Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-02-12, 22:05   #1
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Lellan - mot bättre vetande!

Trådtiteln syftar till att jag hängt här ett tag, men inte levt som jag lärt hela tiden, och att jag det jag är på g med just nu kanske inte heller är "optimalt". Målet är lägre vikt och sundare förnuft.

Jag har i vuxen ålder vägt allt från 60 till 130 i runda slängar, har genomgående svårt att känna lycka över framgångar men blir taggad av motgångar.

Nuvarande vikt (efter trerätters iofs: vitlöksgratinerade sniglar, röding på grillbädd med potatis och örtsmör samt stor tiramisu till efterrätt med 2/3 flaska vitt vin, kaka till kaffet efter) är 95,5 kg fördelat på mina 177 cm så jag lider alltså av fetma. Lyckligtvis är den ganska "kvinnligt" fördelad och jag promenerar i rask takt ca 10 timmar i veckan (till o från jobbet), mer träning blir det i ärlighetens namn sällan utöver något core/pilatespass framför tvn.

Styrketräningen jag sysslade med något år innan jag fick barn (har charmtroll på 3 år) saknar jag enormt, men jag kreverar av att träna hemma och har planerat och prioriterat för dåligt hittills för att det ska bli av "på riktigt".

Denna journal syftar till att:

- tråla (inte fiska, allt som går att uppbåda är av godo) pepp, och att ta till mig den, ett helt obeprövat tillvägagångssätt för mig.

- konkret se varför det felar när det felar, och anamma det som fungerar.

- sluta vara så j-vla feg. Kan vara en rätt blyg, intetsägande människa irl, men herregud jag är över 30 så dags att sluta bry mig och börja leva.

- inte hänga upp mig på att det är styrketräna jag vill, med mitt utgångsläge är all träning bra träning och jag ska vara openminded och ha kul!

Eftersom denna tråd är skriven efter ett par veckors vled på 500-700 kcal/dag (vägde 98 efter en halv vecka på dieten) med stundens promille i blodet blir det intressant att se om jag ångrar mig imorrn. Tog just en bild så att jag skulle få ångra mig extra mycket.

[IMG][/IMG]

Eller så är det början på något bra! Viktmål: 80 kg, ligga där ett tag och först efter ngn månad där känna efter om jag vill ner till 75-70. En sak i taget och döden sist.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.