Vanligtvis surfar jag här i min pojkväns namn men en sån här topic tyckte jag var bäst att lägga upp i mitt eget. Jag har sökt och jag har letat men jag hittar ingen tråd där alla tjejer visar upp sig själva och berättar om sin träning. Visst kan jag kolla i varje tjejs träningsjournal men jag tänkte göra det enkelt för mig och få svar direkt på alla frågor samlade i en tråd. Det är inte heller alltid så lätt att veta vilka användare som är kvinnor och vilka journaler man ska följa.
Jag blir helt enkelt grymt imponerad när jag ser bilder som t.ex. på Ironbabe i "dagsform"-tråden bara åtta månader efter en förlossning. Jag kan ta många fler exempel, mirranda i löpartråden, Nina.L överhuvudtaget och flera andra otroligt starka och snygga tjejer här.
Jag skulle tycka att det vore jätteroligt om alla kvinnor skulle vilja lägga upp lite bilder på sin fysik och skriva lite om sin träning. Varför började ni träna och varför fortsatte ni? Hur länge har ni tränat? Har ni några mål med träningen och hur har dessa ändrats över tiden? Vad tränar ni (löpning, spinning, styrka o.s.v.)? Hur har ni gjort träningen till en naturlig del av er liv? Påverkar den er vardag på något sätt som ni märker (förutom det uppenbara som tid spenderad i gymmet och liknande)?
Anledningen till att jag frågar efter kvinnor och inte män är självklart för att jag själv är kvinna och har lättare att hitta inspiration från andra kvinnor. Det finns dessutom en himla massa trådar med män som spänner musklerna.