Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-08-24, 15:20   #1
Inhoc
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Gå ner i vikt.

Hej! Ny medlem här.

Jag har i och med att jag blivit lite äldre (30 år) insett att den där klumpen ungefär en meter ovanför marken inte är direkt snygg (eller hälsosam) så har jag börjat med en strikt diet. Jag vill inte ännu börja med styrketräning utan det enda jag gör nu är att jag går 3-4 gånger i veckan ca 6,5 km per gång i raskt tempo. Jag vill ha lite råd om det jag håller på med är "hållbart" (hatar det ordet)...

Äter 1600-1800 kcal per dag. Första veckorna blev det för lite proteiner, runt 70 g per dag, men i och med att jag nu köpt upp kvargbeståndet i närmaste Lidl har jag löst största problemet jag kan se min diet, muskelminskningen. Äter med andra ord 100-120 g proteiner dagligen sedan 1,5-2 veckor tillbaka.

Jag noterar tydligt att jag efter runt 5 veckors "diet" (snarare "förstått" att om kcal in är mindre än kcal ut = viktminskning) gått ned runt 4 kg (då 96,6 kg - nu 92,1 kg). Vill poängtera att jag är VÄLDIGT noga med att räkna kcal, inga "ungefär så och så mycket".

Mina uppgifter:
Man
30 år
179 cm
ca 92 kg just nu
Min aktivitetsnivå (exkl. promenaderna) är 1,2 enligt den där så populära metoden att räkna ut kcalförbrukning.

Min plan är att gå ned till 85 kg på det här sättet och efter det börja med styrketräning (max 4 dagar per vecka). Mitt mål är inte att bli snyggast eller bäst utan snarare är det att man inte skäms för mycket om man befinner sig på allmän plats (badet) utan tröja

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men jag undrar om det till stor del är fett som försvinner om jag är noga med att äta minst 1 g proteiner per kg?
Inhoc är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.