2011-12-12, 21:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Vet att benbilderna är VÄRDELÖSA, men bättre än inget.
|
|
|
2011-12-12, 22:54
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Ser bra ut nice med 2kgs tap , armarna såg riktigt bra ut bara å kämpa på , hoppas inte julmaten sätter krokben för dig
|
|
|
2011-12-13, 00:00
|
|
Registered User
|
Äntligen!
Jag tycker du gjort det här galant, och du har fått ett bra kvitto på att det du gör fungerar!
Den nalkande månaden kommer bli spännande som sagt, med julen och allt. Hur har du tänkt kring det, har du en plan?
|
|
|
2011-12-13, 00:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Grymt att du lägger upp bilder redan nu, ge det lite tid så ska formen svarvas till ska du se  skitkul med matbilder också, en journal med matbilder är en bra journal  kommer att följas!
|
|
|
2011-12-13, 00:32
|
|
313,314,315,316,317......
Reg.datum: Jun 2011
|
Ser helt klart ut som mindre fett och mer muskler. Du gör rätt, helt enkelt, så fortsätt sådär.
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
|
|
|
|
2011-12-13, 10:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000
Ser bra ut nice med 2kgs tap , armarna såg riktigt bra ut bara å kämpa på , hoppas inte julmaten sätter krokben för dig
|
Tack så mycket. Har bara tränat biceps en gång under denna period, är redan för oproportionerlig med mina biceps, men tack ändå. Vi har ju julbord, julafton, juldagen, nyårsafton.... Minst 4 event som kommer bli svåra dagar, men måste bita ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av Kesella
Äntligen!
Jag tycker du gjort det här galant, och du har fått ett bra kvitto på att det du gör fungerar!
Den nalkande månaden kommer bli spännande som sagt, med julen och allt. Hur har du tänkt kring det, har du en plan?
|
Tack, nej jag har nog ingen egentlig plan... Men försöka att gå/cykla av mig överflödet från julmaten på gymmet, är dock sjukt dålig på att få till cardio, men får bara bita ihop och göra det om inte allt ska gå åt skogen.
Börjar ju skitbra med att min sambo bakar lussebullar och pepparkakor... Var ju tvungen att smaka, dels så att hon inte gör bort sig inför sina föräldrar med äckliga lussebullar plus att jag råkade snubbla på en stol och välta ner en lussebulle eller två rakt ner i min mun....
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz
Grymt att du lägger upp bilder redan nu, ge det lite tid så ska formen svarvas till ska du se skitkul med matbilder också, en journal med matbilder är en bra journal kommer att följas!
|
Ja, något måste man ju göra för motivationen hos mina läsare.  Nej men, efter en månad och att jag bara skavt bort 2 kg syns ju inte direkt, 2 kg av 96 är ju inga "wow"-mängder. Kul att du gillar det, bara att fråga om recept om du skulle vara nyfiken på att testa det jag äter.
Välkommen till min journal!
Citat:
Ursprungligen postat av 312
Ser helt klart ut som mindre fett och mer muskler. Du gör rätt, helt enkelt, så fortsätt sådär. 
|
Tack så mycket! Ja, bara jag klarar av denna godsakernas högtid så ska väl resten gå galant.
|
|
|
2011-12-14, 22:49
|
|
Registered User
|
Kom igen björnen nu vill vi se några pass
|
|
|
2011-12-14, 23:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Kom igen björnen nu vill vi se några pass 
|
Här hetsar vi! Jag ska göra dig till viljes bara för det.
|
|
|
2011-12-14, 23:58
|
|
Registered User
|
Ryggpass!
Idag blev det lite rygg:
Latsdrag b grepp 75x8
80x8
80x8
80x7
80x7
77,5x7
70x12
Rodd v-handtag 75x8
75x7
75x12
Kronlyft: 122x5
132x5
142x2
122x6
Skivstångsrodd 40x10
50x12
55x10
Latsdrag dropset: 70/65/60 60/55/40 40
Gick ganska bra detta pass. Känner att jag blir starkare för var pass. Ignorerar fortfarande biccarna helt då jag är för oproportionerlig mot resten av kroppen, så de får vila ett tag till.
Kronlyften gick riktigt bra, ska börja köra dessa i mitten av passet istället, i slutet har jag ingen motivation till att trycka på 130-140 pannor.
