Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-19, 22:13   #1
Sayonara
Registered User

Sayonaras avatar

Reg.datum: Feb 2011
Bristningar överallt ? grovt deprimerad

Fick majoriteten av dom i puberteten, är idag 196cm och väger nu 105kg, fick inte alls många från styrke träningen. Gick från 70kg till 100kg på 2 år, ligger i nuläget på runt 13% kroppsfett och har bristningar överallt

stora på axlarna, ser ut som en tiger rivit mig, midjan båda sidorna, svanken och röven små vita jävlar. en på högersidan av latsen.

jag må vara lång och hyfsat bitig men har 0 självförtroende, hur fan hanterar ni som har lite fler bristningar det ? har inte tagit av mig på bar överkropp på över 3 år. Har börjat få självmordstankar på sistånde, varje gång jag ser nån som är lite biff och har perfekt hy vill jag bara skjuta mig själv ... min längd betyder fan inget när jag har massa bristningar
Sayonara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 22:17   #2
snelhest
life sux&then u die

snelhests avatar

Reg.datum: Jun 2005
bild?
Gammal 2013-07-19, 22:17   #3
Birkharju
Registered User

Birkharjus avatar

Reg.datum: Aug 2009
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 22:19   #4
stromming
Registered User

strommings avatar

Reg.datum: Jan 2011
Låter inte som att bristningarna i sig är problemet. Blir du deprimerad och t.o.m. får självmordstankar av det borde du definitivt söka vård direkt. Det finns ingen skam i det.
Gammal 2013-07-19, 22:26   #5
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Nu blir jag 38 år i år och mina bristningar har sedan länge i princip försvunnit men helt ärligt så har jag aldrig någonsin brytt mig om dom.
Slit och krigsärr har väl inställningen varit till eländet och jag har aldrig någonsin försökt dölja att de finns.
De är en del av min kropp men som jag inte har någon möjlighet att påverka så då låter jag helt enkelt bli att bry mig.

Vad du ska göra är svårt att råda dig om, jag kan ju inte skriva "låt bli att bry dig" för det är ju uppenbart att du gör. Du får helt enkelt försöka acceptera att de finns.
Det du kan fråga dig själv är ju hur mycket du tror att andra bryr sig om att du har bristningar.

Många kvinnor som har varit gravida har förmodligen 42 gånger så många bristningar och de flesta ränner runt på badhus och stränder över hela klotet utan att bry sig nämnvärt. Vilket än en gång inte hjälper dig...

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 22:29   #6
Sayonara
Registered User

Sayonaras avatar

http://i40.tinypic.com/2il0xzs.jpg

http://i40.tinypic.com/10dwmiw.jpg

ser i princip lika ut på båda sidorna av midjan. sen har jag små vita i svanken som inte syns så bra, samt röven

de på midjan stör jag mig mest på, tycker dom är riktigt jobbiga
Gammal 2013-07-19, 22:30   #7
Sayonara
Registered User

Sayonaras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
Nu blir jag 38 år i år och mina bristningar har sedan länge i princip försvunnit men helt ärligt så har jag aldrig någonsin brytt mig om dom.
Slit och krigsärr har väl inställningen varit till eländet och jag har aldrig någonsin försökt dölja att de finns.
De är en del av min kropp men som jag inte har någon möjlighet att påverka så då låter jag helt enkelt bli att bry mig.

Vad du ska göra är svårt att råda dig om, jag kan ju inte skriva "låt bli att bry dig" för det är ju uppenbart att du gör. Du får helt enkelt försöka acceptera att de finns.
Det du kan fråga dig själv är ju hur mycket du tror att andra bryr sig om att du har bristningar.

Många kvinnor som har varit gravida har förmodligen 42 gånger så många bristningar och de flesta ränner runt på badhus och stränder över hela klotet utan att bry sig nämnvärt. Vilket än en gång inte hjälper dig...
det är just det jag är rädd för, är 21 år gammal och ränner runt på krogarna på helgerna, har haft ett par "ONS" i min tid, men alltid med ljust släckt, att en tjej skulle bli äcklad av dem skulle nog vara slutet.
Gammal 2013-07-19, 22:35   #8
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Men varför skulle någon bli äcklad? Det är ju inget äckligt med dem, de uppstår inte för att du gör något äckligt så vad tänker du att någon ska tänka?
Gammal 2013-07-19, 22:41   #9
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara Visa inlägg
det är just det jag är rädd för, är 21 år gammal och ränner runt på krogarna på helgerna, har haft ett par "ONS" i min tid, men alltid med ljust släckt, att en tjej skulle bli äcklad av dem skulle nog vara slutet.
Är det du på bilderna? Om det är, det är inte speciellt många bristningar, det syns dessutom tydligt att det är muskler du lagt på dig som gjort att du fått bristningar

