Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-19, 22:36   #316
simpan
Registered User

simpans avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Du gjorde bra ifrån dig idag!
Grattis till PB, som sagt över förväntan i böj och mark! Är själv jäkla nöjd över marken.

Ska nog också skapa en journal så det blir någon träningsdagbok över huvudtaget.
MM, det samma!

Haha, jo det är ju alltid skoj att ha bra koll på sina pass .

God jul och ladda magen med mat så du är laddad sen igen nästa år då träningen börjar igen!
Gammal 2007-12-19, 22:56   #317
GolDog
Registered User

GolDogs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Grattis, bra jobbat på tävlingen!
GolDog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 09:37   #318
Damien Thorne
Ondskefullt omen

Damien Thornes avatar

Reg.datum: Feb 2006
Mycket bra resultat av dig

Citat:
Också skoj att ha något att utgå ifrån så man kan se nästa års ökningar väldigt exakt.
Japp, så ser jag det också

Rickard...
Ja, du ska börja skriva en journal här

Vad fick du för resultat på tävlingen?
Gammal 2007-12-20, 20:50   #319
Damien Thorne
Ondskefullt omen

Damien Thornes avatar

Ska du köra samma program efter jul?
Gammal 2007-12-21, 00:18   #320
simpan
Registered User

simpans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne Visa inlägg
Ska du köra samma program efter jul?
Jo... Men tror jag ska slappa tills efter nyår med att börja med det. Får se om det är möjligt att hålla sig borta lr om man blir tokig *whistle*
Gammal 2007-12-21, 09:38   #321
Damien Thorne
Ondskefullt omen

Damien Thornes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av simpan Visa inlägg
Jo... Men tror jag ska slappa tills efter nyår med att börja med det. Får se om det är möjligt att hålla sig borta lr om man blir tokig *whistle*
Det låter som en omöjlighet
Gammal 2007-12-22, 12:50   #322
GolDog
Registered User

GolDogs avatar

Hålla sig borta helt från träningen...? usch o fy!
Gammal 2007-12-22, 14:26   #323
simpan
Registered User

simpans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av GolDog Visa inlägg
Hålla sig borta helt från träningen...? usch o fy!
Kommer inte att gå! Kände redan igår att benen blev fulla med energi och hjärnan rastlös!

Så blir nog att åka in idag innan middagen
Gammal 2007-12-23, 00:24   #324
simpan
Registered User

simpans avatar

Blandad skit

Körde ett pass idag med ovanliga övningar som jag ville prova.

Sumomark
170kg*1 - Utan bälte
200kg*0 - Helt stumt, blev lite yr.

Hantelpress
40kg*4 - Tuuungt :P

Vadpress i hacksquat
120kg*2*12

Bänkpress
50kg*20 - Ville se hur många jag orkade men blev så mkt mjölksyra att jag inte pallade fortsätta

Dipps
20st

Axelpress hantlar
22.5kg*2*8?

Kommentar: Passar på att öra bort övningar jag varit lite sugen på prova och väntar med att börja med det riktiga schemat tills jag börjar köra med Richard igen. Blir bara jobbigt om vi kommer i otakt. Sen ville jag gärna ta 200kg i mark innan nästa år men det får bli ett framtida mål!
Gammal 2007-12-23, 02:24   #325
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Körde ett pass idag med ovanliga övningar som jag ville prova.

Sumomark
170kg*1 - Utan bälte
200kg*0 - Helt stumt, blev lite yr.

Hantelpress
40kg*4 - Tuuungt :P

Vadpress i hacksquat
120kg*2*12

Bänkpress
50kg*20 - Ville se hur många jag orkade men blev så mkt mjölksyra att jag inte pallade fortsätta

Dipps
20st

Axelpress hantlar
22.5kg*2*8?

Kommentar: Passar på att öra bort övningar jag varit lite sugen på prova och väntar med att börja med det riktiga schemat tills jag börjar köra med Richard igen. Blir bara jobbigt om vi kommer i otakt. Sen ville jag gärna ta 200kg i mark innan nästa år men det får bli ett framtida mål!
Haha tjyvträning!
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 19:19   #326
GolDog
Registered User

GolDogs avatar

Tråkigt med sumomarken, vet hur det är att bli besviken i mark
Gammal 2007-12-28, 02:41   #327
simpan
Registered User

simpans avatar

Talking Summering 2007, Mål sommaren 2008!

Citat:
Har kört med Umeå Power en månad nu . Fungerat bättre än jag trott. Länge sedan jag kände sådan motivation att åka och träna som nu. Har en träningskompis där om är ganska jämnstark så är extra skoj då. Läste lite i en tråd här om mål och funderar på sätta några så jag har något att kämpa mot.

Här kommer några ungefärliga mål:

Bänkpress: Nuvarande pb: 102.5kg, mål 105kg-115kg.
Knäböj: Nuvarande 135kg, mål 135-145kg.
Marklyft: Nuvarande 160kg, mål 165-175kg.

Tror jag har chans att ta dessa vikter just nu, ska snart börja en lätt period och vill gärna hinna maxa ut innan dess. Lite tveksam hur stark jag är i böjen då den nya tekniken fortfarande känns tyngre än den gamla. Bänken känns som den jag ökat mest i tillsammans med marklyftet.
Läste igenom jounalen nu och såg att jag uppfyllt alla de målen! Bänk har jag gjort en maxning på 110kg, böj på 135kg - men hade nog kunnat klara 140kg oxå tror jag (inte provat). Sen i marklyftet hade jag inte upptäckt guds gåva SUMOMARK så där överskred jag de högsta målet med 15kg .

