|
Bänkar'n Bragd
Kort information om Bragd:
Kallas vardagligen för Pierre.
Ungjävel på sjutton år.
etthundra sjuttiosex centimenter kort.
åttioåtta kilogram allt för tung.
Bosatt i Leksand, Dalarna.
Längre information om Bragd:
Påbörjade min karriär som professionell gymråtta en höst för drygt tre år sedan. Då: halvtjock finnig fjunig fjortonåring som levt större delen av sitt tonårsliv (åren 12 -14) framför en datorskärm. Lekte omkring bland de tuffa "Nordic" maskinerna i ca sex månader innan jag tog träningen till nya höjder genom ordentligt schema och ordentlig träningskamrat. Tränat mindre seriöst i sammanlagt 3 - 3 1/2 år och mer seriöst 1 1/2. Gått från sextiosju kilo till nittiofyra för att sedan gå ned till åttiotvå igen, tre dieter har genomförts och träningen har gått igenom ett antal smärre radikala reformer; allt ifrån "BB" stuket till Muay Thai. Har även i omgångar prövat på Styrkelyft men intresset fastnade aldrig riktigt förrens för ett år sedan, har sedan dess kört min träning inriktat mot SL men utan någon struktur eller klubb. I somras tog jag mig i kragen och gick med den "lokala" klubben, så nu lyfter jag för Borlänge AK som ungdom i - 90 (licensnr 920503).
Tråkig information om Bragd:
På grund utav en ryggskada som inträffade för 7 månader sedan kan jag inte köra övningar som belastar korsryggen allt för tungt, detta utesluter då essentiella (för en SLare åtminstone) övningar som knäböj och marklyft. Har ännu inte listat ut vad som orsakar smärta och obehag, flera doktorer och kiropraktorer har gått bet och jag hoppas nu på magnetröntgen.
SL Stats:
Bänkpress - 140
Knäböj - "ca" 150
Marklyft - 160
Varför?:
För dokumentation över min SL karriär och för att jag ska (ännu en gång) försöka slå mig in i den sociala biten på det största träningsforumet som finns att tillgå. Tycker även det är kul att kunna följa upp sin träning och se resultat på pappret, sedan är hela SL idéen ett hopp om att hitta nya vänner, jag har få. (bänkar väl för mycket).
Nej men jag hoppas ni finner det behagligt att följa min träning, kommer uppdatera så ofta jag kan och ibland ska ni få avnjuta ett par visdomsord från en knubbig liten pojkspoling till dalmas. En del av folket känner igen mig från Hälso forumet, samma nick där.
|