Knäböj
130*1
142.5*1 - PB!
147.5*0
Bänkpress (med tröja)
125kg*1
132.5kg*0
132.5kg*0
Marklyft
185kg*0
185kg*0
185kg*0
Kommentar: Knäböjen kändes bra och är nöjd med nytt pers. Inte så mycket med 2.5kg men alltid en ökning. Sen var det bänk och den gick väl okej. Lite missnöjd över att 132.5kg inte gick upp. Var ganska så nära ändå, har lyft väldigt lite med tröja innan tävlingen så det kanske spelade in lite....
Sedan var det marklyftet. Vet inte riktigt vad som hände, 185kg SKA inte vara så tungt. Har ju dragit 200kg förut utan utrustning, så 15kg från pers borde inte vara tungt. Första lyftet som misslyckades trodde jag mest berodde på tillfälligheter. Sen till andra försökte jag verkligen tagga till och ta i extra mycket, men stången bara satt kvar på marken. Sen var det samma visa till sista lyftet. Fick lite tips på att "sätta" mig mera rakt ner mot stången, inte få höften så långt bak som jag fick nu. Ska tänka på det mera när jag träna sumomark! Sedan kanske det har lite betydelse att jag åt dålig frukost då jag tänkte väga in under 82.5kg, men vägde ändå över med 0.3hg. Hade varit lika bra att äta ordentligt istället då. Tänkte också att jag kunde hinna käka lite mellan invägningen och tävlingsstarten men hann bara dricka en gainer. Nåja, ska inte komma med massa ursäkter men blev ruskigt besviken på mig själv och tycker det var riktigt uselt.
Men är bara att ta nya tag inför sommaren nu!
Ska köra 8-reps för att bygga mera grundstyrka. Sedan även för att få lite variation på träningen.