Tycker man lär sig något nytt varje gång man går igenom en bulk/deff. Nu är det snart dags att börja skala av sig späcket inför sommaren igen. Lär väga kring 83 vid deffstart och vill ned till ~73, -500kcal /dag. Tror det blir 9% BF någonting, siktar på 2kg/månad. Den här gånger ska jag...
- Börja i tid (1/2) och därmed vara klar i tid (1/5) och slippa svälta när kompisarna grillar och dricker bärs (och förhoppningsvis kunna motivera mig att ligga på balans ett tag under sommaren iaf)
- Få bättre rutin i kaloriräknandet och matlagandet. Vägde och räknade allt senast, men tänkte köra ett standardiserat excelblad den här gången för att spara tid och besvär.
- Göra färre avsteg. Man är klar snabbare om man unnar sig färre snedsteg. Senast höll jag mer eller mindre på hela sommaren, lite upp i vikt och lite ned i vikt.
- Dokumentera kroppsvikt, utseende och träningsvikter bättre för att ha bättre koll och kunna motivera mig själv när det känns som det står still. Bättre förebilder med! Senast fick jag ryck när jag tyckte det stod still under ett par dagar, åt på tok för lite, och fick ett stort tapp i gymmet som tack.
- Låta bli att byta ut proteindrinkarna mot mat med samma energiinnehåll pga hunger. Behöver proteinet och det mättar generellt sett bättre än maten jag väljer.
- Passa på att testa en vit månad under deffen. Delvis för träningen, delvis för allmän hälsa. Vem vet, kanske ger det godare resultat än vad jag tror? Skadar inte iaf.
- Försöka prioritera kolhydrater framför fett. Tryck på gymet ÄR viktigt.
Vad ska du tänka på?