Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-09-04, 09:18   #1
remixxa
Registered User

remixxas avatar

Reg.datum: Mar 2006
Komma över nervositeten att tala inför klass?

Efter att ha gått klart gymnasiet andades jag ut i tron om att inte behöva ha en redovisning inför klass om diverse arbeten igen. Nu 3 år senare har jag börjat på en universitetsutbildning, och dom var tydliga med att visa att muntliga redovisningar kommer vara en stor del av utbildningen. Vi har redan haft en sådan presentation, där vi skulle tala om oss själva. Men redan då börja de krypa in på mig igen, samma nervositet som jag kände i gymnasiet. Det är som att allt blir svart, helt luddigt och grått i huvudet. Man sluddrar fram orden, och desto mer man tänker desto jobbigare blir det. Flammigheten kommer upp och pulsen drar upp till 150, allt blir skitjobbigt. Jag måste fixa detta nu och de är snart! Hur kan man arbeta med sig själv för att ta bort denna sjukt jobbiga nervositet man har inför att tala i klassrummet? Jag har inga som helst problem annars att prata med folk, inleda en konversation, eller så. Utan de är just detta att inte veta vad man ska säga, att blanda ihop sakerna, alla ögon på mig etc. Säker på att någon känner igen sig. Alla tips och hjälpsamma kommentarer uppskattas! Har inget datum på nästa redovisning, men de blir snart
remixxa är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:02.