2018-07-02, 19:57
|
|
I ♥ Eddie Vedder
Reg.datum: Mar 2009
|
Nulla barn
Nu har "drevet" lyckats med att ta bort en tre år gammal låt på Spotify. De har även lyckats ge musikerna en hel del uppmärksamhet.
Vad säger ni?
https://www.dn.se/kultur-noje/artist...e-vara-roliga/
|
|
|
2018-07-02, 21:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Säger som jag skrev i deras post på fb, synd att deras reaktion på en låt som påminner dem hur hemskt det är med pedofili blir "vi måste kämpa för att få bort låten" istället för "vi måste kämpa för att få bort pedofili".
|
|
|
2018-07-02, 22:08
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
De uttryckte sig ju onekligen som idioter, du kan inte förvänta dig att folk skrattar åt offentliga kommentarer i stil med "Jag vill att mer folk knullar barn, varje knullade barn är en stor personlig framgång". Nu är jag för total yttrandefrihet, men du kan knappast förvänta dig att företag ska stå bakom allt du säger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2018-07-02, 22:24
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2018
|
Varför ska folk ägna så mycket tid och energi åt sånt som detta? Okej era känslor blev sårade och någon var respektlös! Men komigen, ingen konverterar till pedofil och börjar våldta barn för att det lät som en bra idé i en låt! Hur hemsk och fel låten än är så finns det större problem här i världen än att en man beter sig som en idiot.
Skickat från min G8141 via Tapatalk
|
|
|
2018-07-02, 22:36
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Relativiseringsideologin igen. Varför bry sig om något i Sverige då BARN SVÄLTER I AFRIKA?! Osv. Bara för att det finns större problem betyder det inte att man ska ignorera bajs på lägre nivå. Säg nej till det som är bajs, vilket folket uppenbarligen gjorde nu.
|
|
|
2018-07-02, 22:53
|
|
Banned User
|
Bra sagt, jag kan inte statistiken men pedofili kanske inte är ett tillräckligt stort problem i sverige för att man ska bry sig om själva pedofilin istället för låten om pedofili.
Men vänta lite nu det är helt ologiskt..
|
|
|
2018-07-02, 22:57
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av FknGainzBro
Bra sagt, jag kan inte statistiken men pedofili kanske inte är ett tillräckligt stort problem i sverige för att man ska bry sig om själva pedofilin istället för låten om pedofili.
Men vänta lite nu det är helt ologiskt..
|
men om F! hade stått och sjungit vi ska våldta barn nu i Almedalen så hade det inte alls blivit någon uppmärksamhet. Inte alls 182-facebooktrådar och grupper som sparkat bakut. Relativism. Igen.
|
|
|
2018-07-02, 23:03
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
men om F! hade stått och sjungit vi ska våldta barn nu i Almedalen så hade det inte alls blivit någon uppmärksamhet. Inte alls 182-facebooktrådar och grupper som sparkat bakut. Relativism. Igen.
|
Ja absolut, jag instämmer helt. Jag är dock mindre intresserad i varför det är som det är, för jag tycker inte det är konstigt alls hur det är. Men jag tycker inte det borde vara som det är, t.ex så tror jag att världen skulle få mycket mer positiv förändring om de som blev arga på denna låt startade en rörelse för att motverka pedofili istället för att posta på FB om hur arga de är på en idiot som verbalt kränkt dom. Om dom inte är tillräckligt intresserade för att faktiskt göra något åt pedofili så kan dom väl typ städa eller gymma istället för att klaga på FB 
Återigen, det är självklart att det är på detta vis, jag spekulerar bara om hur jag tycker det BORDE vara
|
|
|
2018-07-02, 23:06
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Ah, ja, håller med. En annan koloit tyckte att det var viktigare att fokusera på nazister och islamister såg jag på fb, men allt går att sätta i paritet och relativisera. Att en låt är bajs gör den inte mindre bajs bara för att något annat är sämre. Man har rätt att kritisera alla bruna nyanser av bajs är ett talespråk jag precis uppfann :P
Men i sak håller jag med dig, det är lättare i dagens samhälle att kritisera skit på nätet än att ta ställning i något och göra något åt saken. Alla vill hjälpa fattiga, men ingen vill betala osv.
|
|
|
2018-07-03, 06:18
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag blir automatiskt emot allt Elaine eksvärd och cissi Wallin bestämmer sig för är dagens kamp. Eller för? Krångligt, tycker för allt de tycker emot, automatiskt.
|
|
|
2018-07-03, 06:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Låten är skit och går nog över gränsen för vad jag tycker är ok att man kan skämta om. Därmed inte sagt att den borde förbjudas. Jag ogillar starkt vilket stort inflytande sura kändisar/"drevet" har dock.
Spotify bestämmer så klart själva vilka låtar de ska spela. Ogillar man låtarna de har att välja mellan är det fritt att använda en annan musiktjänst.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
|
|
|
2018-07-03, 06:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Låten är skit och går nog över gränsen för vad jag tycker är ok att man kan skämta om. Därmed inte sagt att den borde förbjudas. Jag ogillar starkt vilket stort inflytande sura kändisar/"drevet" har dock.
Spotify bestämmer så klart själva vilka låtar de ska spela. Ogillar man låtarna de har att välja mellan är det fritt att använda en annan musiktjänst.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
|
+1
Fast jag orkade inte ens forumlera det. Men en +1 orkar jag med...
|
|
|
2018-07-03, 07:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
+1
fast jag orkade inte ens forumlera det. Men en +1 orkar jag med...
|
+1
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-07-03, 08:26
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Tom en förundersökning startad mot dem för att se om låten bryter mot någon lag..
|
|
|
2018-07-03, 09:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Låttexten är provocerande skit vars syfte är att få igång den här typen av reaktioner. Nu tror jag inte mr cool var med på att folk skulle ryta ifrån så här starkt, men det går fort när något blir viralt.
Hur som helst så går de personer som hotar upphovsmännen och klubbägare som bokar dem över gränsen så oerhört mycket mer. Man har all rätt att kritisera artist, låtskrivare, anmäla på spotify och informera klubbägare om att de här personerna skriver kränkande musik.
Både Anton och Simon är kompetenta komiker men de föll ganska hårt i mina ögon då jag tycker att den här texten är onödigt provocerande och inte speciellt kul och att de försöker scora poäng hos tonåringar är patetiskt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.
|

|