2013-03-31, 01:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Fotbollsallsvenskan 2013
Ja självklart måste vi ju ha en tråd om Allsvenskan i fotboll år 2013!
I denna tråd kan vi diskutera precis allt som har med ligan att göra. Inledningsvis så vore det kul att försöka sig på att gissa hur tabellen kommer sluta. Man får gärna försöka motivera sina val genom en kort kommentar om man känner för det. Jag tror på ett roligt fotbollsår.
Nu kör vi!
|
|
|
2013-03-31, 01:04
|
|
Registered User
|
Något såhär tror jag. Kommentarerna får man ta med en nypa salt, tyckte mest det var kul att skriva något.
1. IF Elfsborg
Alltid ett topplag. Inte blivit sönderköpta. Bangura in vilket lär bli ett plus. Fler matcher i år på konstgräs lär gynna också. Känns heta.
2. AIK
Bra bredd på alla positioner egentligen. Kreativa mittfältare och väldigt stabila bakåt. Kommer garanterat ligga i topp trots svag form inför uppstarten. Många bra spelare. Kan väl knappast bli slitna då man är ute ur cupen och har sån bredd.
3. BK Häcken
Mycket fart och många mål. Tappat Waris Majeed men tror El Kabir kan axla rollen som målskytt sånär lika bra.
4. Helsingborgs IF
Inte helt topptippade i år kanske. Kan nog gå lite hur som helst. Bra bredd å spets på mittfältet. Kanske lite tunt framåt även om spetsen är helt okej. En fjärdeplats får anses bra tycker jag.
5. Malmö FF
Nja jag tycker kanske inte truppen har allt som krävs för absoluta toppen. Eller är jag ute och cyklar? Ska dock bli kul att se vad Tokelo Rantie kan hitta på i anfallsväg.
6. IFK Göteborg
Ja lite upp till bevis kanske. I fjol var det väldigt hypade så kanske är förväntningarna mindre i år. Tror det är viktigt att man känner att man är med i racet från start.
7. Djurgårdens IF
Andreas Johansson tror jag kommer vara lysande i Allsvenskan. Erton Fejzullahu och Jawo på topp kan nog bli trevligt. Får se till att inte göra så förbaskat med självmål och tappa massa onödiga poäng i övrigt.
8. Kalmar FF
Var väl några år sedan man var ett topplag. Har gått rätt bra på försäsongen och känns som man har flera spelare i laget som kan producera mål. För bra för botten.
9. IFK Norrköping
Gjorde det bra i fjol efter en stark avslutning. Frågan är väl om man är så pass bra eller om man fick lite gratispoäng p.g.a. motstånd som inte hade så mycket att spela för egentligen?
10. Östers IF
Inte så bra koll på truppen men känns på något sätt som att en mittenplacering någonstans är en realistisk målsättning. Många nykomlingar brukar ju överraska första året.
11. Åtvidabergs FF
Daniel Sjölund är en bra värvning. Rutin och lär få en viktig roll. Prodell är rätt målfarlig. Bra start i fjol och det var tur det.
12. Halmstads BK
Selakovic kommer vara viktig som framspelare åt Baldvinsson som jag tror mycket på.
13. Gefle IF
Många år i Allsvenskan nu. Laget som kämpar och som man aldrig får räkna bort. Lär behöva vinna sina hemmamatcher.
14. Syrianska FC
För mig att man hade en del otur i fjol. Har en del rutinerade rävar och lär väl komma runt kvalstrecket i vanlig ordning.
15. IF Brommapojkarna
Lite spelare som inte slagit igenom i andra klubbar. Vet väl egentligen inte så mycket men botten lär det väl bli. Får nog hoppas på att Guidetti får för sig att bli utlånad till BP.
16. Mjällby AIF
Ja något lag måste ju komma sist. Många unga spelare.
|
|
|
2013-03-31, 15:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Någon med livestream till HIF-DIF?!?!
|
|
|
2013-03-31, 16:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Mitt tips blir som följer:
1. AIK.
2-16 Meh.
Själv ska jag invadera Borås imorgon anländer med AIK-tåget kommer bli riktigt fint!
|
2013-03-31, 17:11
|
|
Registered User
|
|
2013-03-31, 18:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2012
|
Tror det står mellan Elfsborg o Helsingborg i år
AIK, Malmö, Göteborg och Häcken gör upp om platserna 3-6
Mjällby, Syrianska, Åtvidaberg och BP slåss om dassrullen
|
|
|
2013-03-31, 21:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
IFK Norrköping kommer topp 4 i år btw. 5:a förra året, behållit alla spelare plus ett par nyförvärv.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2013-03-31, 21:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
IFK Norrköping kommer topp 4 i år btw. 5:a förra året, behållit alla spelare plus ett par nyförvärv.
|
Gick inte astrit?
|
|
|
2013-03-31, 21:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gosti123
Gick inte astrit?
|
Ja, han var duktig men tyckte LAGET blev bättre när han stack. Mjällby borta imorgon, ser var man står efter det! Göteborg imponerade verkligen idag.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2013-03-31, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Började perfekt med en stabil insats och 3 sköna poäng mot BK Röva förut.
|
|
|
2013-03-31, 22:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Häcken spelade sjukt kasst i dag, Fruktansvärt skönt med 3 poäng i dag blåvitt!
|
|
|
2013-03-31, 23:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stoneisland
Häcken spelade sjukt kasst i dag, Fruktansvärt skönt med 3 poäng i dag blåvitt!
|
Snarare Glenn som spelade smart. Såg ut som ett topp 5 lag idag. Vilket även Heif gjorde. Malmö, Heif, Ellos, Glenn och AIK lär göra upp om det. Outsiders är som vanligt Gefle.
|
2013-04-05, 21:56
|
|
Registered User
|
Fy fan vad taggad man är nu kommer bli i slutsålt och i princip fullsatt på AIK sektionerna på söndag. 45-49k beroendes på avspärrningar och uppslutning.
|
2013-04-05, 22:25
|
|
Registered User
|
Vore himla kul om Syrianska skulle vinna.
|
|
|
2013-04-05, 22:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Skön
Vore himla kul om Syrianska skulle vinna.
|
lol nej.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.
|

|