Seriöst, ingen brud bryr sig nämnvärt om några bristningar, de har för det första oftast alldeles egna bristningar på tuttisarna, häcken, höfterna, insida/utsida på låren, magen, ryggen osv. som bekymrar dem mer. För det andra ska vi inte tala om bredden på häcken, att den ena tutten är större än den andra, att näsan är upp/ner/bred/smal/spetsig... listan är sju mil lång...

Ut och nuppa med dig, med tänt ljus! Bär dina bristningar stolt för fasiken!

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 22:45   #10
MtotheM
Vilar på gymmet

MtotheMs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Så extrema var dom ändå inte. Jag tror du satt bristningarna under mikroskåp i ditt huvud. Jag har jävligt många bristningar och dom jag fick för ~3år sedan syns bara om man verkligen letar efter dom eller i rätt ljus. Har bara mötts av positiva/nyfikna kommentarer och tror ingen normal människa skulle göra en stor grej av det.
Gammal 2013-07-19, 22:47   #11
Ungkarlsliv
Registered User

Ungkarlslivs avatar

Reg.datum: May 2013
Inget äckligt med bristningar är ju som att ha ärr. Har också massa på magen,axlarna,armhålorna(finns ingen "normal" hud här alls) men fick dessa när jag var 12-13år och de har bleknat så är mest jag själv som lägger märke till det. Har helt ärligt aldrig varit med om att nån har sagt eller lagt märke till det överhuvudtaget.

Varför tycker du det är jobbigt ? Jag får inte ihop det är det för att folk kanske tror att du har varit överviktig ?
Ingen kommer bli äcklad av de. Då skulle de flesta kvinnor som fått barn ligga risigt till. Då många får sjukt mycket bristningar när de är gravida.
Ungkarlsliv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 22:57   #12
Sundqvist
Winners Never Quit

Sundqvists avatar

Reg.datum: Jan 2010
Dom ser inte så illa ut, bara du som reagerar så, jag har själv mycket mellan bröst/arm, samt baksidan av armen och i armhålan. Hela röven och innerlårerna, Bara att bita ihop, om några är är dom knappt synliga!
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 23:08   #13
ReXi
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Har brutala bristningar på axlar och bicepserna. Liksom de är knallröda! Jag har träffat en tjej som jag tycker om, jag skäms för att ta av mig tröjan framför henne, eller gå i linne. Har inte haft sex med henne pga bristningarna. Hon har fått för sig att jag inte tänder på henne, vilket jag gör. Men jag förstår att hon tror så, när jag inte har sex med henne!

Först tränar man för att få fin kropp, men ist får man bristingar! :'(

En fråga till er:
Om jag och TS deffar ner oss, försvinner inte dessa bristningar?
ReXi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 23:11   #14
Sayonara
Registered User

Sayonaras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ReXi Visa inlägg
Har brutala bristningar på axlar och bicepserna. Liksom de är knallröda! Jag har träffat en tjej som jag tycker om, jag skäms för att ta av mig tröjan framför henne, eller gå i linne. Har inte haft sex med henne pga bristningarna. Hon har fått för sig att jag inte tänder på henne, vilket jag gör. Men jag förstår att hon tror så, när jag inte har sex med henne!

Först tränar man för att få fin kropp, men ist får man bristingar! :'(

En fråga till er:
Om jag och TS deffar ner oss, försvinner inte dessa bristningar?
de kommer aldrig försvinna, dock bleknar dom med tiden, haft mina i säkert 4+ år
Gammal 2013-07-19, 23:23   #15
ReXi
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara Visa inlägg
de kommer aldrig försvinna, dock bleknar dom med tiden, haft mina i säkert 4+ år
Jag är nöjd med att de bleknar, mina är knallröda. Vissa tror jag blöder när de ser det för första gången...
ReXi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.