Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-05, 23:36   #31
Bänkbjörnen
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Mat

Avslutar inläggen denna dag med maten från de senaste dagarna, ta inte detta för vana då jag inte alltid har speciellt mycket fantasi i vanliga fall och orkar posta vad jag gjort för något.

Börjar med lördagens mat, då gårdagens inte blev mer än mozarella, kassler, majs och creme fraiche, allt i naturell.

I lördags fick jag fnatt och tänkte därför göra något riktigt gott. Det blev ett väldigt lyckat resultat.
Jag köpte ju på mig massa kött i olika klasser och var dags för högrevet. Och tänkte att jag därför skulle göra högrev med glace, vem gör någoninsin egen glace, och hur gott är det inte?

Det blev en glace gjord på: ljus sirap, soja, chilisås, olivolja, sambal, äppelcidervinäger, chilipulver, pressade vitlöksklyfor och pressade charlottenlökklyftor(jobbigt att stava...).
Mixade allt och kokade upp det för att det skulle bli jämnt fördelat, pytsade även på med lite vetemjöl för att det skulle bli segare.
Högrev som i vanliga fall ska stå inne i ugnen sjukt länge, skar jag upp i skivor och punkterade med en gaffel över hela sidan på båda sidorna. Stekte sen köttet på hög värme på båda sidor i 2 minuter var och sen in i ugnen i 30 minuter på 125 grader.
Efter 30 minuter penslade jag på glacen och in i ugnen igen i 15 min. Blev sjukt gott och annorlunda, kan verkligen rekommendera detta. Här har vi bild också:

Kött med glace.jpg

Idag fick jag även en ny knäpp och gjorde även mat åt min sambo.

Blev idag mozarellakyckling, ett litet ihopkok som blev väldigt lyckat.

Tog 650 G fryst kyckling som jag tinade i micron, när de väl var tinade snittade jag upp filéerna som ett kors och skar upp inuti så att det blev som en ficka.
Som fyllning blev det mozarella, alla ingredienserna hamnade i en bunke.
I bunken la jag 150 G mozarella, 30 G strimlade soltorkade tomater som var avrunna från oljan, 2,5 krossade vitlöksklyftor, sambal oelek, basilika, salt.
Allt detta mosade jag ihop i bunken i en röra och fyllde sen fickorna i kycklingfiléerna med allt.
Sulade sen in det i ugnen i ca 22 minuter och serverade med creme fraiche.

Blev rätt gott, lite smaklöst bara, antagligen lite för lite salt. Här har vi resultatet:

Kyckling m mozarella.jpg

Nu har jag lekt klart superkock! Tänkte att det kanske var kul för någon därute att få lite inspiration och tyckte det var kul att skriva av mig och visa mina verk.

Ha det gott allesammans, imorgon blir det ryggpass!

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 12:42   #32
Kesella
Registered User

Kesellas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen Visa inlägg
hade varit uppe i 29 timmar när jag började passet

Idag fick jag även en ny knäpp och gjorde även mat åt min sambo.
Why 29 timmar?

Shysst att bjuda sambon också
Gammal 2011-12-06, 21:41   #33
Bänkbjörnen
Registered User

Jobbar vanligen kväll och har anpassat min dygnsrytm efter det. Tog ett extrapass och fick gå upp 03.45 för att ta mig till jobbet vilket resulterade i att jag inte lyckades sova något.

Gammal 2011-12-06, 22:10   #34
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
SHIT och jag som tyckte att mitt första inlägg på min träningsjournal var för lång
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 10:26   #35
Ado2000

Ado2000s avatar

Tycker det är intressant och följa din journal eftersom jag började med min diet ungefär samtidigt som du (fast snarare 2 veckor efter) iaf hade varit väldigt kul och få veta om du har gått ner något i vikt sen du började för nu har det snart gått 1 månad sen du började
Gammal 2011-12-07, 12:39   #36
Bänkbjörnen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
Tycker det är intressant och följa din journal eftersom jag började med min diet ungefär samtidigt som du (fast snarare 2 veckor efter) iaf hade varit väldigt kul och få veta om du har gått ner något i vikt sen du började för nu har det snart gått 1 månad sen du började
Kul att du gillar min journal. Har ganska långa inlägg, vilket jag antar är både för och nackdel, de som verkligen vill läsa och följa tycker väl att det är roligt, de som bara vill se ökningar lite sporadiskt faller nog bort, därför jag har börjat med att ta mina pass separat mot mitt svammel om kosten och mitt liv...

