2018-11-07, 12:23
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Bor ni kvar i er hemstad?
Bor ni kvar i er hemstad/staden ni är uppväxta i? Isåfall, tror ni att ni kommer att flytta? Och om ni flyttat, kommer ni flytta hem igen i framtiden?
Jag har bort i samma stad hela mitt liv. Jag brottas hela tiden med att flytta eller inte flytta. Oftast är jag så trött på Kalmar så jag håller på att spy, men sedan är jag för bekväm för att flytta och är en hemma-gris.
|
|
|
|
2018-11-07, 12:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Bor ni kvar i er hemstad/staden ni är uppväxta i? Isåfall, tror ni att ni kommer att flytta? Och om ni flyttat, kommer ni flytta hem igen i framtiden?
Jag har bort i samma stad hela mitt liv. Jag brottas hela tiden med att flytta eller inte flytta. Oftast är jag så trött på Kalmar så jag håller på att spy, men sedan är jag för bekväm för att flytta och är en hemma-gris.
|
Bor ni kvar i er hemstad/staden ni är uppväxta i? Nej
Isåfall, tror ni att ni kommer att flytta? -
Och om ni flyttat, kommer ni flytta hem igen i framtiden? Troligen inte
|
2018-11-07, 12:32
|
|
Aspirerande apa
Reg.datum: Nov 2015
|
Nej, kommer nog flytta tillbaka ett år eller två men sen får det räcka
|
|
|
2018-11-07, 12:43
|
|
Oh gravity, thou art a heartless bitch
Reg.datum: May 2006
|
Bor i samma kommun (men annan ort).
Flyttat tillbaka sedan drygt tre år efter 8 år på andra platser.
|
|
|
2018-11-07, 12:47
|
|
Sponsored by Soros
Reg.datum: Jul 2009
|
Nej, flyttade när jag var 18. Kommer nog inte flytta tillbaka.
|
|
|
2018-11-07, 12:54
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Nee, har flyttat 3 mil!
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-11-07, 13:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Bor kvar men nu är storgatan full av vitkalkade fönster och lediga butiker. Det verkar som att det inte finns någon som inte vill komma hit längre. De stänger textilfabriken över järnvägsspåren, företaget säger att dessa jobb är försvunna och de kommer inte tillbaka
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-11-07, 13:23
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2018-11-07, 13:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Bor ni kvar i er hemstad/staden ni är uppväxta i? Ja
Isåfall, tror ni att ni kommer att flytta? Nej
Och om ni flyttat, kommer ni flytta hem igen i framtiden? -
Känns som att jag skulle behöva ge upp för mycket vid en flytt. Har hur många kompisar som helst i stan och även om man vid en flytt kan resa tillbaka över helgerna så skulle det ändå bli krångligare att träffa dom.
Däremot så kan jag tycka att jag borde ha pluggat i en annan stad under min studietid. Det är lite lagom, knyta nya bekantskaper och se andra platser. Sedan tillbaka.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2018-11-07, 13:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Nej jag bor inte kvar. Har hunnit flytta runt 3 ggr inom Sverige och även bott utomlands i omgångar.
Att bo kvar i sin hemstad skulle kännas som ett fängelse när det finns mycket att se och göra på andra platser.
Står i bostadskö den 12 år tillbaka ifall jag skulle bestämma mig för att flytta tillbaka då jag har mycket släkt och vänner här. Lockar inte just nu däremot.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”
/ Desmond Tutu
|
|
|
2018-11-07, 13:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2011
|
Jag växte upp i en håla snarare än en stad och flyttade direkt efter jag var färdig med värnplikten. Hade gärna flyttat redan under gymnasietiden eftersom pendlingen var förfärlig. Högst osannolikt att jag flyttar tillbaka inom överskådlig framtid. Möjligen en sommarstuga eller liknande då jag har släkt i området. Hålan är förövrigt sju resor värre nu 20 år efter jag flyttade. Skolan är nedläggningshotad, herrgårdar/vandrarhem har varit flyktingförläggningar en runda och är nu rivningsklara, jobbmöjligheterna är allt förre. Tråkigt, då svensk landsbygd är så oändligt vacker.
Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2018-11-07 klockan 13:38.
|
|
|
2018-11-07, 13:46
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag växte upp i en opersonlig förort till Sthlm, inte heller har jag någon släkt kvar där förutom mamma, som nog flyttar snart också, och de vänner jag växte upp med som har någon form av självbevarelsedrift har flyttat därifrån som mig. Så nej, jag flyttar aldrig tillbaka.
Däremot kan jag ibland besöka orten och promenera runt och få lite nostalgitrippar.
|
|
|
|
2018-11-07, 13:52
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Känner mig otroligt diskriminerad eftersom jag är varken född eller uppvuxen i en stad.
|
|
|
2018-11-07, 13:58
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Jag växte upp i en Stockholmsförort och flyttade därifrån för att plugga i universitetsstad. Flyttade sedan igen till en mindre stad för att doktorera, och sedan därifrån ut på landet där jag bor nu. Jag har ingen koppling till min uppväxtort då mina föräldrar och mitt syskon också bor på andra ställen nu. Trivs svinbra med nuvarande livssituation och kommer över min döda kropp sätta mig i en förort igen, oavsett hur många coola jobb jag går miste om. Att få ha djur hemma på gården, ett grönsaksland att odla i, en stjärnhimmel där vintergatans konturer framträder tydligt så fort det är stjärnklart, och åkrar och skogar inpå knuten är guld värt för mig. Men, det har stegen innan detta också varit - särskilt att plugga i en stor universitetsstad med ett sprudlande studentliv var helt fantastiskt och något jag skulle rekommendera till alla med något sånär läshuvud.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2018-11-07, 14:13
|
|
Jag vill inte ha någon avatartext.
Reg.datum: Feb 2008
|
Flyttade till en universitetsstad, blev kvar i nio år vid universitetet. Sedan huvudstaden, på söder, ett antal år. Skulle minsann aldrig flytta tillbaka! Men gjorde det för ca 18 år sedan, huvudsakligen pga barnalstring...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.
|

|