2022-02-03, 12:16
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Tyngre träningsnack. Era favoriter?
Jag har alldeles för sent hittat denna guldgruvan till podcast. Undrar därför om det är fler här som gillar den podden och har några tips på favorit-avsnitt ?
Skickat från min SM-A127F via Tapatalk
|
|
|
2022-02-03, 12:20
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Avsnitt 280 med Anna Melin tyckte jag var väldigt intressant. Handlar om relativ energibrist. Kan nog vara intressant för alla här inne som håller på med strikta dieter.
Skickat från min SM-A127F via Tapatalk
|
|
|
2022-02-03, 12:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2016
|
Ett bra avsnitt av många är det här "Mikael Lehtihet - Hur påverkar steroider kroppen?"
https://poddtoppen.se/podcast/104918...roider-kroppen
|
2022-02-03, 15:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Avsnittet med Carl johan björk.
Intressant
|
|
|
2022-02-03, 15:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Har lite svårt för Jacob Gudiol, han verkar extremt självgod.
|
|
|
2022-02-03, 16:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
|
Får samma intryck, har för mig att han även brunstämplar alla som röstar "fel" och inte vill ha okontrollerad massinvandring också.
|
|
|
2022-02-03, 20:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Håller med om C-J Björk, Mikael Leihert!
Såhär inför vinter-OS kan Johan Röjler vara bra( tränare till Nils Van der Pohl)
Annars gillade jag, Ljubomir Vranjes, Veisteinn Hafthorson och Robert Kronberg, alltså det som kanske inte är så forskningsintensivt men klara framgångsrecept.
|
|
|
2022-02-03, 21:38
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
|
|
|
|
2022-02-04, 05:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Den första podcasten jag nånsin lyssnat på
Lyssnat sen avsnitt ett
|
|
|
2022-02-04, 09:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Samtidigt får man ju ge honom all kudos möjlig givet all den tid han orkar lägga ner på att motbevisa alla stollar/skitsnack diverse hittepåare slänger ur sig. Det är väl samtidigt så att ingen är älskad av alla,
Har också lyssnat igenom 95% av episoderna och inte varit ointresserad av särskilt många, men får återkomma med eventuella guldkorn!
|
|
|
2022-02-04, 09:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball
Samtidigt får man ju ge honom all kudos möjlig givet all den tid han orkar lägga ner på att motbevisa alla stollar/skitsnack diverse hittepåare slänger ur sig. Det är väl samtidigt så att ingen är älskad av alla,
Har också lyssnat igenom 95% av episoderna och inte varit ointresserad av särskilt många, men får återkomma med eventuella guldkorn!
|
Vänta nu... Är inte Gudiol en del av Tyngre? Tyngre släppte en BULLSHIT kollagenprodukt för inte så längesedan. Hur menar du att det är att motbevisa någon skitsnackare när man själv säljer kvacksalveri?
Hahahaha
Edit: Ja, den ligger fortfarande uppe för försäljning på deras hemsida. Hahahahahaha. Väldigt anti bullshit, så länge han själv inte kan tjäna pengar på det då. Precis som alla andra kvacksalvare.
Tror de blockade Martin Berkhan när han påpekade det. Lol.
Verkar också sälja BCAA, vad säger Gudiol om BCAA i podden?
Senast redigerad av intepurewhey den 2022-02-04 klockan 09:30.
|
|
|
2022-02-04, 09:58
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Vänta nu... Är inte Gudiol en del av Tyngre? Tyngre släppte en BULLSHIT kollagenprodukt för inte så längesedan. Hur menar du att det är att motbevisa någon skitsnackare när man själv säljer kvacksalveri?
Hahahaha
Edit: Ja, den ligger fortfarande uppe för försäljning på deras hemsida. Hahahahahaha. Väldigt anti bullshit, så länge han själv inte kan tjäna pengar på det då. Precis som alla andra kvacksalvare.
Tror de blockade Martin Berkhan när han påpekade det. Lol.
