2006-10-11, 16:53
|
|
She-man
Reg.datum: Aug 2005
|
Steroidmissbrukare som slutar spinkiga?
Det verkar vara mer eller mindre allmänt känt att de som börjar med steroider kan bli väldigt grov på kort tid för att en tid senare se jättetanig ut om de slutar ta dem.
Jag har sett det själv då jag gick i gymnasiet då det var en kille som blev otroligt stor och även plufsig i ansiktet, till en början blev jag imponerad av hans resultat men började mistänka att han tog anabola, senare fick jag det även bekräftat från en av hans kompisar. Sedan gick det ett tag, jag såg honom inte på skolan på ett tag så jag antar att han hade hoppat av eller något. Några månader senare, på sommaren såg jag honnom och blev aldeles chockad när jag såg att han hade gått från enorm till jättespinkig och tanig.
Är det något ni själva känner igen? Det jag är nyfiken på är om detta är ett mindre eller mer vanligt förekommande fenomen?
|
|
|
2006-10-11, 16:58
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Om man slutar träna och äta så blir man spinkig även om man missbrukat steroider tidigare, så enkelt är det.
Lika vanligt att folk som slutat med missbruk och träning blir feta.
De som fortsätter träna och sköta sig efter ett missbruk brukar oftast förbli större än de var innan.
|
|
|
2006-10-11, 17:20
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Tom Prince när han körde
Tom Prince nu
|
|
|
2006-10-11, 17:23
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
|
|
|
2006-10-11, 17:23
|
|
Schillingers gosse
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
|
bra deff!
2 minuter senare stormar Damir in med fullt erigerad aparat, daskar så många som möjligt i pannan innan han ollar aggregatet så att en oundviklig doft ska sprida sig i utrymmet och därför kan ingen missa att han kör helikoptern i takt med Eye of the tiger friskt påhejad av sina 12 kusiner.
|
|
|
|
2006-10-11, 17:24
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beecher
bra deff! 
|
Nja, han drog ner på Fairings grejjer och slutade arbeta med vinklar.
Dock mår han mkt bättre nuförtiden!
|
|
|
2006-10-11, 17:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Tom Prince när han körde
Tom Prince nu

|
Ser 15 år yngre ut nu.
|
2006-10-11, 17:32
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
|
Man hör ju jämt om folk som slutat preppa och har väldigt svårt att öka rena. Hur kan det gå ihop?
|
|
|
2006-10-11, 17:36
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
Man hör ju jämt om folk som slutat preppa och har väldigt svårt att öka rena. Hur kan det gå ihop?
|
Dom jämför förmodligen med hur dom ökade när dom kurade.
|
2006-10-11, 17:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
|
Att gå från testosteronvärden långt över ditt naturliga till dito långt under ditt naturliga bidror nog...?
|
|
|
|
2006-10-11, 17:42
|
|
She-man
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
De som tar steroider får en minskad egenproduktion utav testosteron, och det gör att de kan få sämmre muskelutväckling än en person som kör rent när de slutat. Däremot vet jag inte hur lång tid det tar för testosteronproduktionen att återhämta sig efter ett missbruk, antagligen spelar väll olika faktorer in, som hur länge man tagit steroider och i vilka mängder.
|
|
|
2006-10-11, 18:03
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2005
|
Men muskelfibrerna är grövre ändå även efter många år och även om du tappat alla muskler så är dom annorlunda i många många år.
Det är väl det dom syftar på.
|
|
|
2006-10-11, 18:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av He-man
De som tar steroider får en minskad egenproduktion utav testosteron, och det gör att de kan få sämmre muskelutväckling än en person som kör rent när de slutat. Däremot vet jag inte hur lång tid det tar för testosteronproduktionen att återhämta sig efter ett missbruk, antagligen spelar väll olika faktorer in, som hur länge man tagit steroider och i vilka mängder.
|
Är du säker på det där med lägre testoproduktion? Jag vet inte själv, men det låter konstigt att kroppen skulle snåla på teston bara för man tillför det externt. Det känns ganska förprogrammerat och inte något som ändras bara sådär.
|
|
|
2006-10-11, 18:10
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Är du säker på det där med lägre testoproduktion? Jag vet inte själv, men det låter konstigt att kroppen skulle snåla på teston bara för man tillför det externt. Det känns ganska förprogrammerat och inte något som ändras bara sådär.
|
Ja, kroppen stänger av egenproduktionen av endogent testosteron när man tillför det exogent.
|
|
2006-10-11, 18:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bolio
Ja, kroppen stänger av egenproduktionen av endogent testosteron när man tillför det exogent.
|
Ok, källa? Jag vill lära mig på riktigt också :/
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.
|

|