Citat:
Ursprungligen postat av simpan
Läste igenom jounalen nu och såg att jag uppfyllt alla de målen!  Bänk har jag gjort en maxning på 110kg, böj på 135kg - men hade nog kunnat klara 140kg oxå tror jag (inte provat). Sen i marklyftet hade jag inte upptäckt guds gåva SUMOMARK  så där överskred jag de högsta målet med 15kg  .
Såg även att jag inte hade några större om än några styrkeökningar under sommaren. Men när jag började köra på sporthallen med Umeå Power då blev det fart på träningen. Tror det är en kombination av att jag inte skippat nästan något pass, har betydligt större motivation och att jag har en bra och jämnstark träningskompis att köra med! Alltid kul att sporra varandra och blir mycket roligare pass.
Ska börja köra en 6-veckors period nu efter nyår. Då jag inte kommer orka gå ner i vikt inför någon tävling sedan så kommer jag nog också satsa på att gå upp i vikt. 90kg i månaden skulle jag väga i juli om jag går upp 1kg i månaden. Tror dock det kommer bli tufft då jag tycker att jag äter rätt så mycket mat just nu...
Styrkemål juni 2008:
Bänkpress 115-125kg
Knäböj 145-160kg
Marklyft 200-215kg
|
Inatt (då jag inte sovit någonting, kolla min journal) så tänkte jag lite på träningen. De mer intrikata delarna kan jag dra när jag kommer tillbaka till umeå, men ska nog skriva upp schemat i min journal.
Tänkte att vi iaf alltid kan försöka köra pass på måndag och tisdag tillsammans. Där vi lägger bänkpress (måndag) och benböj (tisdag). Sedan köra ett axelpass (jag tänkte även lägga in mer ben här) på torsdag och markpass på fredag-lördag. Markpasset ser iaf jag som inga problem att köra själv, och det kan vara skönt med ett pass som man inte behöver passa tider utan bara köra när man känner för det.
På axelpasset är det ju också bara snedbänken som behöver pass, när det blir tunga vikter kan man ju försöka synkronisera tiderna.
Tänkte höra mer med Janne när tävlingen är i februari så får man se hur lång perioden blir. Känns själv som jag vill avsluta träningsperioden före tävlingen, så möjligt att det bara blir en fyra veckors period. Tänker ändå köra 6 reppare. Sedan en till 6 repps period men med 6 veckors träning efter tävlingen. Bör ta slut i mars-april. Så kan man avsluta med en 6 veckors period med 3 reppare som avslutas i maj.
Så nästa höst kanske man gått över helt till 3 reppare...
Hur tycker du detta låter? Själv känns det som vi bör försöka synkronisera benböjs passen mer nu i vår, det var dåligt med det i höst.