|
150kg - viktminskning och muskelbyggnad
Hej alla! mitt första inlägg här på Kolozzeum!
Jag behöver hjälp! Det är såhär att jag tidigare vägde runt 155kg och minskade i vikt till 138kg genom simning och ett rejält underskott på kalorier. Den viktminskningen tog mig ungefär 6v. Efter den perioden gick jag upp 3kg pga gamla vanor och för att jag slutade simma.
Detta ledde till att jag gick med i xtravaganza(för er som inte vet så dricker man shakes motsvarande 500kcal/dag) med en kompis. Det fungerade inte alls för mig, jag blev otroligt trög i magen och de gånger jag skulle på toa var en mardröm. Jag avslutade kuren efter 2v, jag hade gått ner 8kg MEN jag kände att jag förlorar alltför mycket muskelmassa och det var också en stor faktor till varför jag avbröt. Så fort jag började äta igen gick jag upp 3kg snabbt som fan.
Mitt mål är att komma ner till runt 90kg (tror inte jag skulle se bra ut under 90kg) MEN jag vill inte minska i muskler, tvärtom jag vill bygga mer! Jag läste deff-guiden och enligt den så ska jag ligga på ungefär 3000kcal för att inte gå ner eller upp.
Nu till frågan. Skulle jag kunna börja äta runt 1500kcal/dag samtidigt som jag styrketränar 5dagar/v? Är det bra om jag typ löper 40min och sedan styrketränar 40min? Eller bör jag istället gå ner till 90kg och sedan tänka på muskeluppbyggnaden?
En grej som jag alltid undrat som kompisar alltid säger. Är det bättre med lätta vikter och många reps än tunga vikter och få reps vid viktminskning?
Skulle vara otroligt tacksam för svar då jag börjar bli deprimerad pga av min kropp, behöver hjälp! tack.
Senast redigerad av halliewuud den 2010-09-17 klockan 01:30.
|