Tänkte kolla om någon är intresserad av den här typen av musik och har några trevliga band att bjuda på. Jag börjar med ett par för att visa vad jag är ute efter.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Intresserad men jag har inte bestämt mig om det är bra eller inte än. Tyckte inte Cult of Luna funkade så bra live när man inte lyssnat på det innan(lyssnade på ett halvt öra från ett öltält iofs). Tyckte det var lite skoj när Troy Sanders intervjuvades inför sonisphere:
Citat:
Om du kunde spela i något annat band, vilket skulle det vara? Förmodligen Neurosis, Nej, definitivt Neurosis.
Vilket är ditt favoritband för tillfället? Just nu är det Neurosis.
Om du hade kunnat ha gjort något av årets plattor som getts ut, vilket skulle det vara? Through Silver in Blood av Neurosis.
Vem är din största inspirationskälla? Neurosis.
Jag antar att vi måste försöka gå vidare från Neurosis...
Har en kompis som gillar de här men för mig är de ett sömnpiller. Vackert är det dock och passar väl in någorlunda på topic.
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Intresserad men jag har inte bestämt mig om det är bra eller inte än. Tyckte inte Cult of Luna funkade så bra live när man inte lyssnat på det innan(lyssnade på ett halvt öra från ett öltält iofs). Tyckte det var lite skoj när Troy Sanders intervjuvades inför sonisphere:
Jo man kan nog behöva lyssna in sig lite innan man ser dem live. Jag såg dem för ett tag sedan och de var helt ok. De står mest stilla och spelar rakt upp och ned så det är inget röj direkt, men skön musik att stå och mysa till.
Personligen så behöver jag vara i rätt stämning för den här sortens musik. Men när den är rätt så är den väldigt rätt, en riktig jäkla spirituell resa.
Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa
Måste ju tipsa om min fd. arbetskompis band Seven Nautical Miles.
Mycket bra tips. Jag har hört namnet förut men tror inte att jag har lyssnat på dem. Jag har för mig att ett par av deras låtar är med på en skiva jag fick av en kompis, men det var 500+ låtar på den så jag har inte hunnit med allt ännu.
Riktigt bra hur som helst.
Citat:
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Jag är en av dem som vägrar använda benämningen post-metal och istället kallar musiken atmospheric sludge metal. Någon måtta får det vara med överanvändandet av prexifet post, det är illa nog att termen post-rock har fått sådan acceptans!
Neurosis, Isis och Cult of Luna har du ju koll på, så jag slänger in ett par favoriter:
Jag är en av dem som vägrar använda benämningen post-metal och istället kallar musiken atmospheric sludge metal. Någon måtta får det vara med överanvändandet av prexifet post, det är illa nog att termen post-rock har fått sådan acceptans!
Ja genrer kan vara ett satyg. Speciellt när det gäller musik som är lite svårdefinierad och folk placerar det i alla möjliga hittepå fack.
Skitbra post föresten, precis min typ av band.
Citat:
Jag bumpar den här gamla tråden då jag har blivit löjligt förtjust i en skiva som heter Precambrian med gruppen The Ocean. Det är ett dubbelalbum där första halvan är ganska snabb och aggressiv, mer åt hardcore hållet, och andra halvan är mer genretypiskt atmosfärisk.
Gnnhagnahak! Får ribba!
En av de mer rättframma låtarna:
Jag hörde ryktas att de ville ha Renkse med på ett hörn men det kolliderade med Katatonias schema. Synd, skulle vara coolt att höra honom i den gruppen. Hur som helst är det en riktigt grym skiva.
Citat: