Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Det brukar vara så att man måste ha försökt tala med grannen själv innan man ringer störningsjouren?
|
vissa hyresvärdar uppskattar inte att man klagar direkt utan vill att grannarna ska försöka komma överens, men det är väl ingen allmän regel/norm vad jag förstått.
okej on topic så får jag väla säga tyvärr så är det ett ganska vanligt läge i studentlägenheter, men visst ska man inte behöva ta hur mycket skit som helst. man kan självkart vara lite schysst, är det en lördag kanske man kan leva med störningen fram till 1-2 (förutsatt att du inte måste sova tidigare), men självklrat SKA man kunna sova större delen av natten. tycker man ändå ska försöka prata först, många kan vara lite blinda för att dom faktiskt stör rätt många när dom har besök av polare varje vardag mellan 20-01, det är lite mycket "men vaddå det är studentghetto klart man får ha party på sin 18m2 hönsboning!", en tillsägelse/dialog kan få dom tänka till lite. min granne lugnade ner sig en del efter lite whining.
edit: hämnd låter som en väldigt kass idé. alla andra kommer lida också, förutsatt att du inte bor i ett hus med bara två lägenheter.