Verkar också sälja BCAA, vad säger Gudiol om BCAA i podden?
|
Gudiol verkar ju bara under deras paraply av poddar och släpper artiklar på deras hemsida så vet inte om man kan härleda att han får betalt för deras BCAA och kollagen. indirekt sure. Gudiol är oftast vettig i det han skriver/säger i poddarna om forskningsläget kring kost och träning.
Att Tyngre säljer BCAA och Kollegen där effekterna om omdiskuterade är en annan fråga, många tror att kollagen fungerar och har effekt fast forskningen är tveksam är det då fel att sälja det? Är det fel att sälja BCAA?
Jag lyssnar på dom ämnena som är intressanta ett av de mer intressanta var "Mikael Lehtihet - Hur påverkar steroider kroppen?" som Totte skrev här uppe.
Senast redigerad av Lennix den 2022-02-04 klockan 10:01.
|
|
|
2022-02-04, 10:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix
Gudiol verkar ju bara under deras paraply av poddar och släpper artiklar på deras hemsida så vet inte om man kan härleda att han får betalt för deras BCAA och kollagen. indirekt sure. Gudiol är oftast vettig i det han skriver/säger i poddarna om forskningsläget kring kost och träning.
Att Tyngre säljer BCAA och Kollegen där effekterna om omdiskuterade är en annan fråga, många tror att kollagen fungerar och har effekt fast forskningen är tveksam är det då fel att sälja det? Är det fel att sälja BCAA?
Jag lyssnar på dom ämnena som är intressanta ett av de mer intressanta var "Mikael Lehtihet - Hur påverkar steroider kroppen?" som Totte skrev här uppe.
|
Han jobbar för företaget, hur mycket mer direkt kopplad kan man vara till verksamheten? Inte direkt ett stort internationellt företag med tusentals anställda (6 anställda enl. allabolag).
Jag tycker knappast det är en annan fråga. Han sitter och klankar ner på idioter som sprider missinformation (med all rätt) samtidigt som han representerar och jobbar för ett företag som säljer samma skitprodukter. Hur ser du inte hur snett det är?
Ja, det är fel att sälja BCAA och kollagenskit om man byggt sin image på att trampa på kvacksalvare och skitsnack. Då gör man precis som dem, säljer skit för man tjänar pengar på skit.
Senast redigerad av intepurewhey den 2022-02-04 klockan 10:11.
|
|
|
2022-02-04, 10:46
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Han jobbar för företaget, hur mycket mer direkt kopplad kan man vara till verksamheten? Inte direkt ett stort internationellt företag med tusentals anställda (6 anställda enl. allabolag).
Jag tycker knappast det är en annan fråga. Han sitter och klankar ner på idioter som sprider missinformation (med all rätt) samtidigt som han representerar och jobbar för ett företag som säljer samma skitprodukter. Hur ser du inte hur snett det är?
Ja, det är fel att sälja BCAA och kollagenskit om man byggt sin image på att trampa på kvacksalvare och skitsnack. Då gör man precis som dem, säljer skit för man tjänar pengar på skit.
|
Gudiol jobbar inte hos tyngre och säljer inte deras produkter. Gudiol säljer sina produkter till Tyngre. Tycker det är stor skillnad.
Att Tyngre tjänar pengar på BCAA och Kollagen tycker jag heller inte är några problem.
Här kan du lyssna på vad han säger om kollagen: (Har inte lyssnat så ingen aning om vad han säger)
https://traningssnack.libsyn.com/avs...ntligen-expert
Från 12.35
Senast redigerad av Lennix den 2022-02-04 klockan 10:50.
|
|
|
2022-02-04, 12:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2018
|
Citat:
|
Tror det är gemensamt och kanske t.o.m. oundvikligt för alla "kändisexperter". Inleder i sitt eget nischade område och då är det lätt att bli raljerande mot skitsnack eftersom man faktiskt har koll på vad man pratar om. På sikt så börjar man själv publicera åsikter inom andra områden men fortsätter på samma auktoritära spår. Plötsligt så är man expert på allt ifrån genetik och invandring till epidemiologi och klimatet. De har blivit personen de själva föraktade, utan att inse det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.
|

|