Spännande, länka din journal?
Jag ska posta bilder, mått och vikt på söndag.

Gammal 2011-12-07, 12:49   #37
Bänkbjörnen
Registered User

Ryggpass!

Rygg:

Latsdrag brett grepp: 70x8, 75x8, 77x7, 75x7, 72x8, 70x9 70x9/65x4/60x4(dropset)

Rodd m v-handtag: 65x10, 70x7, 70x9, 75x9, 80x7, 75x8, 70x10

Randomdropset, latsdrag: 70x5/fail/fail/fail...

Kronlyft: 100x6, 120x6, 142x1, 127x5

Var ett ganska bra pass, dock var det ett morgonpass och jag är för seg för morgonpass. Gick väl ändå okej, men tappade fokus och blev en del snack istället... Tappade mycket på greppet på slutet plus att skivstångsrodd uteblev, hade varit lite nice med biceps också, men de är såpass bra att jag inte behöver. Men imorgon kommer mitt talk, då blir det bättre grepp!

Gammal 2011-12-07, 12:59   #38
Bänkbjörnen
Registered User

Började ladda kreatin idag, dessutom. Är väl inget mirakeltillskott direkt, men det hjälper lite grann. Var även första passet med Brutal FX och kan väl inte påstå att det var något speciellt direkt... Körde med 30 G och fick väl lite stickningar, men märkte inte direkt någon skillnad.
Kan berott på den tidiga morgonen då jag oavsett är trögstartad.
Poppade dessutom 400 mg koffein innan passet och med de 200 mg koffein i Brutal antar jag väl att det mest var koffeinet som gjorde sitt...
Måste sluta dricka kaffe på jobbet...
Sov dessutom väldigt lite i natt och jag blir totalsänkt av för lite sömn (6 h är lite för lite).

Nu är det bara att tagga om och köra, bilder på söndag!

Gammal 2011-12-07, 13:21   #39
Ado2000

Ado2000s avatar

Citat:
Kul att du gillar min journal. Har ganska långa inlägg, vilket jag antar är både för och nackdel, de som verkligen vill läsa och följa tycker väl att det är roligt, de som bara vill se ökningar lite sporadiskt faller nog bort, därför jag har börjat med att ta mina pass separat mot mitt svammel om kosten och mitt liv...

Spännande, länka din journal?
Jag ska posta bilder, mått och vikt på söndag.
Nice ser framemot å se resultaten på söndag då

Här är min träningsjournal iaf jag började på den igår :

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869
Gammal 2011-12-11, 21:54   #40
Bänkbjörnen
Registered User

Benpass idag söndag:

Knäböj: 90x3, 95x3, 90x4, 85x6

Benpress: 100x8, 120x8, 140x8, 160x8, 180x7, 170x8, 165x9

Leg ext: 50x8, 50x12, 60x12

Leg curl: 50x8, 60x9, 65x9

Var inget häftigt med detta pass, har inte kört sen i onsdags pga att jag jobbat och inte kunnat ta mig till gymmet. Fick därför kliva upp idag 08.30 för att pallra mig iväg innan jobbet, fick köra på ett annat gym dessutom och utan passare. Benpressen hade djupare vinkel än på mitt vanliga gym och knäböjen vågar jag inte riktigt köra hårt om ingen kan passa.

Gammal 2011-12-11, 22:05   #41
Bänkbjörnen
Registered User

Hade lovat bilder idag och hela kittet, men orkar verkligen inte då jag jobbat 4 dagar i rad. Min mage kraschade dessutom totalt eftersom jag körde i mig koffein, brutal FX och bara snabba kolhydrater till gymmet. Kissat bajs HELA dagen... Tog väldigt många timmar att få ordning på magen, men blev till slut bra.
ALDRIG MER MORGONPASS PÅ GYMMET. I alla fall inte om jag inte fått i mig frukost innan, kan ju inte äta frukost så lätt då jag äter EAA, ska ju intas på fastande mage.

Men men, imorgon ska ni få bilder, vikt och mått. Blir spännande! Vikten lär inte bli alltför häftig då jag tankat på med kreatin nu sen i måndags och borde då gått upp 1-2 kg.