Slänger även in lite latsdrag som jag dropsettar, för att klämma ur det sista lilla jag har ur latsen.
|
|
|
2011-12-15, 00:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen
Känner att jag blir starkare för var pass.
|
När jag läser det så känner mig som en stolt mamma, haha!
|
|
|
2011-12-15, 01:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen
Här hetsar vi! Jag ska göra dig till viljes bara för det. 
|
Haha, alla mår vi bra av lite het z ibland!
Riktigt nice pass för övrigt! En liten fundering över biccarna dock, att dom är oproportionerliga gentemot resten av kroppen tycker jag att du borde utnyttja på så sätt att du istället för att ignorerar att träna dom, så skulle jag föreslå att du lägger in 1-2 biceps övningar i ditt rygg-pass, 1-2 tunga övningar dvs med få reps. Inte för volymen då utan för styrkan! Du har en otrolig hjälp av biceps i din rygg träning då de går (enligt mig) hand i hand speciellt när det kommer till latsdrag/pulldowns/push ups/chins!
|
|
|
2011-12-15, 11:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kesella
När jag läser det så känner mig som en stolt mamma, haha! 
|
Who's your mommy?!
Citat:
Haha, alla mår vi bra av lite hetz ibland!
Riktigt nice pass för övrigt! En liten fundering över biccarna dock, att dom är oproportionerliga gentemot resten av kroppen tycker jag att du borde utnyttja på så sätt att du istället för att ignorerar att träna dom, så skulle jag föreslå att du lägger in 1-2 biceps övningar i ditt rygg-pass, 1-2 tunga övningar dvs med få reps. Inte för volymen då utan för styrkan! Du har en otrolig hjälp av biceps i din rygg träning då de går (enligt mig) hand i hand speciellt när det kommer till latsdrag/pulldowns/push ups/chins!
|
Förstår din poäng, men poängen är just därför som jag inte tränar biccarna och låter bli.
Felaktigt utförande betyder mycket bicepsdrag i latsdragen. Korrekt utförande bränner nästan enbart i underarmar och lats. Jag har såpass släpande rygg från tidigare och oproportionerliga biceps pga att jag drog mycket med biceps i yngre dagar, vilket resulterade i att jag ökade grymt mycket i armarna, men egentligen ingenting i latsen.
Jag ligger hellre och latar på mina 80 kg och endast får kontakt med lats än att jag ska få kontakt med biceps och lite grann i lats, om du förstår vad jag menar.
|
|
|
2011-12-15, 12:14
|
|
Registered User
|
Absolut, det är så otroligt olika på vad man riktar in sig på för sorts träning, glömde nämna det i tidigare inlägg. Exempelvis styrka och hypertrofi går hand i hand med ett korrekt och strikt utförande på latsdragen, men av explosiva latsdrag (kräver mer bicepsstyrka) ger styrka och uthållighet. Eftersom jag själv är så jäkla insnöad i min egen träning så fastnade jag i min egna bubbla, då är det lätt hänt att man glömmer bort att alla inte tränar som jag själv så jag tog för givet att du körde på styrka och uthållighet, my bad
|
|
|
2011-12-15, 20:24
|
|
Registered User
|
Beror ju på, som du säger, vad man tränar. Hade jag varit ute efter fitnessbuckla hade jag väl kört lite annorlunda. 
Sen blir ju skillnaden hårfin om du drar mycket mer med biceps än med lats och kan lätt gå över till tarzansvingar i latsdragen. De där som tar sats från Kina med ryggen för att få ner stången. Detta fenomen blir ju ganska direkt bortkopplat vid riktiga chins. Tyvärr är jag för fet/svag för att palla mig själv i chinsen, möjligen att jag pallar om jag drar med biccarna, men har blivit ganska van vid att koppla bort biceps helt i latsdragen.
Bred rygg ftw!
|
|
|
2011-12-15, 21:30
|
|
Registered User
|
Äh chins kommer senare helt enkelt! Har också varit rätt rund och go' inte alltför längesedan (står på första sidan i min journal om du vill läsa xD, vägde 124kg för typ 18 månader sen!) och det går så jäkla fort så länge men tränar regelbundet och äter bra! Latsdrag och pulldowns varvat med lite nedgång så ska du se att du snart hänger i chins-räcket
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.
|

|