Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-06, 18:46   #1
beatrice
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Exclamation Tips på bra PT & dietist sökes!!

Vet inte riktigt vart jag bör lägga denna tråd men hoppas det är ok här

Jag är en tjej i stockholm på 28år och väger runt 90kg. Jag vill verkligen ta tag i detta nu men känner att jag behöver hjälp med detta. En anpassad kostplan och tips på bra recept, samt en bra PT är vad jag letar efter!

Jag är student med begränsad ekonomi så kan inte betala några fantasisummor men mellan 3-4000/månad går bra. Så har ni nått tips på nån jag kan vända mig till vore det kanon Det behöver inte vara någon med företag privatperson går oxå bra. Men det behöver vara i Stockholm då det är där jag bor.

Hoppas ni kan komma med tips och råd!!

Senast redigerad av beatrice den 2013-08-06 klockan 18:48.
beatrice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:51   #2
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Kolozzeum.
Gammal 2013-08-06, 18:53   #3
beatrice
Registered User

Tack för tipset!! men känner att jag behöver hjälp IRL för den där extra puschen.
Gammal 2013-08-06, 18:56   #4
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:57   #5
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Läs på och skaffa dig en träningspolare från klassen eller nått?
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 18:59   #6
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vart tränar du?

Om du skickar pm så kan jag hjälpa dig gratis med vad du nu har frågor om.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:04   #7
Captainwide
Registered User

Captainwides avatar

Reg.datum: May 2012
Slösa inte pengar på PT, de flesta av dem kunde lika gärna själva behöva hjälp. Det är dyrt och du är student. Höj din livskvalitet i vardagen istället och köp bättre mat/mer kläder/mer till din bostad/gör något roligt med någon istället för att lägga det på en person som tagit en värdelös licens. Lusläs alla klistrade trådar här på forumet. Starta trådar. Fråga om utförande, schema, kost, rubbet.

Att du behöver en extra push, är endast en spärr. Du behöver ingen push av någon annan än dig själv, ta tag i ditt liv och våga göra förändringar!
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:06   #8
beatrice
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Läs på och skaffa dig en träningspolare från klassen eller nått?
Läsa på kommer jag absolut göra! Men jag pluggar långa dagar på annan ort så de blir svårt att pendla bara för att träna med nån annan från klassen. Men en bra idé!!

Men jag vill verkligen ha en PT som piskar mig och ser till att jag inte ger upp. Och det har jag mycket svårt att tro att en träningskompis kan hjälpa mig med när den själv är upptagen med sin träning. Som sagt jag betalar gärna för detta men då känns det ju bättre att få tips om nån som är bra än att bara ta första bästa på Google om du förstår hur jag menar
Gammal 2013-08-06, 19:06   #9
Fuark
Star Wars

Fuarks avatar

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Slösa inte pengar på PT, de flesta av dem kunde lika gärna själva behöva hjälp. Det är dyrt och du är student. Höj din livskvalitet i vardagen istället och köp bättre mat/mer kläder/mer till din bostad/gör något roligt med någon istället för att lägga det på en person som tagit en värdelös licens. Lusläs alla klistrade trådar här på forumet. Starta trådar. Fråga om utförande, schema, kost, rubbet.

Att du behöver en extra push, är endast en spärr. Du behöver ingen push av någon annan än dig själv, ta tag i ditt liv och våga göra förändringar!
+1, med tillägget att det är lättare att genomföra något om man betalar för det och att ha någon som säger vad du ska göra. Du betalar i stort sett för den psykologiska biten då den övriga biten faktiskt är väldigt lätt, om man inte vill optimera till max
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:08   #10
beatrice
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vart tränar du?

Om du skickar pm så kan jag hjälpa dig gratis med vad du nu har frågor om.
Oj tack vad snällt!! Men vill absolut inte utnyttja nån så du och andra vet!!

Just nu har jag kort på fitness24seven, men funderar på att byta till nån annan klubb/gym. Tar gärna emot förslag på den fronten med
Gammal 2013-08-06, 19:10   #11
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det är inte att utnyttja jag gillar att hjälpa folk med träning/kost och har gjort det förrut. Om jag inte vill göra det längre så behöver jag ju bara säga till så det är inga problem.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:11   #12
Philley
Registered User

Philleys avatar

Reg.datum: Oct 2012
Jag antar att du vill förlora vikt från kroppen? Det bästa alternativet enligt mig är isf att söka upp närmsta kampsportsklubb och skaffa medlemskap. Kostar inte så mycket, tuff fysträning, peppande tränare och väldigt schyssta människor.

Känner många från de klubbar jag tränat på som kommit dit överviktiga men som lyckats komma i väldigt bra form

Citat:
Ursprungligen postat av Alfers Visa inlägg
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Philley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:11   #13
pwnyou
Registered User

pwnyous avatar

Reg.datum: Feb 2008
Kolla Martin "Axon" Löwgren.

Personlig träning kostar bara 1-2 tusen i månaden förresten, även hos dyra sådana.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 19:12   #14
beatrice
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg

Visst allt du säger ÄR sant men som mitt liv ser ut nu betalar jag hellre en PT för att komma över den där psykologiska spärren i början innan jag kommit in i rutiner. Sen har jag tränat med PT förut och jag gillar att ha nån som peppar och pushar mig för då tar jag verkligen i.
Gammal 2013-08-06, 19:15   #15
beatrice
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Kolla Martin "Axon" Löwgren.

Personlig träning kostar bara 1-2 tusen i månaden förresten, även hos dyra sådana.
Fast nu vill jag gärna köra ca 2-3 pass/v med PT och få blir det ju genast mycket dyrare. Iaf nu i början tills jag kommer in i bättre rutiner. Men tack för tipset ska genast kolla upp honom!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.