2011-07-28, 19:00
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
ang ÄTARDAG!
Tja! Undrar bara lite om ätardagar. Alltså, under en ätardag, vilket man ska ha en gång i veckan tror jag det är?
Ska man alltså käka så mycket man bara orkar? godis, choklad, pizza, donken, allt?! eller hur funkar det egentligen?
|
|
|
2011-07-28, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Tja! Undrar bara lite om ätardagar. Alltså, under en ätardag, vilket man ska ha en gång i veckan tror jag det är?
Ska man alltså käka så mycket man bara orkar? godis, choklad, pizza, donken, allt?! eller hur funkar det egentligen?
|
Är du seriös?
Vad tror du själv kan vara positivt med att göra precis så som du just beskrev?
|
|
|
2011-07-28, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Såvitt jag har förstått så innebär "ätardag" att om man t.ex har en deffperiod så får man kliva över det bestämda kaloriintaget med visst mkt. Dock vet jag väl inte om du ska äta så mkt som du orkar.. En tolkningsfråga.. =)
EDIT: jasonmago got a point..
|
|
|
2011-07-28, 19:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Det du beskriver är inte en ätardag, det är snarare en binge, eller hetsätning. En kontrollerad ätardag kan vara att en dag i veckan ligga på balans istället för underskott och få i sig lite extra kolhydrater.
|
|
|
2011-07-28, 19:36
|
|
Deff Incarnate
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester
Det du beskriver är inte en ätardag, det är snarare en binge, eller hetsätning. En kontrollerad ätardag kan vara att en dag i veckan ligga på balans istället för underskott och få i sig lite extra kolhydrater.
|
+1. Exakt vad jag skulle sagt. Lägg till något litet gott som en chokladbit om du måste ha en vecko dos av godis. Vissa människor kan dra brutala "ätardagar" så dom går upp i vikt iaf sett över veckan.
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
|
|
|
|
2011-07-28, 19:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
|
Man _ska_ ingenting. Om du inte orkar att ligga på kcalunderskott hela veckan så kör med ätardag, men det kommer inte göra deffen "bättre". Förmodligen förlänger du den.
|
|
|
2011-07-28, 19:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2008
|
Ätardag är en dag när du passar på att äta det du är sugen på utan att tänka på vad det innehåller, det kan vara (i mitt fall) allt ifrån vitt bröd med ost till oboy eller kladdkaka. Det behöver inte vara onyttig snabbmat heller men det kan ligga utanför din vanliga kaloribudget.
Skulle t.e.x. aldrig få för mig att trycka en halv limpa grekiskt lantbröd med havssaltsmör och ost "bara sådär" på en vanlig dag, men just på en ätardag är det OK.
Eftersom dessa dagar oftast är under diet så brukar det inte bli att man får i sig så mycket heller så brukar inte bli så blodigt.
Senast redigerad av Pansartax den 2011-07-28 klockan 19:48.
|
|
|
2011-07-28, 19:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Sök på ätardag, finns ju en miljon trådar om ätardagar. Myten om att det skulle vara nödvändigt för alla och ge någon sorts megaboost verkar aldrig dö.
|
|
|
2011-07-28, 19:47
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax
Ätardag är en dag när du passar på att äta det du är sugen på utan att tänka på vad det innehåller, det kan vara (i mitt fall) allt ifrån vitt bröd med ost till oboy eller kladdkaka.
|
Och här gick det inte ihop igen...
|
|
|
2011-07-28, 19:48
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zorban
Man _ska_ ingenting. Om du inte orkar att ligga på kcalunderskott hela veckan så kör med ätardag, men det kommer inte göra deffen "bättre". Förmodligen förlänger du den.
|
Enligt Lyle McDonald så har personer med inplanerade ätardagar klarat dieten bättre än folk utan, så deffen blir nog "bättre".
|
|
|
2011-07-28, 19:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Och här gick det inte ihop igen...
|
Förlåt, menade givetvis hur pass mycket kcal det innehåller.
Har tappat ca 18 kg och haft ätardagar, allt handlar om diciplin.
Senast redigerad av Pansartax den 2011-07-28 klockan 19:51.
|
|
|
2011-07-28, 23:52
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago
Är du seriös?
Vad tror du själv kan vara positivt med att göra precis så som du just beskrev?
|
ehm? ah jag är seriös, antar att du inte har läst så mycket tidningar på det senaste?
|
|
|
2011-07-28, 23:57
|
|
Banned User
|
Ah alltså som jag förstått det på andra länkar jag har läst ska det funka typ såhär:
Att när man ligger på ett kalroiintag som är under det man ska ha eller va man ska säga för att gå ner i vikt, "slutar" kroppen att förbränna, eller ja den sparar med och förbränner inte lika mycket. Så därför lägger man in en ätardag, så att man laddar på lite igen och på så vis ska detta öka fettförbränningen resten av veckan. Men så har bara jag fattat det, sen varför jag fråga på forumet var inte för att jag vill ha massa jävla tykna svar HOST jasonmago, utan ville mest veta vad folket här tyckte och tänkte om det (dom som är pålästa) om just ätardag då. Lite så jag tänkte bara hoppas på bättre svar denna gången!
|
|
|
2011-07-29, 00:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Lägger du på dig något kilo fläsk, vilket du kommer göra om du äter enl. ovanstående menu, kommer förbränningen garanterat öka. Om det ger dig önskad effekt är mindre troligt.
|
|
|
2011-07-29, 01:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lychgate
+1. Exakt vad jag skulle sagt. Lägg till något litet gott som en chokladbit om du måste ha en vecko dos av godis. Vissa människor kan dra brutala "ätardagar" så dom går upp i vikt iaf sett över veckan.
|
 Det problemet har jag, men smaskar på sista glassen nu och sen ska det fan inte vara mer än 500+ på en ätardag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:49.
|

|