel där han skriver vad man ska göra för att gå upp i vikt,
tex, är kolhydrater, ät färdigrätter, ät kötbullar å ju billigare dom är desto mer går du upp i vikt. å SIST MEN INTE MINST SKRIVER HAN, ät som tallriksmodellen så går du upp i vikt. Jag blir arg.
Men ursäkta har han tappat allt?
Ju billigare dom är desto mer går man upp i vikt, de ska stå
ju mer du äter desto mer går du upp i vikt.
Jag får intrycket av att han inte känner till kalorier in å ut.
Han säger ju att det är själva strypandet av kolhydraterna som gör att du går ner i vikt.
Pga att dom kanske inte äter kolhydrater så blir kcal intaget mindre än vad du gör av med å därför går du ner i vikt.
Ville bara lufta lite.
|