Så va tiden kommen att styra upp en journal. Jag påbörjar ett nytt träningsprogram som jag snubblade över
här på kollot. Jag anser migsjälv vara relativt färsk i gymmet, gymmade regelbundet i ca 1,5 år för ca 7-8 år sedan men tappade glöden, disciplinen och rutinen. Åren gick och kroppen förföll, man började röka och man blev alldeles för bekväm med soffliggandet.
Efter ett par år började det klia i de få muskler man hade kvar och jag gjorde ett pinsamt försök till att komma igång igen. Lätt att göra ursäkter osv, men med otroligt oregelbundna arbetstider gjorde att det var svårt att få rutin och kontinuitet i det hela så det blev inte många månader man lyckades hålla uppe flåset.
Nu har jag hunnit med att både byta jobb två gånger, byta stad och studerat ett år. I sommras bestämde jag mig dock för att styra upp gymmandet på riktigt. Den 6:e augusti gjorde jag slag i saken och bestämde att jag skulle sluta röka, börja träna och bli det bästa jag kan bli! Jag tog en sista cigg i solen den dagen och sedan dess har jag varit rökfri. Jag har visserligen fuskat och tagit någon festcigg vid några tillfällen, men jag sitter i skrivande stund och är helnöjd över att suget efter ciggen har ersatts av längtan till nästa gympass!
Jag köpte gymkort och styrde upp med att börja promenera varje dag. efter någon vecka så va ja ute å nötte sulorna och var snart uppe i 5-6 mil per vecka! Gymmade 5-6 ggr per vecka på ett av Arnolds splitprogram och käkade som en häst. På mindre än en månad hade jag gått upp från 64 kg till ca 73 kg. Kanske lite väl snabb viktökning men jag blev inte fet av det iaf.
Det blev ett mindre uppehåll i gymmandet under slutet av oktober till slutet av november pga att jag hade för mycket att göra i plugget som avslutades i slutet av november. Så nu är jag igång igen, mer peppad än någonsin!
Jag blir 26 år nästa vecka, jag är 180 cm lång och jag väger i dagsläget ca 71 kg. Lite kassa bilder men det kommer upp bättre bilder på dagsformen vid ett senare inlägg
Kroppsmått 2013-01-13
(Avslappnat/Spänt)
Överarmar: 30,5/34,5 cm
Underarmar: 28/29,5 cm
Handleder: 16,7 cm
Axlar: 118,5/120 cm
Bröst Omkrets: 97/102 cm
/Midja Smalast: 75/78 cm
Höfter: 84 cm
Lår: 53/54cm
Vader: 36/36,5 cm
Vikt: 71 småstenar
Mål:
Målvikten är 85 kg lean gains innan jag ens börjar fundera på att köra deff. Jag ska ha minst min kroppsvikt som träningsvikt i bänk. Och ett lite mer långsiktigt mål är att va rippad som fan till beach 2014!

Sedan såklart att fortsätta bygga vidare! Kanske man tillochmed någon gång i en avlägsen framtid hittar på något så befängt att man ställer upp på nån tävling? ;P