Erik Svensson - Junior
Har nu tränat i 1,5 år. Och det va exakt 1 år sedan jag tog på mig lindor och dräkt och gick in för styrkelyft på allvar. När jag började träna så vägde jag 56kg och gjorde då 100 böjen, 50 i bänken och 100 i marken. Hoppas bara att min utveckling fortsätter uppåt. Fan den som ger sig!
Viktklass: Hoppas på att väga fullt i 75:an när 2010 är slut. Vikt: ca 68 - 69kg
Övrigt
Första gången jag kör ben på över 2 veckor. Och det kändes verkligen! Kände mig allmänt seg och klen och antagligen fortfarande bakis haha Ska nu börja stå brett i böjen. Och se om jag lyckas få ut mer av utrustning på de sättet. Och i morgon blir det tröja för min del, nästan något och se fram emot!
Övrigt
Singlarna på 140 va ju äckligt tunga, men upp kom dom. Bara lite mer träning så kommer nog vikterna också. Hann tyvärr inte med några kompliment eftersom jag skulle iväg och bowla. Men får köra dom senare i veckan. Energin va helt okej efter att ha fått 3 timmars sömn.
Övrigt
Eftersom jag har dragit sönder ryggen igen, va nog efter JSK Recordbreaker så har jag varken kunnat köra några marklyft eller knäböj så nu kör jag bara på med bänken så gott det går. Om ens det. Serieomgången kommer enbart bli bänk för min del och får sedan se om jag kommer kunna delta på något JSM. Surt som fan, men man måste lyssna på kroppen.
Övrigt
Fy fan vad tungt! Känns verkligen att jag inte har kört knäböj på jag inte hur länge. Ländryggen kändes helt okej. Vågade dock inte släppa på som jag brukar göra i raw böjen. Men hoppas att det är på bättringsvägen.
Falköpings TK står som arrangör för serieomgång 1, välkomna! Hemsida!
Övrigt
Första markpasset på lääääänge och det kändes verkligen. Tungt som fan i vanliga marken. Gick dock bättre när jag körde boxmark. Hade säkert kunna kört på 140, men vill ta det lugnt nu.
Hoppas på att jag kan delta på SM, annars så tränar jag inför Tyngdlyftnings SM. Ol böjar, stötdrag, styrkevändningar, pushpress och massa smått och gott. Skönt att få göra något annat. Dessutom är raw roligast
Knäböj (explosivt och med stop)
8x 20
8x 50
3x5 70
Utfall
3x12 32,5
Pushpress
8x 20
6x 50
6x 70
4x 80
Axlar
2 serier
Biceps
3 serier
Mage
5 serier - Lika hård som en sjögurka
Övrigt
Helt okej pass, känns skönt att det går köra lite knäböj. Troligtvis blir det inget SM utan går över till OL i något år. Kanske kör lite SL bredvid enbart för att göra poäng åt min klubb. Den som lever får se
För er som ska delta på serieomgång 1 hos oss så finns starttider, invägning m.m. på våran hemsida www.falköpingstk.se