Visa resultat för omröstning: Vilka styrke-atleter ser du upp till mest och minst?
|
MEST: Kroppsbyggare (d.v.s. folk som primärt tränar för att få större, synliga muskler).
|

|
35 |
20.35% |
MEST: Styrkelyftare (d.v.s. folk som primärt tränar för att bli bättre i böj, bänk och mark)
|

|
56 |
32.56% |
MEST: Strongman eller folk som primärt bara tränar för att bli allmänt starka
|

|
36 |
20.93% |
MEST: Tyngdlyftare (d.v.s. dom som tränar för att bli bättre i stöt och ryck, d.v.s. "OL")
|

|
66 |
38.37% |
MEST: Folk som tränar för fitness/crossfitt alltså typ styrka/uthållighet utan att bli fet
|

|
17 |
9.88% |
Tycker alla e töntar förutom de tunga kriminella grabbarna här (vet ej)
|

|
8 |
4.65% |
MINST: Kroppsbyggare (d.v.s. folk som primärt tränar för att få större, synliga muskler).
|

|
57 |
33.14% |
MINST: Styrkelyftare (d.v.s. folk som primärt tränar för att bli bättre i böj, bänk och mark)
|

|
10 |
5.81% |
MINST: Strongman eller folk som primärt bara tränar för att bli allmänt starka
|

|
10 |
5.81% |
MEST: Tyngdlyftare (d.v.s. dom som tränar för att bli bättre i stöt och ryck, d.v.s. "OL")
|

|
5 |
2.91% |
MEST: Folk som tränar för fitness/crossfitt alltså typ styrka/uthållighet utan att bli fet
|

