Hej allesammans,
Nu var det dags för mig att börja logga och föra lite statistik på vad jag håller på med egentligen. Få en bättre övergripande syn och eventuell feedback från er andra.
Kort bakgrund:
Är 26 år gammal, 194cm lång och väger just nu 115,5kg. Har alltid varit stor, men inte alltid överviktig. Började styrketräna regelbundet i juni förra året och kört ganska intensivt sedan dess. Det har inte varit så stor koll på varken diet eller träningsprogram, det har varit mycket på
måfå. Mitt första mål var att få rutin på att gå till gymmet. Sedan har målet varit att dra sig mer och mer rutiner.
Nu är rutinen relativt komplett och jag hoppas att detta ska börja ge mer av ett konkret visuellt resultat.
Min rutin ser ut som följer:
- Bröst / Tricep
- Delts / Traps
- Bicep / Underarmar
- Rygg
- Ben / Mage
Alltid i den ordning med en vilodag någonstans i rutinen för att sedan börja om, minst 5 dagar mellan varje muskelgrupp-pass. Just nu kör jag Max-OT tillsammans med min träningspartner. Det är en väldigt trevlig metod som för mig personligen har gett mycket resultat i både styrka och volym.
Satsar på att ligga runt
2500kcal vilket bör ge mig ett underskott på runt
1000kcal i veckan. Som i sin tur förhoppningsvis skall resultera i 1kg minskning i veckan.
Mvh,
Moogles