Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska
Jag skulle nog också slå ett slag för ringar, du kan ju göra ringdips, pullups och andra saker som borde vara svårt att göra med TRX.
Vill du köra på TRX så har jag sett att det finns billigare på blocket/tradera än det du länkade till.
|
Varför skulle det vara svårare att göra dips och pullups till TRX jämfört med ringar?
Fördelen med TRX jämfört med ringar är att det även finns de där öglorna längst ner som man kan ha fötterna i för diverse benövningar.
Men som sagt så är det ju fullt möjligt att göra sina egna. Se bara till att inte köpa sådana spännband med "ratchet" (sån där som man drar fram och tillbaka för att spänna hårdare och hårdare som en vinch). Det ska vara vanligt spänne. Tror det finns billiga sådana på biltema men inte clas ohlsson.
Om man inte gillar den där varianten med trädgårdsslang som handtag så kan man köpa PVC rör som man kan kapa av nån decimeter för varje handtag.
Sådana PVC rör kan man också värma i ugnen (med sand i) och sedan böja till "ringar". Det gjorde jag för ett antal år sedan. Det var sjukt svårt att få dem bra. De blev liksom droppformade istället för runda. Men de funkar, och har hållit rätt länge ändå. Det finns guider om detta också.