|
39 |
22.67% |
|
 |
|
2013-11-12, 14:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Vilken kategori styrketränings-atleter ser ni upp till mest?
Pollen säger egentligen allting, men motivera gärna era svar. T ex att "egentligen ser jag upp till styrkelyftare men de är så feta att det blir löjligt" (jag tycker personligen inte alls det då jag själv är fet men jag vet att rätt många unga tränare/byggare tycker så).
DE TVÅ SISTA "MEST" ska givetvis vara "MINST" kan ngn moderator ändra detta kanske?
Senast redigerad av Alfen avf Ling den 2013-11-12 klockan 14:56.
|
|
|
2013-11-12, 14:58
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Du verkar ha någon fix för tyngdlyftare och crossfittare då man inte kan se ner på dom enligt pollen
|
|
|
2013-11-12, 15:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Mest Strongman. Kanske för att det är intressantast att se på i tävlingar.
Lade ingen minst för underskattar inte direkt nån kategori. Kan inte kategorisera vilken jag ser minst upp till.
|
|
|
2013-11-12, 15:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Ser upp till tyngdlyftare i första hand, sedan styrkelyftare och strongmans på delad 2a plats. Ser inte alls upp till de som endast vill bli grova utan att bry sig om styrkan. Crossfit eler fitness skulle jag själv inte hålla på med därför bryr jag mig inte så hårt om den skaran. No offence
|
|
|
2013-11-12, 15:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Mest de som tränar för styrka i första hand.
Minst de som tränar för större muskler i första hand.
Senast redigerad av tjing den 2013-11-12 klockan 15:14.
|
|
|
2013-11-12, 15:15
|
|
Ilerminaty confirmed
Reg.datum: Sep 2011
|
Intressant poll.
Mest OL, med strongman och styrkelyft hack i häl. Crossfit tycker jag i grunden är en schysst träningsfilosofi men den är överskuggad av kassa instruktörer, girighet, elitism, hipsters och sektmentalitet.
"Sporten" bodybuilding är en urfånig skönhetstävling, även om vägen till scenen kräver en imponerande prestation.
|
|
|
2013-11-12, 15:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
De som tränar för relativ styrka.
|
|
|
2013-11-12, 15:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Mest: styrkelyftare, av alternativen. Annars vältränade kampsportare som är både råstarka och tekniskt duktiga.
Minst: inga
|
|
|
2013-11-12, 16:08
|
|
Dat dere celltech
Reg.datum: Nov 2009
|
Ser mest upp till professionella tyngdlyftare.
|
|
|
2013-11-12, 16:10
|
|
Stenhård medlem
Reg.datum: Dec 2003
|
MEST: Folk som tränar för styrka/uthållighet utan att bli feta. Väldigt imponerande att vara både stark och uthållig, nästan definitionen av atletisk! Jag vet dock inte om crossfitare är rätt etikett?
Minst: Styrkelyftare, verkar vara självgoda och överlägsna som få och motiverar sin usla kostdisciplin med att "jag tränar SL". Att bara äta och sedan gå till gymmet är ingen prestation.
Jag skulle inte räkna kroppsbyggare som styrkeatleter överhuvudtaget fast då kanske inte uthållighet är ett bra argument för att vara imponerande (?).
|
|
|
2013-11-12, 16:18
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine
MEST: Folk som tränar för styrka/uthållighet utan att bli feta. Väldigt imponerande att vara både stark och uthållig, nästan definitionen av atletisk! Jag vet dock inte om crossfitare är rätt etikett?
Minst: Styrkelyftare, verkar vara självgoda och överlägsna som få och motiverar sin usla kostdisciplin med att "jag tränar SL". Att bara äta och sedan gå till gymmet är ingen prestation.
Jag skulle inte räkna kroppsbyggare som styrkeatleter överhuvudtaget fast då kanske inte uthållighet är ett bra argument för att vara imponerande (?).
|
Jag kanske missförstår här, så då får du isåfall förtydliga.
Att träna upp sig stark är en prestation. Exempelvis att slå ett världsrekord i knäböj kan vi till och med vara överens om är en extraordinär prestation. Att träna sig till att hoppa 2.20 i höjdhopp eller springa 10 blankt på hundra meter, det är också prestationer, bra sådana till och med.
Men du menar att ingenting i tränings/tävlingsväg är en prestation såvida man inte räknar kalorier? Det tycker jag är ett märkligt sätt att resonera på.
Senast redigerad av Stefan J den 2013-11-12 klockan 16:23.
|
|
|
2013-11-12, 16:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
minst: Styrkelyftare, verkar vara självgoda och överlägsna som få och motiverar sin usla kostdisciplin med att "jag tränar sl".
|
|
|
|
2013-11-12, 16:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Minst: OL. Extremt överskattad styrkemätare, extra ogillad för att atleterna har en sån avgudalik beundran på Kolozzeum.
Näst minst: De som sätter ett värde i relativ styrka, alltså inte viktklasser nu, utan %-av kroppsvikten-crew. Speciell eloge till de som gillar att mäta extravikt i % av kroppsvikten i kroppsviktsövningar. "+50% av kroppsvikten i pull-ups!"
Hyfsat kasst: Utrustad SL. Speciell eloge till vertikala tröjmaglyft i bänken.
Ganska mycket: Bodybuilding, mössa på inomhus, kasta runt svintunga vikter, fulträning och down with the sickness, annars är bodybuilding ointressant.
Näst mest: Strongman! Rätt roligt och imponerande, sedan är det en bonus i att många utövare är från obskyra orter med max 1000 invånare. Småstadsfeeling, white-trash, dialekter man trodde dött ut, svensk sommar...whats not to love?
Mest: Klassisk SL. Den bästa styrkemätaren, dessutom väldigt relaterbar då det går att träna sporten på vilket gym som helst.
|
|
|
2013-11-12, 16:27
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Tyngdlyftare, eller iaf de som gör stordåd på tävlingar. En fröjd att beskåda gymnastisk färdighet med stor styrka och explosivitet. Motsägelsefull då jag själv tävlar i SL men som jag tycker är en enklare sport, även om det såklart är stort att se CYC knäböja.
|
|
|
2013-11-12, 16:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Minst: OL. Extremt överskattad styrkemätare, extra ogillad för att atleterna har en sån avgudalik beundran på Kolozzeum.
Näst minst: De som sätter ett värde i relativ styrka, alltså inte viktklasser nu, utan %-av kroppsvikten-crew. Speciell eloge till de som gillar att mäta extravikt i % av kroppsvikten i kroppsviktsövningar. "+50% av kroppsvikten i pull-ups!"
Hyfsat kasst: Utrustad SL. Speciell eloge till vertikala tröjmaglyft i bänken.
Ganska mycket: Bodybuilding, mössa på inomhus, kasta runt svintunga vikter, fulträning och down with the sickness, annars är bodybuilding ointressant.
Näst mest: Strongman! Rätt roligt och imponerande, sedan är det en bonus i att många utövare är från obskyra orter med max 1000 invånare. Småstadsfeeling, white-trash, dialekter man trodde dött ut, svensk sommar...whats not to love?
Mest: Klassisk SL. Den bästa styrkemätaren, dessutom väldigt relaterbar då det går att träna sporten på vilket gym som helst.
|
Du tycker inte denne gentleman är ascool OCH stark som fan då?
http://www.youtube.com/watch?v=V3rlL8ibwNQ
http://www.youtube.com/watch?v=tDVNM9Yto7E
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.
|

|