Maten har sett ut som vanligt, ni får bilder på dagens maträtter.

Lax och kyckling.jpg

Till vänster gjorde jag min sambos måltid, currykyckling med jordnötter och nudlar. Currysåsen är gjord på creme fraiche.
Den högre är min del, rökt lax med romsås gjord på creme fraiche, rom(röd), rödlök. Behövde massa fett och blev en jättebra avslutning på veckan.

Ha det gött!

Gammal 2011-12-11, 22:33   #42
Kesella
Registered User

Kesellas avatar

Citat:
Kissat bajs HELA dagen...

Vilken underbar söndag!
Gammal 2011-12-12, 10:30   #43
Ado2000

Ado2000s avatar

Det var synd att det inte blev några bilder men hoppas du hinner gymma något mer denna veckan och att bilderna kommer upp kör hårt

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Gammal 2011-12-12, 20:59   #44
Bänkbjörnen
Registered User

Idag blev det bröst:

Bänkpress: 80x1, 85x4, 87,5x2, 85x2(3), 82,5x2, 80x5(6)

Lutande hantelpress: 29x6, 32x3(4), 29x5, 26x7

Cableflyes: 30x12, 35x9, 30x11, 30x11/25x8/20x11(dropset)

Sidolyft 1h: 16x7, 16x7, 16x7, 13x9, 13x11

Tric ext: 30x6, 30x6, 25x7, 25x6
Pushdowns: 30x11, 30x7, 30x5, 25x7

Sjukt bra pass! Tryckte in en 4a på 85 i bänken, stört nöjd! Känner att jag bara ökar och ökar nu och med stormsteg närmar mig mitt forna jag. Negativt var att jag bajsade vatten som vanligt... Måste ta mig till apoteket och inhandla brustablett mot diarré, pallar inte avbryta 4 gånger i varje pass pga koffein etc.

Gammal 2011-12-12, 21:13   #45
Bänkbjörnen
Registered User

DAGEN D! Efterlängtade bilder.

Idag har jag tagit tag i mig själv och faktiskt tagit nya mått och nya bilder så därför ska ni nu få ta del av dessa.
Allt ser ut att gå enligt planerna, känner dock att det är så långt kvar att det inte finns, men det är bara att slita på.
Jag börjar med att jämföra mått och vikt från när jag startade för nästan precis en månad sen och avslutar med bilder.

Vikt: 94 (-2)
Bröst: 108(-2)
Armar: 42(+1)
Midja: 99(-2)
Rumpa: 108(-2)
Lår feta delen: 68(+0,5) Denna del är extremt svårt att avgöra, får bli längre fram man verkligen ser skillnad.

Känns rätt bra, det känns lite skillnad och har tappat 2 kg sen starten. Dock har jag laddat kreatin nu i 1 vecka och har därför samlat på mig lite vätska, så känns som om 2 kg är ganska rättvisa. Har fått mindre mått förutom runt armarna, vilket känns lite konstigt, måste blivit något fel i första mätningen.
Låren är svåra också, ben har alltid varit min svaga sida och hoppas på förbättring till nästa månads mätningar.

Styrkeökningar sen start:

Bänkpress: 72,5x4 / 85x4
Benpress: 180x9 / 210x7
Latsdrag: 70x7 / 77x7

Lite svårt att dokumentera då jag inte börjat ordentligt med kronlyft/marklyft än och inte har kunnat köra knäböjen ordentligt. Men tog 3 övningar som ändå återspeglar lite grann. Nästa månad blir nog bättre.

Här kommer bilderna, före och efter:

Avslappnad.jpg

Armar och mage.jpg

Björn från sidan.jpg

Rygg bakifrån.jpg

Benbild.jpg

ÄR ganska nöjd, syns lite skillnad. Dock ser det mer ut pga att ljuset blev lite olika, vilket jag tycker känns konstigt... Hade ljuset tänt i taket båda gångerna och har samma position och allt. Fast det visar ju bättre än ingenting.
Dock, fortfarande ALLDELES FÖR FET! Men det är bara traggla vidare. Har tappat de 2 kg som mitt mål var och har lyckats. Detta visar på att min kost fungerar som den ska.
Nu är det 2 kg till nästkommande månad, vilket blir lite tuffare i och med att vi har julen som nalkas.

Kommentera gärna!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:22.