Idag efter två dagars diet visar vågen 67,2. Mest vatten men det rör ju på sig i alla fall.
Idag äter jag normalt. Tänkte äta normalt på Lördagar och då även ha veckans hårdaste träningspass.
Citat:
Ursprungligen postat av Landström
En grundregel som jag brukar ha är att jag ALDRIG behöver lägga mig hungrig. Ofta kan mina största matintag vara strax före läggdags.
Mycket lättare att gå lite hungrig på dagen om jag vet att jag får äta mig mätt på kvällen.
|
Jag håller med och har tidigare kört diet genom att äta väldigt lite eller ingenting på dagen för att äta mig mätt på kvällen. Problemet är att jag ganska lätt kan äta hela dagens kaloriförbrukning på en måltid innan jag blir mätt och eftersom det är så mycket som skall bantas bort på kort tid så kommer det inte fungera den här gången.
Jag har faktisk inte haft några större problem att somna båda kvällarna nu, då jag ätit lite precis innan läggdags men däremot har jag sovit oroligt och vaknat på natten.
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Starta en journal med dagliga uppdateringar (+ en veckobild?) för att tvingas uppdatera och inte kunna komma undan när/om det börjar bli jobbigt kanske kan vara en god motivator?
|
Det är precis vad jag tänkte att denna tråd skulle vara. Jag har träningsjournal också (som jag iofs knappt har uppdaterat sen jag skadade mig) men tänkte mest skriva om träningen där.
Det får bli bild och vägning på söndagar. Dagen efter ätardagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn
Du kanske tappar styrka men du går även ned en viktklass, du kanske till och med blir bättre i den viktklassen än vad du är nu?
|
Vi får se, min normala viktklass är 66 vilken jag är för tjock för nu och nästa nedåt är 59, vilken jag tror blir jobbig att ligga i en längre tid, men någon enstaka tävling kanske går iofs. Går jag ner till runt 60 nu så tror jag att en uppbyggnadsperiod efteråt där jag hyfsat långsamt går upp till 66 kan ge väldigt bra resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av sleepwalker
Bra ben! Ville jag spontant häva ur mig! Helt otränad är du då inte! Kör hårt bara så fixar du det!
|
Tack, jag har knappt tränat något sen jag skadade mig för två månader sedan och klart är ju att jag tappat en hel del på denna tid. Det var det jag menade med otränad.