Hej !
Hmm blev nog fel forum del kanske
Tänkte ta upp en sak som stör mig i tränings världen. Optinojja och kaloriräknande + macronutrienter hit och dit, lägg av med det finns kanske en tid för sådant också den dagen ni ska stå inoljade på scen med en banan hammock men om ni inte ska det varför falla in i ett sjukligt matbeteende. Så har ett tipps till er och det ges inte av nån jävla biff eller ådrig snubbe utan av mig relativt normal men med ett intresse att alltid bli bättre utan att kompromissa bort mitt liv.
1) proteiner först, här kan ni räkna om ni vill minst 2ggr kroppsvikt gärna mer.
2) käka sallad och frukt
3) resten kolhydrater
Detta är inte mina idéer alls men dem är logiska och man behöver inte räkna ihjäl sig och man kan rent av komma i form.
4) glöm inte bort cardio minst 3 ggr i veckan och låt det var kul, gå en runda med polarn eller flickvännen eller vad som.
5) träna 3ggr i veckan och kör hårt då har ni tid med läxorna också eller vad det kan vara
6) respektera era medmänniskor, gå med huvudet höggt.
7) glöm inte bort vänner o familj.
8) sluta snacka proteinpulver, bcca och nyaste rönen i body, vad tusan bidrar det till ert liv, ni tränar ju redan å äter bra.
9) skaffa en hobby, träning är ingen hobby det är en del av livet och bara en liten.
10) le lite mer det blir coolare då
Så är detta nu den allmänna sanningen, nix men jag tror många skulle må lite bättre om vissa punkter uppfylldes, men vem fan e jag, bara en uppmaning till unga att chilla finns en tid för allt å kanske ni nån gång ska tävla, ja dåså varsegod att köra fullt ös då gäller kanske andra regler men till dess läs å lär
Mvh/lg