Håller med övriga att dricka kalorier är en dålig idé. Precis som Fredik säger så är hungern i de flesta den avgörande faktorn om en diet kommer fungera eller ej. Har läst lite trådar om folk som provar pulverdieter och för vissa försvinner hungerskänslorna efter några tuffa dygn. Jag har aldrig provat och kommer aldrig göra det. Jag tycker man alltid ska ta tag i orsaken till problemen istället för att snabbfixa symptomen, speciellt på stora och seriösa problem som t.ex. övervikt.
Betraktar man pulverdiet som en snabbstart för en långsiktig och genomtänkt kostomläggning så kan den ha en poäng. Dock använder nästa alla den som en snabbfix och då blir den på sin höjd just det, snabbt ner och snabbt upp (om man ens pallar med hungerkänslorna).
OM du nu vill prova pulver så är Nutrillet onödigt dyrt. Den innhåller i stora drag: socker, proteinpulver, multivitamin, fibrer och några fetter.
http://www.nutrilett.info/sw3079.asp
Bättre att göra sin egen pulverdiet baserat på t.ex. kaseinpulver plus ovan nämnda komponenter till en bråkdel av priset. Jag skulle inte ta med sockret dock. Detta är inget jag rekommenderar!