Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-04, 11:07   #61
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Idag var jag hos sjukgymnasten för att se vad som är fel på min axel, tydligen är det något knippe mellan pectoralis och axeln som bråkar pga mina symptom med painful arc över 120 grader samt problem med inåtrotation. Han kunde dock inte ge en 100% diagnostisk bild eftersom det skulle krävas magnetröntgen

Vi ska testa en stark dos antiinflammatoriskt för mig i en vecka för att se om den direktupplevda smärtan försvinner, därefter blir det rehabträning i just pressmoment tills jag kan nå ursprunglig vikt återigen utan obehag

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 21:10   #62
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Jag sitter här hemma och funderar på om jag på riktigt börjar bli schizofren, jag hör röster! Funderar på om det seriöst är mina grannar jag för första gången hör sen jag flyttade in hit för drygt ett år sedan. Tankarna vandrar mellan om han har köpt sig ett hemmabiosystem? Har han världens fest hemma? Kan inte riktigt lokalisera ljudet!

Jag tittar ut genom fönstret o öppnar balkongdörren och plötsligt möter världens pådrag mig! Samtliga grannar har fest på sina balkonger och gapar o skriker o härjar! Haha det är bra det att det inte är något fel på ljudisoleringen hos mig!

Gammal 2012-05-04, 21:15   #63
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Limmade du på tjejjen i kassan idag heheh?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 15:59   #64
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Limmade du på tjejjen i kassan idag heheh?
Haha nej det är hon som limmar på mig

Gammal 2012-05-05, 16:07   #65
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Lördag 5:e maj

Rygg & Biceps på sportlife backaplan

Rodd i maskin
60kg*15
70kg*12
85kg*8
80kg*10

Breda latsdrag framför/bakom huvud
3*20reps 55-75kg

Shrugs i maskin
Ingen aning om belastning, gjorde en del lätta, varav en del tunga för att få övre trapezius att jobba pga löpningen

Hyperextensions
BW*15
BW+5kg*15
BW+25kg*10
BW*15

Hantelcurl
20kg*15
20kg*12
25kg*6
20kg*10

Stångcurl
50kg*6
50kg*5

Curl i maskin
Gjorde en del explosiva och långsamt ner med 10-12reps, 6-7 plattor?

Efter de senaste trådarna om vad som bygger muskler eller ej kom jag ihåg att 75% av maxbelastning och att tvinga sig till 10-12 reps+ failure varit en framgångsfaktor för mijg i styrka och muskelvolym. Tänkte återgå till rötterna igen och köra så ett par veckor

Känns skönt o göra hyperextensions igen! Hela passet var utformat enligt hypertrofi med i princip failure nästintill varje gång och med kort vila. Det är en utmattning jag saknat från gym

Senast redigerad av Asdf den 2012-05-05 klockan 16:10.
Gammal 2012-05-08, 19:15   #66
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Tisdag 8:e maj

Intervalllöpning på Valhalla IP med ett gäng marathonlöpare

Planen var 10*400m i 3:30 tempo med 1minut gåvila. Fick relativt snabbt inse mina begränsningar haha! Jag tror jag orkade första 3-4 varven i detta tempo, resterande fick bli i 4 tempo, men trött blev man!

Fick även känningar i vänster knäskål av det höga tempot inte bra! Ska påbörja en antiinflammatorisk kur med start imorgon tills varvet på lördag för att minska chansen att jag under loppet råkar ut för något illa. Får hålla tummarna!

Senast redigerad av Asdf den 2012-05-08 klockan 19:17.
Gammal 2012-05-15, 09:22   #67
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Göteborgsvarvet gick ok trots omständigheterna (2h). En läxa tills nästa år är att se till att intervallpassen är betydligt bättre planerade med ordentlig uppvärmning/stretch och med en lagom dos självdistans/disciplin

Update skador :

Har 2-3dagar kvar på min diklofenak-kur, det känns väldigt bra i axelområde samt i knä. Efter att kuren är över ska jag börja långsamt i pressövningar igen

Gammal 2012-05-20, 18:17   #68
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Söndag 20:e Maj

Underbart väder ute! Intervaller i slätta damm 5*800m med 1km uppvärmning dit och ett varv nerjogg

Därefter till gymmet och körde lite hypertrofiträning mage/korsrygg/axlar

Update skador:

Känner inte längre något i vänster knä så jag antar diklofenakkuren senaste veckan gjort susen. Däremot känns det inte helt ok alls i höger axel, jag är rädd att det troligtvis blir en magnetröntgen iallafall :/

Gammal 2012-05-20, 18:28   #69
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Jag ska också magneisera min axel. Tycker det verkar lite coolt och hi-tech. (Däremot är inte herr Röntgen inblandad.)
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-21, 17:37   #70
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Okej! Vad är nu detta för något herr brinkhoff?

Gammal 2012-05-22, 10:04   #71
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Vad är nu detta för något herr brinkhoff?
I morse låg jag i en sån här och lyssnade på radio:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Magneti...onanstomografi

"MRT kallas i dagligt tal för magnetkameraundersökning. Ibland kallas det magnetröntgen, men det är felaktigt och missvisande eftersom undersökningen inte använder sig av röntgenstrålning."
Gammal 2012-05-22, 11:26   #72
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
I morse låg jag i en sån här och lyssnade på radio:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Magneti...onanstomografi

"MRT kallas i dagligt tal för magnetkameraundersökning. Ibland kallas det magnetröntgen, men det är felaktigt och missvisande eftersom undersökningen inte använder sig av röntgenstrålning."
Okej där ser man! Hur gick det då?

Gammal 2012-05-22, 12:22   #73
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Själva proceduren var ganska händelselös. Det är mest en övning i att ligga stilla i runt en halvtimme medans maskinen knorrar och brummar.

Analys av resultatet kommer ske om en vecka, så jag vet inte vad läkarna säger än.
Gammal 2012-06-05, 15:23   #74
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Reg.datum: Sep 2007
Nu har jag också skaffat en journal W!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185019
Gammal 2012-06-07, 12:56   #75
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av maaherra Visa inlägg
Nu har jag också skaffat en journal W!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185019
Gött! Jag har prenumererat på den!

Update:

Blir inte så mycket mer i dagsläget än rehabträning av rotatorcuffen samt alla gymövningar förutom pressmoment
Testade dumt nog på i förrgår att köra lite bänkpress med vikt och det kändes inte bra alls i axeln Nu är min smärta något kraftigare än den var innan. Det gäller att ha tålamod och inte skynda! Får fortsätta med rehavövningen ett tag till och börja med väldigt lätta vikter i bänk

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.