2011-02-24, 15:37
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2010
|
Nya tag, nya tider!
Dags att dra igång en Journal för att kunna följa mina framsteg.
Tränningsupplägg
I dagsläget så är det 3 styrkepass/vecka som gäller. Jag kör efter det heliga gamla tre-splitet alá:
Pass 1: Rygg/baksida axlar/biceps.
Pass 2: Ben/mage.
Pass 3: Bröst/axlar/triceps.
Kost/tillskott.
När det kommer till kosten så äter jag mellan 4-5 gånger/dag. Håller mig till rena basvaror och ser till att få i mig ordentligt med protein samt lagom med kolhydrater & fett.
När det kommer till tillskotten så har jag i princip lika mycket som internetbutikerna har på sina hemsidor. När, vad och hur jag använder dessa kommer ni att se i kostredovisningarna. Saker som förekommer ofta är dock EAA, Omega-3 samt lite protein i olika former då & då.
Övrigt
Är för övrigt ganska aktiv om dagarna och älskar att ha fullt upp. Sport, familj, vänner, matlagning, friluftsliv, djur och liknande är saker som jag värderar och uppskattar här i livet. Jag kommer att försöka updatera dagligen med kost/träningsredovisningar samt en del bilder.
Lets go, nu kör vi!
Senast redigerad av JimmyFlessa den 2011-02-24 klockan 15:44.
|
|
|
2011-02-24, 16:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyFlessa
Dags att dra igång en Journal för att kunna följa mina framsteg.
Tränningsupplägg
I dagsläget så är det 3 styrkepass/vecka som gäller. Jag kör efter det heliga gamla tre-splitet alá:
Pass 1: Rygg/baksida axlar/biceps.
Pass 2: Ben/mage.
Pass 3: Bröst/axlar/triceps.
Kost/tillskott.
När det kommer till kosten så äter jag mellan 4-5 gånger/dag. Håller mig till rena basvaror och ser till att få i mig ordentligt med protein samt lagom med kolhydrater & fett.
När det kommer till tillskotten så har jag i princip lika mycket som internetbutikerna har på sina hemsidor. När, vad och hur jag använder dessa kommer ni att se i kostredovisningarna. Saker som förekommer ofta är dock EAA, Omega-3 samt lite protein i olika former då & då.
Övrigt
Är för övrigt ganska aktiv om dagarna och älskar att ha fullt upp. Sport, familj, vänner, matlagning, friluftsliv, djur och liknande är saker som jag värderar och uppskattar här i livet. Jag kommer att försöka updatera dagligen med kost/träningsredovisningar samt en del bilder.
Lets go, nu kör vi! 
|
Men det gör du ju inte jimmy! Din journal till dags datum ser exakt likadan ut som för några år sedan! För lite mat, fjantiga jävla övningar som jag gjorde när jag började träna för första gången i mitt liv för snart 7 månader sedan. För 3 månader sedan la jag om till fria vikter och tunga basövningar. Min kropp har utvecklats mer dom senaste 3 månaderna än hela tiden innan med maskinerna. 4-5 övningar per pass. Inget jävla maraton av övningar som du kör på dina maskiner för "bra kontakt" som du säger. Släng på 40kg eller 100kg eller va du nu orkar dra i marklyft så skall du få känna på bra kontakt.
Det som stör mig är att du håller på och flamsar runt bland maskinerna som
En nybörjare. Tänk vart du hade varit idag om du kört basövningar!?
Men denna journalen kommer bli precis som tidigare med lågt kaloriintag och enligt dig "ren mat".
Jävligt frustrerande att se jimmy.
För övrigt hoppas jag att du kommer på buffen så vi får träffas äntligen. Trots att du drog på dig en bann. För du verkar vara en trevlig kille.
|
|
|
2011-02-24, 16:43
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Kunde inte sagt det bättre själv. Tänk på vad nykropp skrivigt, sympatisk är du också.
|
2011-02-24, 16:54
|
|
Lekfarbror
Reg.datum: Jun 2004
|
Varför tar du inte till dig av råden du får Flessa? Du behöver hjälp, du kommer få samma respons här som du fått på body.
Att köra på i samma spår är INTE lösningen för dig.
|
|
|
2011-02-24, 17:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Vad jag inte kan förstå Jimmy, efter att ha läst dina journaler, är vad DU får ut av en forumbaserad träningsjournal där 95% av allt som skrivs är sådant som du inte vill höra a.k.a "off-topic" a.k.a kommentarer på hur bedrövlig din träning och kosthållning är? Det spelar ingen roll om det är här eller på BODY, du VET vilken respons du kommer få, så jag förstår inte poängen?
Senast redigerad av Kimkay den 2011-02-24 klockan 17:29.
|
|
|
2011-02-24, 18:51
|
|
Banned User
|
Svar till ovannämnda frågor/kommentarer.
Syftet med denna journal är att jag ska kunna följa min utveckling och lätt kunna blicka tillbaka för att kolla och se vad jag eventuellt kan ändra. Jag kommer att hålla mig till mitt 3-split då jag trivs med det. Dock så kommer jag att käka mer mat nu, det är ett måste.
Mål i dagsläget.