Såg även att jag inte hade några större om än några styrkeökningar under sommaren. Men när jag började köra på sporthallen med Umeå Power då blev det fart på träningen. Tror det är en kombination av att jag inte skippat nästan något pass, har betydligt större motivation och att jag har en bra och jämnstark träningskompis att köra med! Alltid kul att sporra varandra och blir mycket roligare pass.

Ska börja köra en 6-veckors period nu efter nyår. Då jag inte kommer orka gå ner i vikt inför någon tävling sedan så kommer jag nog också satsa på att gå upp i vikt. 90kg i månaden skulle jag väga i juli om jag går upp 1kg i månaden. Tror dock det kommer bli tufft då jag tycker att jag äter rätt så mycket mat just nu...

Styrkemål juni 2008:
Bänkpress 115-125kg
Knäböj 145-160kg
Marklyft 200-215kg
Gammal 2007-12-28, 07:12   #328
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Läste igenom jounalen nu och såg att jag uppfyllt alla de målen! Bänk har jag gjort en maxning på 110kg, böj på 135kg - men hade nog kunnat klara 140kg oxå tror jag (inte provat). Sen i marklyftet hade jag inte upptäckt guds gåva SUMOMARK så där överskred jag de högsta målet med 15kg .

Såg även att jag inte hade några större om än några styrkeökningar under sommaren. Men när jag började köra på sporthallen med Umeå Power då blev det fart på träningen. Tror det är en kombination av att jag inte skippat nästan något pass, har betydligt större motivation och att jag har en bra och jämnstark träningskompis att köra med! Alltid kul att sporra varandra och blir mycket roligare pass.

Ska börja köra en 6-veckors period nu efter nyår. Då jag inte kommer orka gå ner i vikt inför någon tävling sedan så kommer jag nog också satsa på att gå upp i vikt. 90kg i månaden skulle jag väga i juli om jag går upp 1kg i månaden. Tror dock det kommer bli tufft då jag tycker att jag äter rätt så mycket mat just nu...

Styrkemål juni 2008:
Bänkpress 115-125kg
Knäböj 145-160kg
Marklyft 200-215kg
Inatt (då jag inte sovit någonting, kolla min journal) så tänkte jag lite på träningen. De mer intrikata delarna kan jag dra när jag kommer tillbaka till umeå, men ska nog skriva upp schemat i min journal.

Tänkte att vi iaf alltid kan försöka köra pass på måndag och tisdag tillsammans. Där vi lägger bänkpress (måndag) och benböj (tisdag). Sedan köra ett axelpass (jag tänkte även lägga in mer ben här) på torsdag och markpass på fredag-lördag. Markpasset ser iaf jag som inga problem att köra själv, och det kan vara skönt med ett pass som man inte behöver passa tider utan bara köra när man känner för det.
På axelpasset är det ju också bara snedbänken som behöver pass, när det blir tunga vikter kan man ju försöka synkronisera tiderna.

Tänkte höra mer med Janne när tävlingen är i februari så får man se hur lång perioden blir. Känns själv som jag vill avsluta träningsperioden före tävlingen, så möjligt att det bara blir en fyra veckors period. Tänker ändå köra 6 reppare. Sedan en till 6 repps period men med 6 veckors träning efter tävlingen. Bör ta slut i mars-april. Så kan man avsluta med en 6 veckors period med 3 reppare som avslutas i maj.
Så nästa höst kanske man gått över helt till 3 reppare...

Hur tycker du detta låter? Själv känns det som vi bör försöka synkronisera benböjs passen mer nu i vår, det var dåligt med det i höst.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 12:02   #329
simpan
Registered User

simpans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Inatt (då jag inte sovit någonting, kolla min journal) så tänkte jag lite på träningen. De mer intrikata delarna kan jag dra när jag kommer tillbaka till umeå, men ska nog skriva upp schemat i min journal.

Tänkte att vi iaf alltid kan försöka köra pass på måndag och tisdag tillsammans. Där vi lägger bänkpress (måndag) och benböj (tisdag). Sedan köra ett axelpass (jag tänkte även lägga in mer ben här) på torsdag och markpass på fredag-lördag. Markpasset ser iaf jag som inga problem att köra själv, och det kan vara skönt med ett pass som man inte behöver passa tider utan bara köra när man känner för det.
På axelpasset är det ju också bara snedbänken som behöver pass, när det blir tunga vikter kan man ju försöka synkronisera tiderna.

Tänkte höra mer med Janne när tävlingen är i februari så får man se hur lång perioden blir. Känns själv som jag vill avsluta träningsperioden före tävlingen, så möjligt att det bara blir en fyra veckors period. Tänker ändå köra 6 reppare. Sedan en till 6 repps period men med 6 veckors träning efter tävlingen. Bör ta slut i mars-april. Så kan man avsluta med en 6 veckors period med 3 reppare som avslutas i maj.
Så nästa höst kanske man gått över helt till 3 reppare...

Hur tycker du detta låter? Själv känns det som vi bör försöka synkronisera benböjs passen mer nu i vår, det var dåligt med det i höst.
Tycker det låter bra. Jo vi körde väl kanske max 3st benpass tillsammans. Vad är det för tävling i februari? Minns inte så mycket av det han sa om det.
Gammal 2007-12-28, 18:17   #330
simpan
Registered User

simpans avatar

Körde ett pass idag på IKSU. En kompis köpte gymkort där och jag hade ett gratis pass där så passade på. Skönt att få köra igenom kroppen lite.

Knäböj - Utan bälte
130kg*1
135kg*0 - Trodde jag skulle få upp den. Stannade lite under halvvägs uppe.

Bänkpress
100kg*3 - Tappat lite här.
80kg*6 - Med stopp.

Sen lite blandat...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.