Just nu ligger fokus på att öka i vikt då jag är väldigt lågviktig, därav såpass få pass/vecka. Jag har som sagt startat journalen enbart för att lätt kunna gå tillbaka och blicka över vad jag kan göra bättre och ändra etc.
|
|
|
2011-02-24, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Syftet med denna journal är att jag ska kunna följa min utveckling och lätt kunna blicka tillbaka för att kolla och se vad jag eventuellt kan ändra.
|
Men om nu nästan all respons uteslutande är "off-topic" som du kallar det, varför inte föra journal med papper och penna / en textdokument lokalt på din dator? Vad är poängen med att föra en journal HÄR, där det är meningen att man ska få respons på sina upplägg/framgångar?
Senast redigerad av Kimkay den 2011-02-24 klockan 19:11.
|
|
|
2011-02-24, 20:35
|
|
Banned User
|
Dagens kosthållning.
1 - Vikt omelett fylld med julskinka & dijonsenap. Tomat & Paprika.
2 - Stekta potatis och rödbetschips med kycklingfilé, riven morot/vitkål & Avokado.
3 - Råris med passerade tomater, örter, gröna ärtor & oliver. Kycklingfilé och sallad på paprika och gurka.
4 - Kommer att bli fluff på björnbär, laktosfri lättmjölk & Sloow med vaniljsmak tror jag. Toppar med Kanel, lite riven banan & kankao. (ingen bild dock, inte gjort det ännu, men ni vet ju hur diverse fluffar ser ut  )
Kaffe, vatten & grönt te som dryck under dagen. En sjuhelvetes massor dijonsenap till allt med, samt 2 gram omega-3. Nu gasar jag på med maten så att utveckligen sker i den riktningen jag vill!
tors1.jpgtors2.jpg
tors3.jpg
Senast redigerad av JimmyFlessa den 2011-02-24 klockan 20:38.
|
|
|
2011-02-24, 20:44
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Det där var inte alls att gasa på med maten. Kycklingfilé? Skinka? Lev på kebabrullar i några månader, vetja.
Proteinfluff? Ät glass!
Som Kimkay skrev - vad är poängen att ha en journal på Kolozzeum om du inte använder den till något vettigt?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-02-24, 21:13
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Är det allt du äter på en dag?
|
2011-02-24, 21:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
Men hela anledningen till att du börjar en ny journal här är ju för att de låst din andra journal på Body. Det är skrämmande att läsa din journal men av någon anledning kan man inte låta bli att kolla. Jag kikade in på Kollo idag enbart för att jag hade en känsla av att du skulle starta journal här igen när du inte kan fortsätta med den gamla.
Du äter fortfarande på tok för lite, förklarar bort det med en massa smileys och liknande. Alla förstår att du bara misshandlar din kropp och jag tror att du innerst inne också förstår det.
Lägg ner dina journaler helt istället, det måste ju vara sjukt irriterande när alla kritiserar dig hela tiden, och jag tror verkligen inte på att du tar åt dig av vad folk skriver till dig eftersom du fortsätter på samma spår hela tiden; mesig mat och mesig träning.
Sluta fjolla med både träning och mat, träna tunga övningar och ät MYCKET MER mat så kanske det kommer att hända något positivt för dig med träningen.
Peace out
|
|
|
2011-02-25, 07:47
|
|
Banned User
|
Bjuder på gårdagens kvällsmat i recept & bild!
fluff.jpg
The Recepie
120 Gram Arlas Laktosfria Lättmjölk.
20 Gram Nutritech Pro-85 Vanilj.
10 Gram Fairing Sloow Protein Chocolate.
120 Gram frysta, micrade, mosade björnbär.
2 Kapsyler Fun-Light Wildberries.
1 Tesked Valios Laktosfria Lättkvarg.
Kanel efter smak.
Jag toppar även med Kankao & Kanel.
Näringsvärde
Kcal: 224
Protein: 32
Kolhydrater: 16,5
Fett: 1,4
Konsistens: Väldigt mjuk och härlig, precis som om att glass & grädde möts i mitten. Toppingen med Kanakao och Kanel var verkligen pricken över I:t.
Smak: Sjukt god. Vet inte vad jag ska jämföra med riktigt men klart ett av de godaste fluffen jag fått till.
Betyg: Det blir lätt 10/10 tummar denna gång.
|
|
|
2011-02-25, 08:01
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Konsistens: Väldigt mjuk och härlig, precis som om att glass & grädde möts i mitten.
|
Ungefär som det blir när du liksom blandar ... glass och grädde? Jag ser bara lättkvarg och lättmjölk.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-02-25, 08:24
|
|
Guest
Reg.datum: Mar 2010
|
Jimmy, vet inte exakt vad du väger, men antar att det är alldeles för lite. Så min order är att äta häägen dazs till kvällsmat, DÄR kan man säga att det smakar glass o grädde!
|
|
|
2011-02-25, 10:06
|
|
Liten & Snäll...
Reg.datum: Jun 2010
|
Med en del av moderatorerna aktiva på både body och kollo så är väl risken ganska stor att även journalen här bli låst.
Det är tråkigt att se dig slå på "ignore-mode" som vanligt när det handlar om kritik, konstruktiv sådan.
För lite mat som vanligt, försök, försök göra något åt det Jimmy.
3splitt för att du trivs med det? Vadå, du har väl kört två pass med nytt schema än så länge?
Ett schema som förövrigt innehåller för stor volym och för höga reps i för maskin/kabelbaserade övningar.
Hoppas vi ses på lördag (imorgon) hur som, känn ingen press för den pressen kan jag ta på mig när jag skall FÖRSÖKA äta mer än Nykropp.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.
|

|